Taking too long? Close loading screen.
mm

חיפוש מבוסס קול

חיפוש מבוסס קול הופך למשמעותי בשנת 2019 ואילך. למעשה, כבר כיום נתח משמעותי מהחיפושים במנוע החיפוש של גוגל מבוצע באופן קולי. חיפוש קולי הוא קל יותר לביצוע והתוצאות מגיעות אף מהר יותר. קידום אתרים אורגני גם מתחיל להשתנות בהתאם לפונקצית החיפוש הזו, ומקדמי אתרים חייבים להיערך ולערוך אופטימיזציה בהתאם, כי חיפוש קולי שונה מחיפוש מבוסס טקסט. כדאי להתחיל למטב לחיפוש קולי בהקדם – רוב המקדמים עדיין לא עוסקים בכך בפועל, וזה הזמן להיערך מראש ולקבל עליהם “פור”.

השוני בחיפוש קולי 

חיפוש מבוסס קול שונה במלל שלו מחיפוש מבוסס טקסט במספר מובנים:

  • בראש ובראשונה – הוא ארוך יותר, מה שהופך ביטויים ארוכי זנב למשמעותיים יותר מתמיד. שמתם לב למשל איך אתם מקליטים הודעות ארוכות יותר מאשר כותבים אותן בוואטסאפ? כתיבה דורשת יותר מאמץ מאשר הקלטה, ולכן אנחנו מאפשרים לעצמנו להתנסח באריכות כאשר אנחנו מקליטים.
  • השפה הכתובה שונה מהשפה המדוברת – כולנו כבר יודעים זאת. לכן גם התחביר והניסוח של חיפושים קוליים הוא שונה, ולפעמים באופן משמעותי.
  • חיפוש מבוסס קול נוטה יותר לכלול שאלות מאשר חיפוש טקסטואלי רגיל.

הסיבות לשימוש הגובר בחיפוש קולי

כמו שהתחלנו לומר, חיפוש קולי הוא קל ונוח יותר לביצוע. הוא מאפשר לנו להיות מולטי-טאסקרים ודורש מאיתנו פחות התעסקות או תשומת לב מרוכזת. החיפוש הקולי מהיר יותר לביצוע והתוצאות מתקבלות מהר יותר, דבר אשר חוסך לנו זמן בשקלול הסופי. השגרה שלנו איתו קלה יותר, ובפרט כאשר אנחנו עובדים או עסוקים בדבר-מה. אם גולש נתון מעוניין לערוך חיפוש, אבל הוא בדיוק מבשל או עוסק בתיקון פיסי של חפץ כלשהו, הידיים שלו פחות פנויות להקלדה – וכאן נכנס למשחק החיפוש הקולי.

קידום אתרים אורגני בעידן החיפוש הקולי

בגלל שהחיפוש הקולי צובר תאוצה והמגמה ברורה, מקדמי אתרים עורכים שינויים בהתאם במלאכת הקידום שלהם. עדיף להתחיל באופטימיזציה כבר מעכשיו על מנת ללמוד את השטח, להתנסות ולחזות בתוצאות אמת. חיפוש קולי חשוב כיום במיוחד כאשר מדובר בחיפוש של עסקים באזור שבו נמצא הגולש באותו זמן נתון. אנשים רבים משתמשים באופציה במהלך הנהיגה או בזמן שהם מחכים ברמזור – עובדה מסוכנת, אך עדיין נכונה. יכול להיות שהם יחפשו מסעדה או חנות רלוונטית בקרבת מקום, ויעשו זאת באופן קולי, על מנת לקבל דרכי הגעה ושעות פתיחה וסגירה. מסיבות אלו – קידום אתרים לוקאלי (מבוסס מיקום) חייב לשים דגש על חיפוש מבוסס קול, אך זה נכון כבר עכשיו לקידום אתרים אורגני באופן כללי.

טיפים נוספים לקידום אורגני במצב החדש

קיימות מספר דרכים למטב את האתר ואת הקידום האורגני בכל הקשור לחיפוש קולי בנוסף לחיפוש מבוסס טקסט, למשל:

  • כאשר עורכים מחקר מילות מפתח, יש להתייחס לביטויי מפתח אחרים. כמו שאמרנו – החיפוש הוא שונה, ולכן גם מילות המפתח שונות. אותו חיפוש ינוסח באופן אחר בחיפוש טקסטואלי ובחיפוש קולי.
  • אסטרטגיית התוכן גם צריכה להשתנות. המאמרים והתוכן שבאתר צריכים לתת מענה גם לחיפושים הקוליים ולהתכתב עם תובנות מחקר מילות המפתח שאתם עושים. כדאי לדאוג שהחלק של הבלוג באתר יכלול מאמרים שעונים על שאלות נפוצות, כך שבמידה והגולשים יחפשו מענה באופן קולי לאותן שאלות, קיים סיכוי טוב יותר שהאתר יופיע בתוצאות.
  • המובייל ממשיך לצבור תאוצה, בכל הקשור לקידום אורגני ובכלל, ובהתחשב בכך שמרבית החיפושים הקוליים מתבצעים מהנייד – זוהי סיבה טובה נוספת להשקיע במיטוב וקידום האתר במובייל.
  • כדאי לדאוג שהאתר יכלול מידע אודות דרכי ההגעה לעסק, במידה והם רלוונטיים, ונתונים על שעות הפתיחה והסגירה. בנוסף, כדאי מאוד לוודא שהאתר מופיע באופן אידיאלי ב- Google My Business.
mm
נכתב ע”י:

הר האוורסט, ההר הגבוה בעולם, הוא אתגר אשר יחידי סגולה מעטים הצליחו לטפס עליו. הטיפוס על ההר הוא אתגר אנושי ורוחני אשר דורש הכנות, פיזיות ורוחניות. ובנוסף ליווי מקצועי ועבודה יסודית. שכן טעויות יכולות לגרום לאסונות. אנחנו בחברת אוורסט מבקשים לקחת אתכם לפסגה ביחד איתנו. ולהוביל אתכם יד ביד בדרך הבטוחה לפסגת ההצלחה בשיווק הדיגיטלי של המאה ה- 21.

Facebook Pagelike Widget
SignUp
עדכונים שוטפים יכולים לעזור ליצור חויית משתמש טובה יותר לגולשים שקוראים את התכנים שלכם

תגובות 0
+ הוסף תגובה
0