Taking too long? Close loading screen.
mm

יאללה גוגל, ביי עברתי למנוע חיפוש אחר

רגע רגע, אל תיבהלו מהכותרת. תנשמו עמוק ותחזרו לקרוא. כן, אנחנו אוהבים את גוגל, אנחנו משתמשים בו יום יום לצרכים שונים וכן, חלקנו גם מתפרנס מגוגל בצורה זו או אחרת. בין אם אנחנו עוסקים בקידום אתרים אורגני, מפרסמים בגוגל או כל מקצוע אחר שדורש שימוש יומיומי בגוגל.

אבל אי אפשר להתעלם מעובדה אחת גדולה וברורה, גוגל לא לבד. במשך השנים קמו לגוגל מתחרים שונים והיום אני רוצה לתת להם את אור הזרקורים, להראות לכם את היתרונות והחסרונות שלהם ולהסביר לכם למה אנחנו צריכים מדי פעם להגיד לגוגל סליחה ולבגוד בו תמורת מנוע חיפוש אחר.

Bing

אי אפשר להתעלם מהעובדה שכמעט כולנו משתמשים במוצר כלשהו של מיקרוסופט, בין אם אנחנו משתמשים במערכת ההפעלה שלה, תוכנות לניהול יומיומי כגון Outlook או תוכנות למצגות ולמסמכים שלנו כדוגמת Word ו PowerPoint ו Excel.

אז אם אנחנו משתמשים במוצרים שלה על בסיס יומיומי למה לא במנוע החיפוש שלה? מנוע החיפוש “Bing” הושק רשמית ב 1 ליוני 2009 אחרי שהוא עבר כמה וכמה גלגולים בין היתר בשמות MSN Search, Windows Live Search  ו Live Search.

Bing דומה מאד (ויש שיאמרו בצורה מחשידה) לגוגל, הוא מציע חיפושים ברשת על פי קטגוריות שונות, מנוע תרגום, שירות Webmaster לבעלי אתרים ועוד מאפיינים שונים ומגוונים וכתוצאה מכך ברחבי העולם הוא מנוע החיפוש השני או השלישי (תלוי בזמנים) במדד הפופולאריות אחרי גוגל עם 7.91% מהמשתמשים ברשת משתמשים בו (בין החודשים אוגוסט 2016 עד אוגוסט 2017)

מנועי החיפוש

הנתונים באדיבות האתר NetMarkerShare

אז למה לבחור ב Bing במקום בגוגל?

מיקרוסופט עושים מאמצים רבים להתחרות בגוגל ואחד מהמקומות שבהם לעניות דעתי היא עושה חיל הוא חיפוש סרטוני וידאו. אבל למה רק לדבר?

אחד מהסרטים החמים ביותר היום הוא החידוש ל”זה” (It) של סטיבן קינג, אם נחפש סרטונים בגוגל נקבל את התוצאות שכולנו מכירים:

מנוע חיפוש

עכשיו, אותו חיפוש ב Bing יביא אתכם לעמוד שונה לחלוטין:

מנוע חיפוש

תוצאות החיפוש ב Bing מאורגנות בצורה קלה יותר ונוחה יותר לצפייה. בנוסף, עם מעבר עכבר פשוט על הסרטון תוכלו לראות ולשמוע תקציר שלו ולהחליט אם אתם רוצים לצפות בו.

עוד סיבה? אם אתם צריכים להגיע לפינות היותר “חמות” של הרשת, Bing יהיה עדיף על גוגל במרבית המקרים. מאחר וגם אם תכבו את האפשרות של “חיפוש בטוח” בגוגל, אתם עדין תתקלו בתוצאות “צנועות יותר” ויותר ידידותיות לעבודה מאשר עם Bing.

Yandex

רוסיה, המדינה עם השטח הגדול ביותר בכדור הארץ עם 144.3 מיליון תושבים כשקרוב ל 102,258,256 מהם משתמשים באינטרנט על בסיסי יומי. מתוכם קרוב ל65% משתמשים ב Yandex על בסיס יומיומי. כן, Yandex חזק יותר מגוגל והודות להם ולמשתמשים נוספים ברחבי העולם, Yandex הוא מנוע החיפוש הרביעי בעולם עם יותר מ 150 מיליון חיפושים ביום.

למה זה קורה? מכמה סיבות טובות מאד. Yandex הוא איפה שחלק גדול מאוכלוסיית רוסיה מתחילה את היום שלה, עם שירותים מגוונים כגון מייל, קבצים בענן, גישה למפות ומנוע תרגום מובנה.

בנוסף, מאחר ו Yandex “תפור” לצרכי הגולש הרוסי, קל הרבה יותר למצוא מידע רלוונטי על הסביבה ברוסיה. קחו בחשבון שחוקי הדקדוק הרוסים שונים מאד מאנגלית ועברית ולכן מילה זהה עם סיומת שונה יש משמעות אחרת לחלוטין. משמעות שגוגל לעיתים מתקשה להבין ולהביא תוצאות מדויקות בהתאם לרצון המשתמש.

והסיבה העיקרית? Yandex הוא מנוע חיפוש רוסי מא’ ועד ת’. ובעוד גוגל כן פופולארי ברוסיה. הגולש הרוסי יעדיף להשתמש ב Yandex כי זהו מותג שלהם, מותג שהם בוטחים בו הרבה יותר מגוגל שיכול לעורר חשד וחוסר ביטחון בקרב הצרכן הרוסי.

מתי אנחנו נשתמש ב Yandex?

אתם צריכים לעשות מחקר מוצר שפונה לקהל הרוסי? בניתם אתר שפונה לקהל הרוסי? תשתמשו ב Yandex.

