Taking too long? Close loading screen.
mm

צ’קליסט קידום אתרים לאתרים חדשים

השקתו של אתר אינטרנט חדש מלווה תמיד בהתרגשות מסוימת. אחרי שבועות או חודשים של עבודה מאומצת, סוף סוף העולם יזכה לראות את היצירה שלכם. אבל רגע לפני שלוחצים על כפתור הפרסום וממתינים לגולשים שיבואו לבקר, חשוב לוודא כי נעשו באתר מספר פעולות חשובות לקידום האתר אשר יעניקו לו נקודת פתיחה טובה בתוצאות החיפוש של גוגל ומנועי החיפוש האחרים – שהרי גם האתר הטוב ביותר בעולם אינו שווה דבר אם אף אחד לא ייכנס אליו.

להלן רשימה קצרה של פעולות קידום אתרים בגוגל שכדאי לוודא שבוצעו באתר בטרם עלייתו לאוויר.

פעולות כלליות

1. פתחו חשבון בגוגל אנליטיקס: חשוב להתחיל לעקוב אחרי ביצועי האתר כבר מיומו הראשון על מנת למדוד את תנועת הגולשים ונתונים נוספים, והכלי הטוב ביותר לעשות זאת הוא גוגל אנליטיקס.

אין צורך ברקע טכני או ידע מיוחד כדי לפתוח חשבון ולהגדיר אותו: כל מה שצריך לעשות הוא להטמיע את קוד ה-UA באמצעות מנהל התגיות (Tag Manager). לאחר שהחשבון הוגדר כראוי, ניתן לצפות בשלל נתונים אודות האתר באמצעות בחינת קוד המקור של גוגל אנליטיקס (וחיפוש “UA-“) או בעזרת תוסף Google Tag Assistant לכרום.

2. בדקו שוב ושוב את קובץ robots.txt שלכם, על מנת לוודא שהוא לא כולל תגיות שימנעו ממנועי החיפוש לסרוק ולאנדקס אותו. טעות נפוצה של בעלי אתרים חדשים היא להתמקד בעיצוב וביצירת התוכן לאתר ופשוט לשכוח להסיר מן הקובץ את קטעי הקוד הללו, ולאחר תקופה ארוכה הם עדיין לא מצליחים להבין מדוע האתר החדש שלהם אינו מופיע (או מופיע רק בחלקו) בתוצאות החיפוש.

סיימתם לבדוק את קובץ robots.txt? בדקו אותו שוב. ושוב. אמנם יכולות להיות סיבות נוספות לכך שחלקים מן האתר אינם מופיעים בתוצאות החיפוש, אבל מבחינה זו קובץ robots.txt הוא המקום המועד ביותר לפורענות.

3. הוסיפו פיקסל של פייסבוק לקוד האתר שלכם, שכן סביר להניח שבמוקדם או במאוחר תרצו להתחיל לשווק אותו גם ברשת החברתית הגדולה והפופולרית בעולם. הפיקסל של פייסבוק יאפשר לכם לאסוף מידע על מנת להגדיר בהמשך את פילוחי קהל היעד שלכם, ובאמצעותו תוכלו למקד את הפרסום שלכם בפייסבוק, למשל, לגולשים שכבר ביקרו בעבר באתר דרך מודעות ממומנות.

4. התקינו את Google Search Console: כך תוכלו למשל לכוון את מאמצי הפרסום שלכם למדינה מסוימת, לקבוע דומיין מועדף, לקשר את גוגל אנליטיקס על מנת להציג נתונים אודות האתר, להגיש מפת אתר ועוד. כמו כן, בהזדמנות זו, שלחו את האתר שלכם גם אל מנועי חיפוש אחרים, כגון בינג. זה יקח לכם בדיוק דקה לכל מנוע חיפוש נוסף מלבד גוגל.

5. הפעילו על האתר שלכם כלי קידום אתרים כגון Screaming Frog ו/או בדקו את הקישורים שלכם באמצעות Sleuth (לחלונות) או Integrity (למק). אתם עשויים למצוא כך קישורים שבורים או עמודים ריקים מתוכן, שאותם תוכלו לתקן או להסיר.

