רימרקטינג
רימרקטינג היא היכולת לשווק מחדש מוצר או שירות מסוים לקהל שכבר נחשף אליו באופן זה או אחר או לכל הפחות נחשף לעסק עצמו, ואולי אף כבר ביצע אצלו רכישה בעבר. כאשר מדובר בשיווק דיגיטלי, הכוונה היא ברוב המקרים לרימרקטינג שמבוצע על ידי ולצורך פרסום בפייסבוק ופרסום בגוגל, אך קיימות גם פלטפורמות רלוונטיות נוספות. מדובר בטקטיקה שיווקית רבת עוצמה שכאשר מבוצעת באופן יעיל, פעמים רבות גם תניב ותישא פרי עבור בעל העסק.
יצירת קהלים מותאמים בפייסבוק
פייסבוק מאפשרים למפרסמים ליצור קהלים מותאמים – Custom Audiences. אותם קהלים, שנוצרים באופן אקטיבי על ידי המפרסם, כוללים גולשים ספציפיים שיצרו אינטראקציה כזאת או אחרת עם הדף העסקי או עמוד נחיתה שמקושר אליו. ניתן לבנות קהלים על בסיס גולשים שצפו באחוז מסוים מסרטונים שפורסמו, גולשים שיצרו מעורבות כלשהי עם הדף העסקי, גולשים שביקרו בדף נחיתה, גולשים ששלחו הודעות – ועוד. השלב הבא הוא לפנות מחדש באופן ממומן לאותם אנשים. זהו קהל חם יותר – קהל שכבר נחשף לעסק, ואולי אף השאיר את הפרטים שלו או ביצע רכישה. שיווק לאותו קהל הוא לרוב בעל אחוזי המרה גבוהים יותר מאשר שיווק לקהל של אנשים שהעסק עדיין זר להם.
פיקסל וקודי מעקב
דרך נפוצה ויעילה מאוד לבצע רימרקטינג בפייסבוק היא לשתול פיקסל וקודי מעקב של מנהל המודעות בדפי נחיתה חיצוניים של העסק, ובעזרת קידום אורגני וממומן, להביא אליהם קהל ולצבוע את אותם גולשים שביקרו בהם או ביצעו המרה מסוימת. לאחר מכן ניתן לבנות קהל מותאם, לפנות אליהם מחדש במידת הצורך ואף להשתמש במידע הנצבר אודותם על מנת למצוא אנשים אחרים שדומים להם.
רימרקטינג בגוגל
על ידי קידום ממומן ב-Google AdWords, ניתן לבחור לפנות לגולשים שכבר יצרו קשר מסוים עם האתר או האפליקציה שלכם. זוהי דרך מצוינת לשמור איתם על קשר, להשריש את המודעות לעסק, להציע הצעות חדשות, לשמר לקוחות ולהגדיל את כמות המכירות שלכם. יצירת קמפיין מדיה ב-Google Display Network תציג מודעות לאותם גולשים ותהפוך את הפרסום שלכם למקיף ומתמשך. תוכלו גם לבחור לפנות לאנשים שקיימים ברשימות התפוצה שלכם או לעשות וידאו רימרקטינג ולפנות למי שצפו בסרטונים שפרסמתם – בין היתר בערוץ היוטיוב שלכם. יש אפשרות לבצע רימרקטינג רגיל ורימרקטינג דינאמי, שמציג למעשה מודעות המציגות מוצרים ושירותים ספציפיים שגולשים בחנו בעבר – אך לא רכשו אותם.
יצירת משפך שיווקי
רימרקטינג ופנייה חוזרת ללקוחות מאפשרים לנו ליצור שיווק מתוחכם שמורכב ממספר שלבים. ניתן למשל “לחמם” את הקהל, להעניק לו מתנה חינמית כלשהי, ואז לבחור לפנות מחדש לאותם גולשים מרוככים ולהציע להם הצעה נוספת – הפעם שיווקית יותר. זהו שיווק מתקדם וחכם שמבין שלא תמיד ניתן לפנות לקהל קר ולהציע לו הצעות רכישה למיניהן. כל אפשרות לצבוע קהל של לקוחות ולפנות אליו מחדש היא רבת עוצמה, ודרך יצירה של משפך שיווקי ניתן למעשה לחזר אחרי הגולש לאורך זמן, לבנות איתו מערכת יחסים הדרגתית ולהניח את היסודות לגיוס של לקוח חדש לעסק.