Taking too long? Close loading screen.
mm

איך לשפר את האתר לפי הסטנדרטים של מובייל?

כבר ידוע לכל מקדם אתרים ומשווק דיגיטלי שהשקעה במובייל היא לא רק משתלמת – היא בגדר חובה. העדכונים שיוצאים עם השנים מראים שהמגמה הברורה של גוגל היא לתת עדיפות למובייל. יותר ויותר גולשים עושים זאת דרך המכשיר הנייד, גוגל נותנת עדיפות לאתרים רספונסיביים והדירוג מתחשב ומתבסס יותר מתמיד על הגרסא הניידת של האתר. על מנת להתקדם במעלה תוצאות החיפוש, חשוב לשים דגש על המובייל ולהתייחס למספר פרמטרים חשובים הקשורים לתוכן, לממשק ולחוויית הגלישה כולה.

אתר רספונסיבי חכם

אתר רספונסיבי הוא אתר שמסוגל לחבוש כובעים שונים, להתאים את עצמו לסיטואציה ולהחליף צבעים כמו זיקית. האתר משנה ברמה הטכנית את העיצוב ואת התוכן שלו בהתאם למכשיר ולמסך שדרכם מבוצעת הגלישה. לא מדובר בכתובת URL שונה, אלא רק בשינוי במה שהגולש רואה וחווה. אתר רספונסיבי מהווה חלק חשוב וניכר בכל הקשור לחוויית המשתמש, וקשה לגלוש במובייל בלעדיו. אם האתר שלכם עדיין לא כזה – כדאי שתעבדו על כך.

מהירות גלישה

שניים מהפקטורים החשובים בחוויית המשתמש, וכפועל יוצא גם בקידום אתרים אורגני, הן מהירויות הטעינה והגלישה של האתר – ובפרט במובייל. לאנשים בשנת 2019 אין סבלנות רבה, והם רוצים לקבל את התוכן שלהם על מגש של כסף – שמוגש להם מהר מאוד. בשורה התחתונה – או שאפשר לגלוש באתר, או שהגולשים יגלשו ממנו החוצה. אתר איטי הוא אתר עם חרדות נטישה. אתר מהיר הוא אתר שהגולשים נשארים בו ונהנים לגלוש בו וה-Bounce Rate שלו נמוך יותר. שימוש בתוספי וורדפרס להאצת האתר, מזעור התקשורת עם השרת ומזעור הקבצים לטעינה יעזרו מאוד לשיפור מהירות הגלישה.

שימוש נכון בתמונות

אתם רוצים שהתמונות שלכם יהיו שוות אלף מילים, אבל לא אלף רגעים של טעינה. כדאי למטב את התמונות שאתם משתמשים בהן ולוודא שהתמונות שבאתר לא מכבידות על הגלישה, אחרת התוצאה יכולה להיות גלישה איטית ומסורבלת. מהירות הוא פרמטר שחשוב בכלל, אך בפרט במובייל – קשה יותר לגלוש באתרים כבדים דרך המכשיר הנייד. כדאי לדאוג שהאתר שלכם יהיה cool, זורם וקליל.

תוכן נכון

מעבר למיטוב התמונות – כל תוכן במובייל צריך להיות מותאם למובייל. אין לכלול סרטונים שלא מתאימים לנייד או לכתוב פסקאות ארוכות מדי שהקורא יתקשה לקרוא ויתייאש בדרך. גם כותרות גדולות מדי, שתופסות חלק ניכר מהמסך, הופכות את האתר לפחות קריא. כדאי שהאתר יערב כמה שפחות לחיצה על כפתורים, וכמה שיותר גלילה – זה נוח יותר עבור הגולש. הסיבה לכך היא שפעמים רבות הגלישה מבוצעת תוך כדי הליכה. כדאי להשקיע במיטוב כל האלמנטים של התוכן באתר – המילולי והוויזואלי כאחד.

פחות פרסומות ופופ-אפ

גוגל לא אוהבים אתרים שמשתמשים ביותר מדי פופ-אפים ופרסומות, ולא משנה לאיזו מטרה. כדאי למזער את השימוש בהם לרמה המינימאלית ולציית לחוקים של גוגל. המטרה היא לאפשר לגולש לקבל גישה לתוכן שהוא מבקש, ולא לגרום לו לפלס את דרכו בין הודעות קופצות. באותה מידה, גם עומס של פרסומות פוגע בתוכן עצמו ובחוויית הגלישה.

להצליח ללחוץ

אחד הפרמטרים החשובים של ממשק המשתמש במובייל הוא עצם האפשרות להקליק על כפתורים וקישורים למיניהם. כדאי לדאוג שכל קישור ופריט שניתן ללחוץ עליו – אכן לחיץ וקל לשימוש, אחרת חווית הגלישה תיפגע והגולש יחווה תסכול.

שימוש ב-AMP

בגוגל רוצים לעזור לכם, אז הם יצרו את AMP – Accelerated Mobile Pages. אם יש לכם אתר בפלטפורמת וורדפרס, ניתן להוריד בקלות את הפלאגין הייעודי ל-AMP. בעזרת התשתית המדוברת ניתן לשפר את חווית הגלישה ומהירות הגלישה במובייל. על ידי שימוש בקוד HTML ייחודי, הגבלת השימוש ב-JavaScript ושימוש בזיכרון מטמון (Cache) – הגרסא המוצגת במובייל בעזרת ה-AMP הינה קלילה ומהירה לגלישה.

mm
נכתב ע”י:

הר האוורסט, ההר הגבוה בעולם, הוא אתגר אשר יחידי סגולה מעטים הצליחו לטפס עליו. הטיפוס על ההר הוא אתגר אנושי ורוחני אשר דורש הכנות, פיזיות ורוחניות. ובנוסף ליווי מקצועי ועבודה יסודית. שכן טעויות יכולות לגרום לאסונות. אנחנו בחברת אוורסט מבקשים לקחת אתכם לפסגה ביחד איתנו. ולהוביל אתכם יד ביד בדרך הבטוחה לפסגת ההצלחה בשיווק הדיגיטלי של המאה ה- 21.

SignUp
עדכונים שוטפים יכולים לעזור ליצור חויית משתמש טובה יותר לגולשים שקוראים את התכנים שלכם

תגובות 0
+ הוסף תגובה
0