התוצאות שתקבלו יהיו לרוב הרבה יותר מדויקות ואמינות מאשר שימוש בגוגל או כל מנוע חיפוש “זר” אחר.

אתם חייבים להכיר את הקהל שלכם ואם רוב הקהל שלכם משתמש במוצר מסוים זה יהיה חסר אחריות מצדכם להשתמש במוצר אחר שלא יביא לכם את התוצאות שאתם רוצים ומצפים להם.

Baidu

ברוכים הבאים לסין, ארץ הערפיח, מוצרי האלקטרוניקה הזולים והצנזורה. הגעתם לסין, פתחתם את הלפטופ ואתם רוצים להתחבר לחשבון הג’ימייל שלכם ולבדוק את המיילים או רק לחפש משהו בגוגל? בהצלחה עם זה.

רוב הסיכויים שתתקלו במסך שמסביר לכם שהשירות הזה לא זמין איפה שאתם נמצאים או שפשוט תופנו לאחד ממנועי החיפוש שאושרו על ידי הממשל. ברוכים הבאים לחומת האש הגדולה של סין (Great Firewall of China).

כן, גוגל על מוצריה השונים, טוויטר, פייסבוק ועוד רשימה ארוכה של אתרים שכולנו משתמשים בהם ביומיום חסומים לשימוש בסין אלא אם כן אתם משתמשים בשירותי VPN שונים על מנת לעקוף את החומה. למה אתם שואלים? צנזורה.

סין אחרי הכל היא מדינה קומוניסטית שבה פרטיות היא מצרך נדיר ואתרים מערבים חסומים בה מטעמי צנזורה.

רוצים לדעת על הטבח בכיכר טיין-אן-מן? לא בסין. אולי תצליחו למצוא מידע תיירותי על המקום ותו לא.

החומה הסינית

לכן, זה לא מפתיע שרוב אוכלוסיית סין שיש לה חיבור לאינטרנט משתמשת בשירותים השונים של Baidu, החל ממנוע החיפוש שלו ועד לשירות האנטי וירוס שלו.

למה לי להשתמש ב Baidu?

אם נגיד זאת בצורה הכי עדינה, כי אין לכם ברירה. אם יש לכם פעילות כלשהי בסין אתם תצטרכו להשתמש ב Baidu כדי להגיע ללקוחות שלכם ברשת.

Baidu שולט ביד רמה בסין, החל מהתחליף שלו למנוע חיפוש, דרך תחליף לוויקיפדיה, יוטיוב, ולמעשה כמעט לכל שירות שאתם מורגלים אליו. אז Nǐ hǎo לכם וקדימה לעבודה.

DuckDuckGo

בואו נודה בעובדות, השימוש שלנו בגוגל משאיר אחרינו עקבות דיגיטליים, גוגל משתמשים בעקבות האלו כדי לטרגט אותנו בפרסומות, לאתר את המיקום שלנו ולדעת מה אנחנו עושים במהלך שעות היום.

נכון, לפעמים זה יכול להיות נוח, נכנסתם לקניון וגוגל בלי יותר מדי עניינים מציעה לכם מפה של המקום להתמצאות קלה, אתם מחפשים מסעדה באזור שלכם ומיד תוצפו בהצעות רלוונטיות.

מנוע החיפוש DuckDuckGo

אבל יחד עם היתרונות האלו יש חסרון אחד בולט ועצום, חוסר הפרטיות שלכם. לכן, ב25 לספטמבר 2008 מנוע החיפוש DuckDuckGo התחיל את הפעילות שלו ולא עצר מאז. עם מעל 15,000,000 חיפושים יומיים מנוע החיפוש הזה גודל מיום ליום ומשתמש בחוכמת ההמונים על מנת לשפר אותו ולהביא לכם את המידע הרלוונטי ביותר בלי מעקב ובלי צנזורה.

למה DuckDuckGo

אז נכון, מנוע החיפוש הזה לא מיועד למשווקים מהסיבה הפשוטה שאין בו פרסומות כלל וכלל. אבל בואו נודה באמת. גוגל צינזרה בעבר ומצנזרת בהווה תוצאות חיפוש מסוימות. רוצים למצוא קובץ Torrent לסדרה האהובה עליכם? רוב הסיכויים שתתקלו בהודעה הבאה:

מנוע חיפוש

מעצבן נכון? לא ב DuckDuckGo, שם תוכלו למצוא את המידע בצורה חופשית, בלי צנזורה, בלי מעקב ובלי עיכובים מיותרים.

כמה מילים לסיכום

בואו נודה באמת, גוגל לא הולכת לשום מקום בזמן הקרוב. עם יד רמה ו3.5  ביליון (!) חיפושים ביום ברחבי העולם, גוגל הולכת להישאר פה בעתיד הנראה לעין.

אבל בכל זאת, תמיד נחמד לדעת שיש אלטרנטיבה, שיש לנו אפשרות ולנסות דברים חדשים הרחק מחיבוק הדב של גוגל.

אז למה אתם מחכים? תיכנסו, תחקרו ותתחילו לחפש!

mm
נכתב ע”י:

אייל ארדיטי יועץ ומקדם אתרים עם ניסיון של 5 שנים בתחום, עבד בחברות WaveDigital ,Alpinist 301 וכיום מייעץ ומקדם אתרים של חברות שונות בתור עצמאי. בזמן שהוא לא עוסק בקידום אתרים, הוא משמש כאבא לזיגי, מפלץ קטן מסוג כנעני מעורב.

Facebook Pagelike Widget
SignUp
עדכונים שוטפים יכולים לעזור ליצור חויית משתמש טובה יותר לגולשים שקוראים את התכנים שלכם

תגובות 0
+ הוסף תגובה
0