Taking too long? Close loading screen.
mm

פיקסל – מי בכלל צריך אותו ולמה הוא טוב?

אמ;לק – כמעט כולם. וכנראה שגם את\ה

אנשים רבים מתייעצים איתי לגבי פרסום העסק שלהם בזירה הדיגיטלית. באיזו פלטפורמה לפרסם? קידום אתרים בגוגל? קידום בפייסבוק? עם איזה תוכן? לאיזה קהל? עם איזה ספק? העצה הראשונה שלי היא תמיד, לפני הכל. לפני שנחשוב הלאה על אסטרטגיה ואיך לפצח את הבריף, תטמיע פיקסל.

אני הפיקסל – נעים להכיר

מכירים את האימרה שפייסבוק או גוגל יודעים עלינו יותר מאשר החברים שלנו  ?אז בואו ננסה להבין קצת איך זה עובד. אם ניקח את פייסבוק כדוגמא, אז בכל פעם שאתם מתחברים לפייסבוק מסמארטפון או ממחשב, פייסבוק משייכת את המכשיר הזה לפרופיל הפייסבוק שלכם והיא מתחילה “לעקוב” אחר השימוש שלכם במכשירים הללו ולאסוף מידע אודותיכם (אישרתם לה את זה למקרה שחששתם). גם אם אתם גולשים דרך יותר ממדיום אחד (למשל גם מהמובייל וגם מהדסקטופ) פייסבוק יודעת לשייך את כל המידע הזה אליכם כי היא מבינה שמדובר באותו משתמש.

הפיקסל בפשטות הוא מקטע קוד אותו ניתן להטמיע באתר שברשותנו, המאפשר לנו להשתמש בחלק מהמידע שפייסבוק צוברת אודות הגולשים באתר שלנו. הפיקסל שולח מידע בחזרה לחשבון העסקי שיצר אותו, ומכאן הוא יודע לחבר בין מי שנכנס לאתר שלכם, לבין פרופיל הפייסבוק שלו, ולאפשר לכם לאגור מידע אודות הגולשים שלכם (גם גוגל ומערכות נוספות מאפשרות ליצור פיקסל).

אוקיי נניח והבנתי את הדבר הזה שרשמת פה, מה אז?

לפיקסלים יש שני שימושים עיקריים: יצירת קהלים ומעקב המרות. מעקב המרות הוא שלב מתקדם יותר שעליו נדבר בפוסט אחר, אבל ההמלצה הראשונית שלי ליצירת פיקסלים מגיעה בעיקר בשל יצירת הקהלים. כפי שהוזכר, הפיקסל שהטמענו באתר מאפשר לנו לשלוח מידע בחזרה למערכת הפרסום של פייסבוק, ובכך פייסבוק יודעת לאגור עבורנו את רשימת הגולשים שנכנסו לאתר שלנו. אין זה אומר שנוכל לדעת האם משה זוכמר או דלית מזרחי נכנסו לאתר שלנו כיוון שהרשימה הזו היא מעין קופסא שחורה. בעל האתר וחשבון הפייסבוק לא יוכלו לדעת מי הם האנשים שנכנסים לאתר שלו, אך הם יוכלו לסמן ולטרגט אותם במה שמכונה רימרקטינג או שיווק מחדש. שיטת השיווק מחדש הוכחה כיעילה יותר מאשר שיווק כללי כיוון שמדובר בלקוחות שכבר הביעו עניין כלשהו בעסק באמצעות ביקור באתר. לקוחות רבים לא נוטים לרכוש ממותג כלשהו במפגש הראשון איתו, ולכן שיווק מחדש לגולש אשר אינו רכש בביקורו הראשון מתברר כאפקטיבי מאוד. ככל שנקדים להטמיע את קוד הרימרקטינג באתר שלנו כך רשימת הקהלים שלנו תתחיל להיאגר בשלב מוקדם יותר ולא נפספס לקוחות פוטנציאלים. זוהי בדיוק הסיבה בגינה חשוב להטמיע אותו מוקדם ככל האפשר (עדיף עוד בטרם עליית האתר לאוויר).

