עדכונים חשובים שקרו בשנת 2018
קידום אתרים אורגני הוא תחום שמשתנה ללא הרף, ומחייב את המקדמים לשמור על ערנות ולהתעדכן בכל העדכונים השונים שגוגל מוציאה. במהלך כל עדכון שנכנס לתוקף באופן רשמי הדירוג של חלק מהאתרים נפגע ומאידך חלק מהאתרים מרוויחים מההחלה שלו. גם בשנת 2018 חלו שינויים ועדכונים, וחלקם מהווים טרנדים שימשיכו גם לשנים הבאות, כמו דגש על חווית הגלישה והתוכן במובייל וחיפוש מבוסס קול.
אתרים רפואיים ואחרים
במהלך השנה נכנס עדכון חשוב וגדול אשר השפיע בפרט על אתרים הקשורים לרפואה ולבריאות. גם אתרים העוסקים בכספים ובהתנהלות כלכלית ומספר נישות נוספות הושפעו ממנו. סוג כזה של עדכונים גדולים לאלגוריתם מתרחש מספר פעמים בכל שנה. העדכון השפיע על הדירוג של אתרים רבים, לטובה ולרעה, והחברה ציינה שאין פתרון או תיקון מהיר למצב החדש ובמידה והאתר ירד בדירוג, ושיש להמשיך לפעול לפי ההנחיות הכלליות שלה: לבנות ולספק תוכן נהדר לגולש ולשפר את חווית הגלישה.
דגש מוגבר על המובייל
בשל כך שרוב הגולשים במנוע החיפוש של גוגל עושים זאת דרך המכשיר הסלולרי, בשנת 2018 גוגל החלה לייחס חשיבות גדולה אף יותר לגרסא הסלולארית של האתרים השונים. כיום, אינדוקס ודירוג האתר מתבצעים בראש ובראשונה על סמך הגרסא שהגולש פוגש דרך הסמארטפון, ויש בכך היגיון רב. זהו שינוי משמעותי מאוד, וכל מקדם ובעל אתר חייבים להתייחס לכך ולהשקיע בתוכן, בממשק ובעיצוב של גרסת המובייל של האתר.
חיפושים מבוססי קול
זהו טרנד שימשיך לצבור תאוצה גם בשנת 2019 ואף מעבר לכך. במקום לבצע חיפושים ידניים במנוע החיפוש על ידי הקלדה, יותר ויותר אנשים משתמשים בקול שלהם על מנת לבצע אותם ולמצוא תשובות למה שהם מחפשים. עובדה זאת דורשת ותמשיך לדרוש התייחסות מצד מקדמי האתרים. החיפושים הקוליים שונים מבחינת המלל ומבחינת התחביר שלהם, כי השפה המדוברת שונה מהשפה הכתובה. באותה מידה, ביטויים ארוכי זנב הופכים לארוכים ונפוצים יותר, כי אנו נוטים להקליט חיפושים ארוכים יותר מאשר אנו עושים זאת בכתיבה.
העיקר הכוונה
שנת 2018 בתחום הקידום האורגני ראתה התייחסות רבה לכוונת הגולש. האלגוריתם של גוגל יודע כיום יותר טוב מאי פעם לרדת לעומק הדברים ולספק תוצאות שמתאימות לכוונת התחילה של מבצע החיפוש. האלגוריתם לא תמיד מתייחס לדברים פשוטם כמשמעם, אלא מתייחס יותר למה שהמחפש באמת מחפש ומנסה למצוא. כתוצאה מכך, אתרים שנחשבים לפחות גדולים ומוכרים, אך כאלה שיותר מתאימים לכוונת המחפש, עשויים להופיע לעיתים ב-SERP לפני אתרים סמכותיים ובעלי שם – כי התוצאה שלהם מתאימה יותר. גם כאן מקדמי האתרים צריכים לספק מענה ולהתאים את אסטרטגיית הקידום שלהם, כמו תמיד, לשינויים של האלגוריתם.
מהירות גלישה
מהירות הגלישה וחווית הגלישה כולה ממשיכות לשחק תפקיד משמעותי בדירוג האתר. בעבר, מהירות האתר השפיעה על הדירוג שלו בפרט בכל הקשור לחיפושים שבוצעו דרך המחשב הנייח. בחודש יוני 2018 נכנס עדכון אשר שם דגש משמעותי יותר על מהירות הגלישה גם במכשירים הניידים, והפך אותה לגורם מכריע בדירוג האתר במנוע החיפוש בכל סוגי המכשירים. העדכון הזה ממשיך להעצים את החשיבות של המובייל במארג הקידום, ויש לצפות שהחשיבות של המכשירים הניידים תמשיך לעלות בכל הקשור ל-SEO, במקביל לצמיחתם האדירה בשוק הטכנולוגי כולו.
רשתות חברתיות
כדאי שאסטרטגיית הקידום של האתר תתחשב במרכיב הרשתות החברתיות השונות, מכיוון שלייקים, תגובות, שיתופים ומעורבות בהחלט משחקים תפקיד ב-SEO, וימשיכו לעשות זאת עוד ועוד בעתיד. בגוגל התחילו לפקוח עין על הסושיאל בשנת 2018, ואי אפשר להאשים אותם. כמו במקרה המובייל, הם בסך הכל מגיבים לטרנדים ותנועות חובקי עולם.