Taking too long? Close loading screen.
mm

עדכון “FRED” – אז מה הסיפור?

האם העדכון FRED אכן יצא לאוויר? בימים האחרונים מסתובבת שמועה שגוגל שחררה עדכון חדש העונה לשם “Fred”. מדובר בעדכון שפוגע באתרים המחזיקים בתוכן בעלי ערך נמוך. נכון לעכשיו גוגל לא מאשרת את השמועה ואין לה תגובה בנושא.

למרות העמימות בנושא, בעלי אתרים רבים חשים כבר מה- 8.3.17 שהעדכון החדש פגע בדירוג שלהם במנוע החיפוש של גוגל. מדובר בעדכון שמטרתו העיקרית היא לדחוף אתרים בעלי תוכן איכותי ורלוונטי לראש הרשימה ולדחוק למטה אתרים שהגולש הוא לא בראש מענייהם אלא הרווחיות.

בארי שוורץ, אחד העורכים של “Search Engine Land”, ביצע מחקר וניסה לבדוק האם העדכון אכן יצא לפועל. הוא בדק כ-100 אתרי תוכן שונים שטענו שהעדכון החדש פגע במיקומים שלהם. נראה שהמכנה משותף ביניהם הוא שהם מציעים מגוון רחב מאד של קטגוריות וחלקם מציגים את עצמם כאתרי בלוג. ניכר שהתכנים באתרים הללו נועדו למטרות דירוג במנוע החיפוש וחלקם אף מכילים מודעות/ קישורים לאתרים שונים שפזורים לאורך המאמרים.

מדובר באתרים שאין להם מומחיות בתחום מסוים והם לא באמת מוסיפים ערך או מידע חדש בהמשך למידע הקיים באינטרנט. נראה שהעדכון “Fred” אכן השפיע לרעה על הדירוג של האתרים הללו והם ספגו בין 50%-90% פגיעה במיקומים במנוע החיפוש של גוגל. עם זאת, בארי מסייג את השערותיו וטוען שיכול להיות שיש אתרים שנפגעו מסיבות אחרות כגון עונשים שקיבלו מגוגל או שיש אלגוריתמים אחרים שגוגל שחררה בערך באותו הזמן ש”Fred” יצא, אך הוא כן מאמין שיש קשר בין הנפילה במיקומים של האתרים לבין העדכון “Fred”.

גישת “WHITE HAT” ותרומתה לדירוג במנוע החיפוש

חברת השיווק באינטרנט אוורסט, דוגלת בגישת “White hat SEO” ומאמינה שכדי להגיע למיקומים הראשונים במנוע החיפוש יש להסתכל ראשית על הגולש ולדאוג לספק לו תכנים איכותיים. בשלב השני, יש לחשוב על דרכים שונות כמו כיצד ניתן לקדם את האתר באופן איכותי וחוקי בעיני גוגל. ניתן לעשות זאת בעזרת יצירת תוכן רלוונטי למילת החיפוש שבחרתם, ביצוע אופטימיזציה נכונה וחכמה של האתר בין אם בכותרות או בשילוב נכון של מילות מפתח וקישורים פנימיים, יצירת קישורים חיצוניים מאתרים איכותיים ולא מאתרי ספאם או כאלה המשמשים כ”חוות קישורים” ועוד שלל דרכים.

למחקר של בארי שוורץ

mm
נכתב ע”י:

נירית טלר מעוז, מנהלת SEO ותוכן בחברת אוורסט. התחילה מניהול אתרי תוכן ובלוגינג והתגלגלה לתחום ה-SEO. עשתה תואר ראשון בתקשורת במרכז הבינתחומי ושימשה כמנהלת תוכן במועדון היזמות. רוקדת סלסה קרוב ל-7 שנים, בעיקר סלסה קובנית וקיזומבה :)

Facebook Pagelike Widget
SignUp
עדכונים שוטפים יכולים לעזור ליצור חויית משתמש טובה יותר לגולשים שקוראים את התכנים שלכם

תגובות 0
+ הוסף תגובה
0