אמרתי לו נדמה לי שאתה מאוד דומה לי

זוכרים שאמרנו שפייסבוק וגוגל יודעים עלינו הכל? אז אמנם זה לא לגמרי נכון, אבל באמצעות הרגלי הגלישה שלנו והעקבות הדיגיטליות שאנחנו משאירים פייסבוק וגוגל יכולים לדעת עלינו לא מעט. מהם התחביבים שלנו, מהם הרגלי הצריכה שלנו,  איפה אנחנו גרים או עובדים, מי הם החברים שלנו ועוד ועוד.

מסקרן אתכם לדעת מה פייסבוק יודעת/חושבת עליכם? לחצו https://www.facebook.com/ads/preferences

המידע הזה שענקיות המדיה האלו אוספות עלינו מאפשר להן לעשות עבור המפרסמים דבר נוסף. יצירת קהלים דומים (Lookalike  בפייסבוק או similar  בגוגל). לאחר שאגרנו את רשימת הקהלים שלנו באמצעות הפיקסל, פייסבוק וגוגל יודעות גם ליצור עבורנו רשימת קהלים הדומים במאפייניהם לקהל הגולשים שלנו. ככל שיהיו יותר גולשים ש”יצבעו” (כלומר יכנסו למאגר) לפייסבוק יהיה יותר מידע אודות הגולשים וקהל הLookalike שהוא יצור עבורינו יהיה מדוייק יותר.

אפשרות נוספת שפייסבוק מאפשרת היא ניתוח המאפיינים של קהל הגולשים. מניתוח זה ניתן להסיק תובנות היכולות לשמש אותנו בגיבוש האסטרטגיה השיווקית ואף העסקית. הנתונים הללו כוללים גם נתונים דמוגרפים בסיסיים כמו גיל,מגדר, ומקום ומגורים

אך כוללים גם נתונים מפורטים הרבה יותר כמו: רמת השכלה, מצב משפחתי ואף דברים זניחים יותר כמו מותג התכשיטים האהוב על הקהל שלי

קידום בפייסבוק

קידום בפייסבוק

 נתונים אלו יכולים להיות בעלי ערך רב עבור בעלי עסקים ומשווקים.

שווים אבל שונים

ברכות, יש לכם אתר עם אלפי כניסות ו”צבעתם” כבר אלפי גולשים, אבל תקציב השיווק שלכם מוגבל והערך של גולש אחד לא בהכרח שווה לערך של גולש אחר, ואתם לא רוצים לבזבז את הכסף שלכם על לקוחות שנכנסו לאתר שלכם בטעות או כאלו שלא נוטים לרכוש אצלכם. אל תדאגו, גם לזה יש פתרון. בעצם, הרבה פתרונות. באמצעות הפיקסל נוכל גם לבחור לפרסם למשל רק לגולשים ששהו באתר שלנו מעל ל-60 שניות, או רק כאלו שצפו במעל לשלושה עמודים שונים, ניתם גם לשווק רק לאלו שצפו בעמוד ספציפי באתר שמדבר על מוצר ספציפי וכך לפנות אליהם עם מסר ייחודי, ואפילו רק לכאלו שרכשו במעל X שקלים (לצורך כך נצטרך גם קוד המרות) ועוד אפשרויות פילוח רבות ומגוונות. ניתן ליצור כמעט כל פילוח שאתם יכולים להעלות על דעתכם, ולכל קהל לפנות עם תקציב ומסר המתאמים ספציפית אליו.

Cosmo Kramer Mind Blown GIF - Find & Share on GIPHY

השתכנעתם? רוצים שנעזור לכם עם הפרסום בפייסבוק? צרו עימנו קשר.

mm
נכתב ע”י:

כליל קמחי, מנהל קמפיינים באוורסט. עשה תואר בתקשורת במרכז הבינתחומי. נהנה לכתוב סטטוסים משעשעים בזמנו הפנוי והצליח לגעת באבק הכוכבים כשסטטוס שלו התפרסם בדף הפייסבוק של יבגני זרובינסקי. המוטו של כליל:
At the age where machine does everything better than human, be the only thing it can't, be creative!

SignUp
עדכונים שוטפים יכולים לעזור ליצור חויית משתמש טובה יותר לגולשים שקוראים את התכנים שלכם

תגובות 0
+ הוסף תגובה
0