Taking too long? Close loading screen.
mm

מהו ארגז החול של גוגל?

אפקט ארגז החול של גוגל הוא אמנם משוער, ולא אושר רשמית על ידי גוגל, אך דומה שבצורה זו או אחרת – הוא אכן קיים. משמעותו הפרקטית היא שאתרים חדשים אמנם מאונדקסים על ידי גוגל, אך לא מופיעים בתגובה לחיפוש של ביטויי חיפוש רלוונטיים, לרבות ביטויים בעלי תחרות נמוכה עד מאוד. יש הגיון מאחורי האפקט הזה, והוא דווקא כן מוצהר על ידי גוגל – מנוע החיפוש נותן עדיפות לאתרים שנתפסים כסמכותיים, בעלי תוכן איכותי ופרופיל קישורים טבעיים עשיר. מעבר לכך, זאת כנראה הדרך של גוגל להילחם באתרי ספאם.

כיצד ניתן לדעת אם האתר “סובל” מהאפקט

אם אתם מחפשים את הכתובת המלאה של האתר שלכם והוא אינו עולה בדף התוצאות, כנראה שהוא שרוי תחת האפקט. ניתן להסיק את אותה מסקנה כאשר אתם מחפשים כותרות של עמודים באתר, ובפרט כותרות ארוכות וספציפיות, והדפים אינם מופיעים בתוצאות. אפשרות נוספת היא לשלוח את החיפוש הבא: site:www.yourwebsite.com, זאת אומרת להוסיף site: לפני הכתובת המלאה של האתר שלכם. אם הדפים מופיעים בתוצאות – משמעות הדבר היא שהאתר מושפע בשלב זה מהאפקט.

תקופת המבחן של גוגל

בין אם ארגז החול באמת קיים בפועל ובכוונת תחילה או שלא, ניתן להתייחס אליו כאל תקופת מבחן. אתר צריך להוכיח את עצמו בפני האלגוריתמים של מנוע החיפוש, על מנת להיתפס כחשוב, אמין וסמכותי. יש להתייחס אליו ולקדם אותו לפי הספר – לדאוג לאופטימיזציה של קוד, ממשק ומבנה האתר, לפרסם תכנים איכותיים וארוכים, להשקיע בחוויית הגלישה, להקפיד על רספונסיביות והתאמה לכל המכשירים ולבנות פרופיל קישורים חוקי. לאחר תקופת זמן מסוימת, ואולי לא יותר ממספר שבועות, האתר יוכל להתחיל להתחרות על ביטויי מפתח בעלי תחרות נמוכה ונפח חיפושים נמוך, ובפרט ביטויים ארוכי זנב – ולהתקדם משם.

ההיגיון שמאחורי ארגז החול

אפקט ארגז החול, ולא משנה באיזו וריאציה הוא קיים בפועל, עוזר לגוגל להילחם באתרי ספאם, כאלה שהוקמו לצורך מניעים מפוקפקים ואין מאחוריהם כוונה לקדם תוכן איכותי. בסופו של יום, הוא מתכתב עם האג’נדה הכללית של החברה – לדאוג שהתוצאות מציגות אתרים אמינים וסמכותיים, בעלי תוכן ענף ומקיף.

הגורמים המשפיעים על ארגז החול

גוגל מייחסים חשיבות להתנהגות של המבקרים באתר, וזהו פקטור נוסף שמשפיע על הדירוג שלו בכל הקשור לקידום אתרים אורגני. כמובן שמבחינה זאת, עד שלא מבקרים מספיק גולשים באתר, אי אפשר באמת לצבור מספיק נתונים בדבר פרמטרים כגון יחס הנטישה, כמות הזמן שהגולש מבלה באתר – ועוד. עד שאין מספיק נתונים, יש היגיון בלא לדרג את האתר. אותו ההיגיון תקף לכך שבשל כך שהאתר חסר קישורים ותוכן וטרם נתפס כסמכותי ואמין, קשה לדרג אותו אל מול מתחרים ותיקים ואמינים יותר ממנו. זה נכון על אחת כמה וכמה בנישות ותחומים שבהם יש תחרות ותיקה וקשה. גם ספורטאי בקבוצת ספורט יתקשה לקבל דקות משחק במקום שחקנים ותיקים שכבר הוכיחו את עצמם, לפני שהספיק להוכיח את עצמו. כמו אתרים, גם הוא צריך קצת סבלנות והרבה השקעה.

לצאת מהר מארגז החול ולשחק עם הגדולים

תקופת המבחן של האתר היא הזדמנות להיות יצירתיים, כל עוד רוצים לצאת מהשפעתו של ארגז החול כמה שיותר מהר. כאשר אתם משיקים אותו וחושפים אותו לאוויר העולם, כדאי ליח”צן אותו מההתחלה. השקיעו במאמרים בבלוגים חיצוניים ואמינים, פנו למובילי דעת קהל ברשתות השונות ובאופן כללי השקיעו בפעילות ערה בפלטפורמות הסושיאל. ככל שיגיע יותר טראפיק יותר מהר, והאתר יזכה ליותר קישורים ואזכורים, כך הוא יתקדם יותר ויותר מהר. עשו כל מה שצריך בשביל למשוך תשומת לב, במקביל לביצוע עבודת שטח טובה – שאין לה תחליף.

mm
נכתב ע”י:

הר האוורסט, ההר הגבוה בעולם, הוא אתגר אשר יחידי סגולה מעטים הצליחו לטפס עליו. הטיפוס על ההר הוא אתגר אנושי ורוחני אשר דורש הכנות, פיזיות ורוחניות. ובנוסף ליווי מקצועי ועבודה יסודית. שכן טעויות יכולות לגרום לאסונות. אנחנו בחברת אוורסט מבקשים לקחת אתכם לפסגה ביחד איתנו. ולהוביל אתכם יד ביד בדרך הבטוחה לפסגת ההצלחה בשיווק הדיגיטלי של המאה ה- 21.

Facebook Pagelike Widget
SignUp
עדכונים שוטפים יכולים לעזור ליצור חויית משתמש טובה יותר לגולשים שקוראים את התכנים שלכם

תגובות 0
+ הוסף תגובה
0