Black Hat SEO – קידום אתרים שחור – מהן הטכניקות והאם זה טוב?
בהמשך למאמרנו על White hat SEO בו הסברנו על הגישה ועל הטכניקות, היום נתמקד ב-Black hat SEO. ישנם מקדמי אתרים אורגניים שדוגלים בגישה זו, ונוקטים על פיה בלבד וישנם שמשלבים את הגישה עם גישת White hat בהתאם לצורך. בגישת ה-Black hat SEO מקדמי האתרים יעשו הכל, אבל הכל כדי לקדם את האתר שלהם למיקום הראשון בגוגל בזמן הקצר ביותר, גם אם מרחפת מעליהם סכנת ענישה על ידי גוגל. העונש הכי חמור שמקדם אתרים יכול לקבל הוא הדחקת האתר לעמודים רחוקים שהגולשים כמעט ולא מגיעים אליהם (ירידה של 100 מיקומים ויותר). כלומר, “מחיקת” הנוכחות של האתר מהמנוע החיפוש של גוגל.
כל הטכניקות בגישה זו נחשבות ללא מוסריות ונוגדות את כללי האתיקה של גוגל ושל מקדמי אתרים לבנים. בגישה זו אין בכלל חשיבה על המשתמש ועל חווית המשתמש, הרווח הוא במקום הראשון בגישה זו. אז באילו טכניקות משתמשים בגישת Black hat SEO?
צפיפות ביטויי מפתח
מדובר בשיטה שהיא קלה מאד, משלבים אותו ביטוי מפתח עשרות פעמים בעמוד אחד, בכדי לדרג את אותו העמוד למיקום הראשון בגוגל על בסיס ביטוי המפתח, אמנם גישה זו יכולה לעבוד בזמן קצר אך קל מאד להיענש על ידי גוגל. דוגמא לצפיפות ביטויי מפתח: מטרת הפסקה הבאה היא לקדם את הביטוי “החלקה באשדוד”: “אם חשבתם ללכת לעשות החלקה באשדוד, אז כדאי שתלכו לעשות החלקה באשדוד, כי חשבו על זה אין כמו החלקה באשדוד. ההחלקה באשדוד הכי טובה בארץ, אז אם שכנענו אתכם לכו ועשו החלקה באשדוד!“, התחרפנתם, נכון? אני גם בטוחה שהביטוי החלקה באשדוד יתקע לכם בראש בזמן הקרוב. מדובר בחוויית משתמש נוראית עבור הגולש שכמובן נוטש את האתר במהירות. אמנם האתר יכול להיות מדורג במיקום הראשון על הביטוי החלקה באשדוד, אבל גוגל תעלה על זה במהרה ותחליט להעניש את האתר. דרך נוספת היא שימוש תדיר בכותרת H1 באותו עמוד, כאשר אותן כותרות H1 חוזרות בדרך כזו או אחרת על אותו ביטוי המפתח:
החלקה באשדוד (כותרת H1)
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית נולום ארווס סאפיאן – פוסיליס קוויס, אקווזמן קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי סחטיר בלובק. תצטנפל בלינדו למרקל אס לכימפו, דול, צוט ומעיוט – לפתיעם ברשג – ולתיעם גדדיש. קוויז דומור ליאמום בלינך רוגצה. לפמעט
אז מה זה החלקה באשדוד (כותרת H1)
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית נולום ארווס סאפיאן – פוסיליס קוויס, אקווזמן קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי סחטיר בלובק. תצטנפל בלינדו למרקל אס לכימפו, דול, צוט ומעיוט – לפתיעם ברשג – ולתיעם גדדיש. קוויז דומור ליאמום בלינך רוגצה. לפמעט
למה החלקה באשדוד (כותרת H1)
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית נולום ארווס סאפיאן – פוסיליס קוויס, אקווזמן קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי סחטיר בלובק. תצטנפל בלינדו למרקל אס לכימפו, דול, צוט ומעיוט – לפתיעם ברשג – ולתיעם גדדיש. קוויז דומור ליאמום בלינך רוגצה. לפמעט
לעשות החלקה רק באשדוד! (כותרת H1)
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית נולום ארווס סאפיאן – פוסיליס קוויס, אקווזמן קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט
בעיקרון צריך להשתמש רק פעם אחת בכותרת H1 כאשר ניתן להשתמש מספר פעמים בכותרות H2,H3, H4 וכן הלאה מספר פעמים.
