Taking too long? Close loading screen.
mm

איך להכין תרשים גאנט?

האם ניתן באמצעות יצירת תרשים גאנט לייעל ולתעל את פרויקט קידום האתר שלכם? אפשרי בהחלט, במיוחד אם אתם רוצים להראות תוצאות ללקוחות שלכם. בכדי להצליח להגיע לתוצאות, חשוב לתכנן מראש את סדר הפעולות לפי רצף של זמן בעזרת תרשים גאנט.

אז מה זה תרשים גאנט?

לפני כל היתרונות, אתמקד בהגדרה של תרשים גאנט, שהומצא על ידי הנרי גאנט ב-1910. תרשים גאנט הוא למעשה תרשים המשמש לרישום פעילויות מתוכננות הקשורות זו בזו, תוך מתן ציון הזמן של כל פעילות ופעילות- תחילת עבודה על הפעילות ותאריך סיום של הפעילות. התרשים מכיל טבלה המורכבת מעמודות ושורות, כאשר בכל שורה מציינים את הפעילות ואת הזמנים שלה.

החשיבות של תרשים גאנט בקידום האתר

הלקוחות שלנו רוצים שני דברים: הראשון הוא תכנית עבודה והשני הוא תוצאות. בקידום אתרים לרוב נתמקד בתוצאות ולא בתכנית עבודה ממוקדת וזה חבל, כי התוצאות הן נגזרת של תכנון מראש. לכן, חשוב להכין תרשים גאנט שיעזור להגעת התוצאות. ככל שהלקוח יהיה גדול יותר, כך גדלה חשיבותו של תרשים גאנט בבניית האסטרטגיה שלנו ללקוח.

חשוב שנזכור שמקדם אתרים הוא למעשה מנהל פרויקטים וכאשר אנחנו עובדים על אתר של לקוח חדש או מתחזקים אתר של לקוח ישן, חשוב שנעבוד על פי לוח פעולות מסודר. כך שאם קיבלתי לקוח חדש בתחילת חודש מרץ, אבצע את הפעילויות הבאות ואקבע לצידן את משך הזמן הדרוש לביצוען:

תרשים גאנט

לאחר שיצרתי את התרשים באקסל, אני מבינה שיקח כחודשיים וחצי להקים אתר. התרשים עוזר לי וללקוח לקבל פרספקטיבה על הזמנים של הפרוייקט. את התרשים ניתן לעשות באקסל בעזרת גרפים שהוא מציע, אך ניתן ליצור תרשים גם דרך Google Docs. למי שאוהב לשחק עם מערכות, ניתן לייצר לו”ז משימות במערכת trello ולהתממשק עם ganttify (שעובדת גם עם Google Calendar ועם basecamp).

אישית, אנחנו ממליצים בחום על ה-asana, במיוחד אם אתם הרבה אנשים שעובדים על הרבה פרויקטים ביחד.
יצירת תרשים גאנט מייעלת לנו את העבודה בטווח הקרוב והרחוק והכי חשוב: יש תוצאות ללקוח.

כמובן שיש עוד שיטות ומערכות חינמיות שמאפשרות לייצור תרשימי גאנט – רק חפשו בגוגל (סומכת עליכם שאתם איך יודעים לחפש ;-))

רק שצריך לקחת בחשבון את העובדה כי תרשים גאנט הוא לא תוכנית עבודה שלמה. כלומר, התרשים מארגן את ה“מה” עם “מתי” אבל לא נוגע בהיבטים של “למה” ו”איך”.

תרשים גאנט מספק לנו נקודת פתיחה הכרחית על כל פרויקט של קידום אתרים אורגני. יצירת התרשים מאפשרת לנו עבודת צוות טובה יותר כי כולם מבינים מה נעשה ומה אמור עוד להיעשות.

לסיכום, יצירת תרשים גאנט מייעלת לנו את העבודה בטווח הקרוב והרחוק והכי חשוב: יש תוצאות ללקוח.

מבוסס על המאמר במוז

Summary
איך להכין תרשים גאנט?
Article Name
איך להכין תרשים גאנט?
Description
האם ניתן באמצעות יצירת תרשים גאנט לייעל את פרויקט קידום האתר? בהחלט, במיוחד אם אתם רוצים להראות תוצאות ללקוחות. חשוב לתכנן מראש את סדר הפעולות לפי רצף של זמן בעזרת תרשים גאנט.
Author
Publisher Name
אוורסט
Publisher Logo
mm
נכתב ע”י:

נירית טלר מעוז, מנהלת SEO ותוכן בחברת אוורסט. התחילה מניהול אתרי תוכן ובלוגינג והתגלגלה לתחום ה-SEO. עשתה תואר ראשון בתקשורת במרכז הבינתחומי ושימשה כמנהלת תוכן במועדון היזמות. רוקדת סלסה קרוב ל-7 שנים, בעיקר סלסה קובנית וקיזומבה :)

Facebook Pagelike Widget
SignUp
עדכונים שוטפים יכולים לעזור ליצור חויית משתמש טובה יותר לגולשים שקוראים את התכנים שלכם

תגובות 1
+ הוסף תגובה
  • June 28, 2018
    שלום ביטון

    להכין טבלה מרכזת

    2
    2
1