Taking too long? Close loading screen.
mm

איך להעלות אתר חדש ולהישאר בחיים

כל מקדם אתרים בשלב זה או אחר של הקריירה שלו יצטרך לבצע מעבר אתר, בין אם מדובר במעבר למערכת ניהול חדשה או מעבר לדומיין חדש לחלוטין. לא משנה איך תסתכלו על זה, מדובר בתהליך שצריך לעשות אותו בזהירות וביסודיות, אחרת אנחנו מסכנים את המיקומים של הביטויים שלנו בתוצאות החיפוש ואת ההכנסה של האתר. אז, איך אנחנו עושים את זה בפועל?

בואו נתחיל

הצעד הראשון שנבצע הוא להכין מסמך מפורט ככל האפשר למתכנת שבו נפרט אילו עמודים יהיו קיימים באתר, איזו URL יהיה להם, איך ההיררכיה שלהם תיראה, מה יהיה כתוב בפירורי הלחם וכו’. מדובר בצעד חשוב במיוחד מאחר ואיפיון נכון יכול לחסוך לכם שעות של תסכול וביצוע שינויים לאחר שהאתר עולה לאוויר.

לאחר שהמסמך נשלח והמתכנת עבר עליו, הצעד הבא הוא לקבל גישה מלאה ככל האפשר למערכת הניהול של האתר החדש. גם אם מדובר במערכת שאתם מכירים אותה מכף רגל ועד הראש כגון WordPress. קבלת הגישה תאפשר לכם לעבור על האתר מבחינה טכנית ולבדוק שדברים לא התפספסו, לשלוח בקשה לתוספים שאתם צריכים או לבקש מהמתכנת פיצ’רים מסוימים שמבחינתכם הם חובה לאתר. אל תוותרו על הצעד הזה מאחר וברוב המקרים קל הרבה יותר להטמיע תוספים ולעשות שינויים תכנותיים בתחילת תהליך הפיתוח האתר מאשר בסופו.

עכשיו כשקיבלתם גישה למערכת הגיע הזמן ללמוד אותה מחדש, להוסיף עמודי דוגמא ולוודא שהיא עומדת בסטנדרטים שלכם, כן, גם אם אתם מכירים היטב את המערכת, אף פעם לא מזיק לרענן את הזיכרון שלכם ולוודא שהמערכת מתפקדת כראוי.

אבל מה נעשה אם המתכנת לא יכול לתת לכם גישה מלאה למערכת? בין אם מטעמי אבטחה או מכל סיבה אחרת? דבר ראשון תבדקו אם תוכלו לקבל גישה מקומית למערכת בתוך המשרד של המתכנת, אי אפשר? תבקשו צילומי מסך של כל האזורים הקריטיים באתר כגון תוספים, עמודים מיוחדים וכו’.

לאחר שעברתם על המערכת לשביעות רצונכם השלב הבא הוא לכתוב מייל מפורט ככל האפשר למתכנת ולצרף בו מסמך עם כל התיקונים שצריך לבצע או תוספים שתרצו שיהיו קיימים באתר.

טיפ קטן מאתנו, וודאו שהלקוח מכותב למיילים האלו, תתפלאו כמה המעורבות שלו בתהליך זה אפילו רק בתור מכותב למייל, חשובה.

אופטימיזציה Onsite

הזמן חלף לו וקיבלתם אישור מהמתכנת שרוב האתר מוכן, התוכן הוזן באתר ועכשיו הגיע הזמן שלכם לבצע בו את האופטימיזציה הדרושה לפני שהוא יעלה לאוויר. אז מה זה אומר בעצם?

כאן אנו בטוחים שלא נחדש לכם הרבה אבל תתפלאו כמה אתרים מדלגים על התהליכים האלו וחושפים את עצמם לעונשים מצד גוגל וחמור מכך מצד הגולשים.

Title – כל עמוד צריך לקבל טייטל ייחודי בהתאם למחקר מילות המפתח. על הטייטל להיות באורך של לא יותר מ 580 פיקסלים (לא יודעים איך למדוד? תקליקו כאן)

Description – התיאור שאתם מזינים לעמוד צריך להיות לא רק רלוונטי מבחינת מחקר מילות המפתח אלא גם מעניין מספיק כדי למשוך את הגולש לתוך העמוד. אל תעשו את הטעות הכול כך נפוצה ותרשמו תיאורים גנריים, משעממים ו”רובוטים”. הם לא ימשכו את הגולש, להיפך, הוא ישתעמם ולא ירצה להיכנס לעמוד.

כותרות H – לכל עמוד צריכה להיות כותרת H1 ייחודית ויחידה(!) ביחד עם כותרות H2, H3 וכו’ בסדר היררכי נכון.

