Taking too long? Close loading screen.
mm

מדריך קצר לגוגל אנליטיקס

אחד הכלים החשובים לכל בעל אתר אינטרנט המעוניין לדעת מה עושים באתר שלו, הוא גוגל אנליטיקס. מדובר בכלי חשוב בתחום קידום אתרים, הוא מאפשר לך לעקוב אחרי המשתמשים שגולשים באתר שלכם ולאסוף מידע אודותם בעזרת הטמעת קוד אנליטיקס באתר. בעזרת המידע שנאסף תוכלו ללמוד כמה משתמשים נכנסו לאתר, כמה זמן הם בילו בו, לאילו דפים הם נכנסו ומתי הם עזבו ואיפה. בהתאם למידע שתקבלו, תוכלו לשפר את הנראות של האתר ואת חווית המשתמש בו על מנת להאריך את שהות המשתמשים באתר ולהגדיל את כמות ההמרות המתבצעות באתר.

כך מוצג דו”ח אנליטיקס

מדריך קצר לגוגל אנליטיקס

רשימת המושגים שרצוי להכיר ולהבין:

Session – מציג ביקור אחד של משתמש באתר ומכיל בתוכו את כל סוגי האינטרקציות שאותו המשתמש ביצע באתר כגון הפעלת וידאו, צפייה במספר דפים, הרשמה ועוד. אם המשתמש יצא להפסקת הצהריים ולא נוגע באתר יותר מ-30 דק’, הביקור (Session) יסתיים. עם זאת, ניתן להגדיר את טווח הזמן של חוסר הפעילות, כך שהסשן לא יסתיים אחרי חצי שעה של חוסר פעילות, אלא שעה אחרי שלא נגעו באתר. בנוסף, הסשן מסתיים גם כשמגיע שעת חצות, כלומר אם משתמש גולש באתר קרוב לחצות ומגיעה השעה: 23:59:59, ה- Sessionשלו יסתיים בשעה זו ויתחיל Session חדש בשעה 24:00 גם אם המשתמש לא עזב את האתר לרגע. במקרה שלו גוגל אנליטיקס יחשיב 2 ביקורים/Sessions באתר.

Users – כמות המשתמשים שביקרו באתר שלך לפחות פעם אחת. כאשר משתמש מבקר באתר, המערכת של האתר שותלת בדפדפן שלו קובץ cookies וכאשר הוא יחזור לאתר בשנית, המערכת תזהה אותו והוא ייחשב כמשתמש חוזר ולא ייחשב כמשתמש חדש. הבעיה שגוגל אנליטיקס לא בהכרח יודע לזהות משתמש ייחודי אם הוא נכנס ממכשיר אחר – אם ביקר באתר דרך המחשב ולאחר מכן נכנס שוב לאתר דרך הפלאפון, גוגל אנליטיקס לא יזהה אותו כמשתמש חוזר. בנוסף אם אותו המשתמש מחק את קבצי ה- cookies מהדפדפן שלו, גוגל אנליטיקס לא יול לזהות אותו כמשתמש חוזר אלא יגדיר אותו כמשתמש חדש וישתול בשנית קבצעי cookies בדפדפן שלו.

Pageviews – מספר הדפים שנצפו (הצגות דף), הוא סופר גם הצגות חוזרות של אותו עמוד. כלומר אם ביקור באתר שלך כ10 משתמשים וכל משתמש צפה בדיוק ב5 דפים, הנתון הסופי שייחשב יהיה 50 דפים שנצפו.

Page / session – ממוצע של כמות הדפים שנצפו במהלך ביקור אחד. בהמשך לדוגמא הקודמת, אם ביקרו באתר שלך כ-10 משתמשים וכל משתמש צפה בדיוק ב5 דפים – אז הממוצע של כמות הדפים שנצפו היא 5 דפים לכל ביקור.

Avg. Session Duration – משך זמן הממוצע של ביקור אחד באתר. משך זמן ממוצע אופטימלי תלוי במוצר או בשירות שהאתר מספק לגולש. אם מדובר בדף נחיתה – אז משך הזמן הממוצע יהיה קצר ואם מדובר באתר עם תוכן רב שעוסק בבריאות האישה אז משך הזמן האופטמלי יהיה ארוך יותר.

