Taking too long? Close loading screen.
mm

האם ניתן לקדם אתרים מבוססי JS?

JS היא שפת תכנות פופולארית המיועדת לשימוש באתרי אינטרנט ומשדרגת את היכולות של שפת ה- HTML, שהיא שפה בסיסית יותר. באמצעות JS ניתן ליצור אתרים מודרניים, דינאמיים ומתקדמים שהופכים את חווית המשתמש לאינטראקטיבית ומעניינת יותר.

אתרים מבוססי JS ידועים כאתרים דינאמיים ואינטרקטיביים מאוד עבור משתמש הקצה, משמע – הגולש. אמנם זוהי נקודה מבטיחה, אך בכל הקשור לקידום האורגני בגוגל, המצב אינו מושלם עד לעצם היום הזה. הזחלן של מנוע החיפוש מתקשה לעיתים לקבל גישה, לסרוק, לנתח ולאנדקס את התוכן של אתרים אלו. לעיתים הוא מפספס אלמנטים, וכתוצאה מכך הוא חוזה בגרסא לוקה בחסר, והוא והגולש האנושי מקבלים חווית גלישה שונה בתכלית. מה המצב מבחינה זאת וכיצד ניתן להתגבר על הסוגיה?

קידום אתרי JS בגוגל

בעוד שקל מאוד לזחלנים לקרוא ולאנדקס אתרים מבוססי HTML,  בעיית הסריקה והאינדוקס של אתרי JS אינה חדשה וידועה לשמצה זה זמן רב. במאי 2014 גוגל הודיעה על שיפורים משמעותיים בסריקת אתרים אלו, אך הסוגיה טרם נעלמה כליל מעל אדמת מנוע החיפוש, ועדיין קשה יותר לקדם אתרים מבוססי JS. מה מקור הבעיה בשנת 2019?

  • הזחלן של גוגל משתמש בטכנולוגיה משנת 2015, שהיכולות והפונקציות שלה מיושנות יחסית.
  • הזחלן מוריד רק את הנתונים והקבצים החשובים ביותר מבחינתו. לעיתים הוא מתייחס לקובצי JS כלא הכרחיים ואינו מוריד אותם, והתוצאה היא דף ריק או ריק באופן חלקי. כמובן שסיטואציה כזאת היא בעייתית, וכאשר הזחלן אינו יכול לנתח את האתר כמו שהוא באמת, הוא רואה גרסא שונה מאשר משתמש הקצה.

לערוך בדיקות מראש

הדרך הטובה ביותר לבחון את המצב ולנקוט בפתרונות במידת הצורך היא לראות את האתר כמו שהזחלן של גוגל רואה אותו. ישנם מספר כלים ודרכים לעשות זאת:

  • להוריד את גרסא מספר 41 של גוגל כרום. זוהי הגרסא שבה משתמש הזחלן על מנת לסרוק ולבחון את האתר. מפתחי ומקדמי אתרים שיעשו זאת יראו בדיוק מה שרואה הזחלן ויתקלו באותן שגיאות.
  • שימוש ב-Google Search Console עוזר לבחון את מצב ה-SEO של האתר מכל מיני בחינות, ובנוסף מאפשר גישה ל- Fetch and Render – כלי אשר עוזר לאתר בעיות רינדור וסוגיות טכניות באתר.
  • שימוש בכלים כגון Rich Results ו-Google Mobile Tools עוזר להשלים את התמונה ומאפשר לבחון גם את גרסת המובייל וגם את גרסת הדסקטופ של האתר.

פתרונות אפשריים

  • להעביר את שורות הקוד שכתובות ב-JS לקובץ חיצוני. כך ניתן לקזז משמעותית באורך הקוד מבלי לפגוע באיכותו ולהקנות לו שווי וערך גבוהים יותר בעיני מנוע החיפוש, ובאופן זה להקטין את הסיכוי שהזחלן יתעלם ממנו.
  • להשתמש במפת אתר: כדאי בכל מקרה להשתמש במפת אתר (Sitemap) אשר מתארת את ההיררכיה של העמודים והקישורים ביניהם. כך מנוע החיפוש יכול לקרוא ולהבין טוב יותר ובקלות רבה יותר את האתר. כאשר באתר יש תוכן דינאמי או תוכן שאינו נגלה בקלות לזחלן, כמו במקרה של אתרים מבוססי JS, מפת האתר אף חשובה והכרחית יותר לצורך קריאה ואינדוקס.
  • שימוש בתגיות noscript על ידי הוספה של קישורי ניווט ביניהן יעזור למנוע החיפוש ולגולשים בעלי גרסאות דפדפן ישנות לקרוא אלמנטים של JS בעמודי האתר ויהפוך אותם לנגישים וקריאים.

השורה התחתונה

אין לבטוח בכך שהזחלן יקרא ויאנדקס את האתר שלכם כמו שאתם רואים אותו. יש לאתר בעיות טכניות מבעוד מועד ולראות את האתר כמו שהזחלן רואה אותו. בנוסף, עצם זה שהזחלן מאנדקס את האתר כמו שצריך, אינו אומר שהוא עושה זאת באופן מהיר מספיק, ויש לשים דגש גם על מהירות הטעינה, ולא רק על עצם הטעינה עצמה. מעבר לכך, קידום אתרים מבוססי JS צריך להתבצע כמו קידום אורגני של כל אתר אחר, ויש להשקיע בפרופיל קישורים איכותי, תוכן עשיר וחווית גלישה מעולה.

mm
נכתב ע”י:

נירית טלר מעוז, מנהלת SEO ותוכן בחברת אוורסט. התחילה מניהול אתרי תוכן ובלוגינג והתגלגלה לתחום ה-SEO. עשתה תואר ראשון בתקשורת במרכז הבינתחומי ושימשה כמנהלת תוכן במועדון היזמות. רוקדת סלסה קרוב ל-7 שנים, בעיקר סלסה קובנית וקיזומבה :)

Facebook Pagelike Widget
SignUp
עדכונים שוטפים יכולים לעזור ליצור חויית משתמש טובה יותר לגולשים שקוראים את התכנים שלכם

תגובות 0
+ הוסף תגובה
0