טקסט מוסתר
אחת הטכניקות הישנות והכי פחות מומלצות היא הסתרת תוכן המכיל ביטויי מפתח מרובים או קישורים פנימיים לעמודים שרוצים לקדם אותם. יש כאלו שחושבים ששיטה זו עוד עובדת ונעזרים בה, ניתן להסתיר טקסט בעזרת קוד CSS כך שימקם את התוכן מחוץ למסך, או שימוש בצבע גופן הדומה לצבע הרקע של העמוד. שיטה נוספת היא הסוואה – Cloaking – הצגת שני תכנים שונים המדברים על אותו, כאשר אחד מהם מוצג לגולשים ואילו השני מוצג לסורקים של גוגל. מצד אחד מציגים לגולשים תוכן איכותי התורם להם אך לא בהכרח תורם לדירוג האתר, ומצד שני מציגים תוכן שהוא שונה מהראשון וכשהוא מיועד עבור הסורקים של גוגל. אותו התוכן, פחות איכותי ומכיל יותר ביטויי מפתח וקישורים ומטרתו היא לגרום לדירוג טוב יותר של האתר.
בניית קישורים חיצוניים בדרך לא טבעית
ישנם מקדמי אתרים שנעזרים בתוכנות אוטומטיות לקידום אתרים, כאשר מטרתן היא להוסיף את האתר לכ-300 או יותר אינדקסים/אתרים/חוות קישורים ביום אחד. יכול להיווצר מצב שאתר יתווסף לאינדקס רוסי או גרמני כאשר השפה שלו היא בכלל עברית. הדגש פה הוא להגדיל את כמות הקישורים שמפנים לאתר המקודם ללא התחשבות באיכות הקישורים. דרך נוספת היא לפרוץ לאתרים חזקים ולהטמיע בהם קישורים חיצוניים לאתר המקודם. כמובן שזה לא חוקי בעליל:). הבעיה בשיטה זו היא שזה לא נראה טבעי שהאתר מקבל כ-300 הפניות מאתרים ביום בהיר אחד, זה מעלה לא מעט סימני שאלה. אם כבר, יותר נכון להעלות את כמות ההפניות לאתר בצורה הדרגתית, כלומר לדאוג לכך שביום אחד הוא יקבל כ-10 הפניות, יומיים אחרי כ-10 הפניות ושבוע אחרי כ-20 הפניות וכן הלאה. זה משהו שצריך לדעת לשחק בו בצורה נכונה כך שלא יעורר חשד.
פגיעה במתחרים
מטרת הגישה היא לפגוע במתחרים על ידי ביצוע פעולות זדוניות כנגד האתרים שלהם, כך שיפגעו בדירוגים שלהם. דרך אחת היא שכפול תוכן של האתר של המתחרה באתרים אחרים – גוגל לא אוהבת שכפולי תוכן ומעדיפה להציג רק תוצאה אחת שלדעתה מכיל את התוכן המקורי ובמקביל להוריד בדירוג את שאר המקורות שמציגים תוכן משוכפל. יש כאלו שפוגעים בדירוג של אתרי מתחרים על ידי יצירת הפניות רבות ולא איכותיות (ספאמיות) לאתרי מתחרים כך שגוגל תחשוד שהם ניסו לקדם את האתר שלהם בדרך לא חוקית ולהוריד את הדירוג שלהם. דרך נוספת היא פרסום מאמר שלילי על אתר מתחרה וקידום המאמר למיקום הראשון, כך שכאשר יחפשו את השם של האתר יתקלו קודם במאמר השלילי בתוצאות החיפוש ועוד שלל דרכים נוספות.
למה לא כדאי לקדם את האתר בצורה שחורה?
- דבר ראשון – מסתכנים בענישה של גוגל, שזה אומר פגיעה בדירוג של האתר עד ל-100 דירוגים ומעלה, למשך שנה ויותר. זה פוגע משמעותית בנוכחות של האתר וביכולת שלו להשיג לידים דרך מנוע החיפוש של גוגל. בנוסף, קשה לגרום לגוגל לסלוח לכם, תיאלצו לעבוד קשה כדי לנקות את האתר מהשיטות הלא חוקיות שהפעלתם עליו בכדי להגיע לדירוג הראשון.
- חווית משתמש לא טובה – הרי קידום אתרים שחור לא שם את המשתמש בראש סדר העדיפות שלו, ולכן הוא פחות שם דגש על חווית משתמש טובה. זה אומר שאם הגולשים יכנסו לאתר המדורג במיקום 1 בתוצאות החיפוש ויגלו שהאתר לא איכותי, ולא סיפק להם את מה שרצו – הם ינטשו אותו במהרה. גם זה מעורר את חשדה של גוגל לגבי טיב האתר.
- העדכונים של גוגל משתכללים עם הזמן כך שיכול להיות ששיטה אחת של קידום אתרים שחור עבדה לכם לפרק זמן מסוים, עד שיוצא עדכון חדש של גוגל שמזהה את השיטה שלכם ופוגע משמעותית בדירוג של האתר.