תמונות – כאן אנחנו נוגעים בנקודה שמרבית המקדמים נוטים להתעלם ממנה וחבל. תמונות הן חלק אינטגרלי מהאתר ואופטימיזציה לא נכונה היא טעות נפוצה שאנו רואים לעיתים קרובות מדי, תוודאו שהמשקל של כל תמונה הוא פרופורציונלי לגודל שלה, תוסיפו לה תג Alt ו Title רלוונטיים, ההשלכות שלהם מרחיקות לכת.

מסמך 301

מוכנים? מתרגשים? האתר עולה אוטוטו? רגע, לא שכחתם משהו קטן? ה פ נ י ו ת! הפ ני יות! בלעדיהן גוגל והגולשים לא ידעו לאיפה נעלמו העמודים שהם כל כך רגילים אליהם.

אנו ממליצים להכין את המסמך מראש ולעדכן אותו בהתאם במידה ולאתר הישן מתווספים עמודים עד שהאתר החדש עולה.

כדי לבדוק שההפניות עובדות בצורה תקינה לפני שהאתר עולה אנחנו צריכים לבצע מספר פעולות טכניות כדי לגרום למחשב שלכם לחשוב שהוא רואה את האתר החדש. את זה אנחנו מבצעים באמצעות עריכת קובץ ה Hosts במחשב שלכם.

טיפ קטן, רוצים להקל על עצמכם? תשתמשו בתוכנה Hosts File Editor שתאפשר לכם לערוך את הקובץ בצורה קלה ובלי להסתבך עם עריכת הקובץ בעצמכם.

פשוט תורידו ותתקינו את התוכנה, לאחר מכן כל מה שתצטרכו הוא להקליד את כתובת ה IP של האתר החדש שאותה תוכלו לקבל בקלות מהמתכנת ולרשום אותה תחת IP Address, כתבו את שם הדומיין של האתר (ללא www) תחת Hosts Names.

בשורה חדשה נרשום את אותם פרטים בדיוק רק לשם הדומיין כן נוסיף www, נסמן את שתי השורות בסימן V ונלחץ על Save.

קובץ host

כעת כל מה שנותר הוא לבדוק את כל ההפניות ולוודא שהן עובדות כראוי, אבל רגע אחד. מה אם באתר שלנו יש כמות עצומה של עמודים? נבדוק אותם אחד אחד באופן ידני? כמובן שלא, לשם כך אנו נשתמש ב”אולר השוויצרי” של כל מקדם אתרים, תוכנת Screaming Frog.

בתוכנה נלחץ על התפריט “Mode” ונבחר באפשרות “List”, נלחץ על הכפתור “Upload” ונבחר באפשרות “From a File”, נעלה קובץ שהתוכנה מכירה (קובץ טקסט פשוט מסוג txt שמכיל את רשימת ה URLים הקיימים באתר יספיק) והצפרדע האהובה שלנו תבצע את הבדיקה, קיבלתם Status Code 301? מזל טוב, זה אומר שהקובץ תקין.

הפניות 301

עולים לאוויר

היום המיוחל הגיע והאתר החדש עלה לאוויר, הגיע הזמן לנשום לרווחה? אם התשובה שלכם היא כן אז צר לנו לאכזב אתכם. עכשיו מתחיל החלק הקשה באמת.

ראשית נריץ שוב בדיקת הפניות 301 כדי שנוכל להיות בטוחים ב100% שההפניות כולן עובדות בצורה תקינה. לאחר מכן נצטרך לעשות את כל הצעדים שאנו מכירים כל כך טוב:

להגיש מפת אתר חדשה לגוגל, ליצור ולטפל בדו”ח שגיאות במידה והן קיימות, לוודא שמהירות האתר תקינה, לוודא שהוא נטען היטב במדינות שונות וכו’.

סיימתם? תטפחו לעצמכם היטב על השכם, עכשיו מלאכת הקידום האורגני והפרסום בגוגל ממשיכה לה עם האתגרים שעוד נכונים בהמשך הדרך.

בהצלחה!

mm
נכתב ע”י:

אייל ארדיטי יועץ ומקדם אתרים עם ניסיון של 5 שנים בתחום, עבד בחברות WaveDigital ,Alpinist 301 וכיום מייעץ ומקדם אתרים של חברות שונות בתור עצמאי. בזמן שהוא לא עוסק בקידום אתרים, הוא משמש כאבא לזיגי, מפלץ קטן מסוג כנעני מעורב.

Facebook Pagelike Widget
SignUp
עדכונים שוטפים יכולים לעזור ליצור חויית משתמש טובה יותר לגולשים שקוראים את התכנים שלכם

תגובות 0
+ הוסף תגובה
0