6. אם באתר שלכם מוצעות אפשרויות הרשמה או רכישה מקוונת, בצעו את הפעולות הללו בעצמכם הן בגרסת הדקסטופ והן בגרסת המובייל על מנת לוודא שהן פועלות כשורה. אין דבר גרוע יותר מאשר להעלות אתר ולא לקבל ממנו אף ליד, הרשמה או הזמנה פשוט משום שהשארתם את אפשרות התשלום במצב ארגז חול.

פעולות מתקדמות

1. ודאו שגרסת הוורדפרס שלכם, כמו גם הגרסאות של כל התוספים בהם אתם משתמשים ברחבי האתר, הן המעודכנות ביותר. זאת משום שבמהלך תקופת בניית האתר יתכן שיצאו גרסאות עדכון וחשוב לשים לב שהן הותקנו כראוי.

2. צרו גיבוי לאתר, אשר תכלול את הצורה הבסיסית ביותר ללא תוספים משוכללים (אותם תוכלו להוסיף בנפרד לאחר מכן). לשם כך תוכלו להשתמש במגוון כלים הזמינים ברשת, כגון התוסף . The Duplicator. הגיבוי יבטיח לכם מעין רשת ביטחון שאליה תוכלו לחזור במקרה של תקלה, בעיה או פריצה לאתר.

3. בדקו האם אתם משתמשים ב-WWW או לא.

4. בארגז החול, ודאו שהצ’קבוקס “Discourage Search Engines from indexing this site” (“מנע ממנועי החיפוש לאנדקס אתר זה”) אינו מסומן. זוהי המקבילה של וורדפרס לקובץ robots.txt שהוזכר לעיל.

טיפים נוספים

1. אל תתקמצנו על חברת אחסון אתרים. בעלי אתרים רבים משקיעים משום מה משאבים אדירים של זמן וכסף באתר שלהם, אבל בסוף בוחרים חברת אחסון אתרים קיקיונית שגובה תשלום נמוך אבל גם השירותים שלה בהתאם. ברגע שהאתר שלכם ייפול או ייפרץ, חלילה, אתם עלולים למצוא את עצמכם בבעיה ולהתקשות לשחזר אותו. לכן השקיעו בחברת אחסון אתרים טובה, בעלת מוניטין, שתספק לכם שירותים ראויים ותהיה שם לצידכם בעת הצורך.

2. הגדירו את שמות הדומיין שלכם כך שיחודשו אוטומטית בתום תקופת הרכישה שלכם, והתקינו התראה במחשב או בטלפון מספר שבועות לפני כן על מנת להיזכר בכך. אחרת אתם עלולים להתעורר בוקר אחד ולגלות שהדומיין כבר לא שייך לכם.

3. התקינו התראות בגוגל אנליטיקס על מנת שיודיע לכם כאשר חל שינוי משמעותי בנתונים שלכם, כגון צניחה של יותר מכך וכך אחוזים בתנועת הגולשים הנכנסת לאתר.

אתם מוזמנים גם לקרוא את המאמר >> תוספי כרום שיכולים לחסוך לכם זמן

mm
נכתב ע”י:

הר האוורסט, ההר הגבוה בעולם, הוא אתגר אשר יחידי סגולה מעטים הצליחו לטפס עליו. הטיפוס על ההר הוא אתגר אנושי ורוחני אשר דורש הכנות, פיזיות ורוחניות. ובנוסף ליווי מקצועי ועבודה יסודית. שכן טעויות יכולות לגרום לאסונות. אנחנו בחברת אוורסט מבקשים לקחת אתכם לפסגה ביחד איתנו. ולהוביל אתכם יד ביד בדרך הבטוחה לפסגת ההצלחה בשיווק הדיגיטלי של המאה ה- 21.

Facebook Pagelike Widget
SignUp
עדכונים שוטפים יכולים לעזור ליצור חויית משתמש טובה יותר לגולשים שקוראים את התכנים שלכם

תגובות 0
+ הוסף תגובה
0