Bounce Rate – שיעור יציאה מדף בודד, כאשר משך זמן הפעילות של אותו המשתמש שנטש עומד על 0 שניות. מדובר במשתמש שלא ביצע אף אינטרקציה באותו הדף. זה כולל גם משתמשים אשר בילו באותו הדף בקריאת התוכן במשך כ-15 דק’, ולאחר מכן יצאו מהדף ללא ביצוע פעולות נוספות – פרק הזמן שלהם ייחשבו כ-0 שניות והם ייכללו באחוזי הנטישה של האתר. במצב זה, אין להסתמך במאה אחוז על הנתונים של שיעורי הנטישה ולהסיק מהן מסקנות נחרצות. יש לכך פתרונות כמו הגדרת משך הזמן של משתמש בעמוד אחד בעזרת קוד, או הגדרת Events מסויימים שימנעו הגדרה של נטישה מצד גוגל אנליטיקס ועוד.
בנוסף, קחו בערבון מוגבל את שיעורי הנטישה – אם באתר אחד יש אחוז נטישה של 100%, אך נכנסו אליו רק 5 משתמשים לעומת אתר אחר שיש לו אחוז נטישה של 81%, אך נכנסו אליו כ- 384 משתמשים – מכאן ניתן להבין שאחוז הנטישה של האתר השני יותר משמעותי ויותר חמור מהאתר הראשון.

New Sessions – אחוז הביקורים החדשים באתר, כלומר משתמשים שביקרו באתר פעם הראשונה.

Medium – אמצעי ההגעה לאתר, הכוונה לקטגוריה הכללית של המקור, האם משתמש הגיע מחיפוש אורגני, או מהפנייה של אתר אינטרנט וכו’.

Source – מציין את שם הדומיין או את שם מנוע החיפוש דרכו הגיעו לאתר – למשל דרך מנוע חיפוש של גוגל או דרך הדומיין של walla.

Keyword – כל מילות המפתח בחיפוש האורגני או הממומן שהגיעו באמצעותם לאתר. קיים קושי רב באיתור מילות המפתח כי גוגל מסתירה את המידע ע”י שימוש בnot provided או not set. בטענה שהיא רוצה לשמור על פרטיות הגולשים, אך ידוע ש- Not provided מיועד עבור אלו שעוסקים בקידום אורגני אך גוגל כן חושפת את המילות מפתח לאלו שעוסקים בקידום ממומן. ההשערה היא שהאינטרס האמיתי מאחורי Not provided הוא לא שמירה על פרטיות אלא רווחיות.

Goals – גוגל אנליטיקס מאפשר דרך מערכת הניהול להגדיר יעדים. מדובר בעיקר ביעדים של מילוי טופס או השארת פרטים בטופס צור קשר. לאחר שנגדיר את היעד, הקוד של גוגל אנליטיקס יידע לספור את כמות הטפסים (היעדים) שמולאו על ידי הגולשים.

Events – מדובר בהגדרת האינטרקציות של המשתמש באתר החל מקליקים, הורדות, הפעלת סרטונים וכו’. את האיוונט מטמיעים בעזרת קוד באתר ע”י שימוש בפונקציית track event ושימוש בפרמטרים category, action ו-Label. האיוונטים נחשבים לסוג של המרות כמו היעדים.

Conversion – המרה היא הפעולה שרצינו שהמשתמש יבצע, המרה היא בעצם מימוש היעד או האיוונט. יש מיקרו המרה ויש מאקרו המרה, מאקרו המרה הוא היעד העיקרי של האתר כמו יצירת קשר ומיקרו המרות הם כל היעדים הקטנים שמובילים את המשתמש לקראת היעד המרכזי שהוא המאקרו המרה, כגון צפייה בסרטון שמסביר על המוצר ומשכנע את המשתמש ליצור קשר עם החברה. במקרה הזה צפייה בסרטון הוא המיקרו המרה שדחף את המשתמש לקראת המאקרו המרה שזה יצירת קשר עם החברה.

כחלק מאסטרטגיית שיווק האתר ופרסומו בגוגל יש להתעדכן בכל זמן אפשרי בדוחות של גוגל אנליטיקס בכדי לדעת איפה לשפר.

mm
נכתב ע”י:

נירית טלר מעוז, מנהלת SEO ותוכן בחברת אוורסט. התחילה מניהול אתרי תוכן ובלוגינג והתגלגלה לתחום ה-SEO. עשתה תואר ראשון בתקשורת במרכז הבינתחומי ושימשה כמנהלת תוכן במועדון היזמות. רוקדת סלסה קרוב ל-7 שנים, בעיקר סלסה קובנית וקיזומבה :)

Facebook Pagelike Widget
SignUp
עדכונים שוטפים יכולים לעזור ליצור חויית משתמש טובה יותר לגולשים שקוראים את התכנים שלכם

תגובות 1
+ הוסף תגובה
  • July 27, 2017
    רועי כץ

    אחלה מאמר, תודה רבה!

1