ניהול דף עסקי בפייסבוק
לכל עסק ראוי שיהיה דף עסקי בפייסבוק, ואין זה משנה באיזה תחום הוא עוסק. מדובר בהזדמנות שיווקית חשובה, שבבסיס שלה גם אינה עולה כסף. תמיד ניתן להפנות אנשים מתעניינים לדף, שמשמש כמעין תעודת זהות דיגיטלית ונותן מידע על העסק. כמובן שלרוב מומלץ להגדיל ולעשות ולקחת את הפרסום קדימה על ידי שימוש בקידום ממומן, שטומן בחובו פוטנציאל רב לקידום העסק. באופן כללי, ניהול דף עסקי כולל מספר אלמנטים שונים, וכדאי להקדיש תשומת לב ממוקדת לכל אחד מהם.
עיצוב הדף
דף עסקי בפייסבוק כולל בבסיסו תמונת פרופיל ותמונת קאבר או סרטון קאבר. ניתן להשתמש בין היתר בלוגו של העסק, וכדאי לדאוג שהתוכן הוויזואלי בדף יראה טוב ויעבור עיצוב הולם. דף אסתטי, צבעוני ומושך מותיר רושם ראשוני מוצלח על כל גולש שמגיע אליו, בין אם באופן אורגני ובין אם באופן ממומן.
מענה להודעות ותגובות
ניהול דף עסקי בפייסבוק כולל תקשורת ואינטראקציה עם לקוחות מתעניינים או לקוחות קיימים של העסק, שעשויים לשלוח הודעות פרטיות לעמוד או להגיב לפוסטים ומודעות. כל הודעה כזאת היא בגדר ליד שחשוב לנצל עד תום. מומלץ להגיב כמה שיותר מהר לכל הודעה שנשלחת לעמוד, על מנת להראות ללקוחות שהעסק חי ודינאמי ומספק שירות לקוחות איכותי. פייסבוק מציינים את זמן התגובה של העמוד כשגולש מתכוון לשלוח הודעה וגם במסגרת העמוד עצמו, לכן חשוב להקפיד על מתן תגובה זריזה ככל האפשר.
כתיבת פוסטים
האמת היא שהקידום האורגני ספג מהלומה קשה בחודשים האחרונים, ופוסטים רגילים הפכו להרבה פחות יעילים מבעבר. לרוב, רק אחוז קטן מהעוקבים של הדף באמת ייחשפו לתוכן האורגני. בכל זאת חשוב לשמור על הדף עדכני ולהראות שהעסק פעיל ועובד. כאשר מגיע לקוח פוטנציאלי לעמוד, והוא רואה שהפוסט האחרון פורסם בימים האחרונים, הוא מקבל רושם חיובי. מומלץ לפרסם פוסט חדש לפחות פעם בשבוע, ולרוב גם 2-3 פעמים בשבוע. התוכן משתנה בהתאם לסוג העסק, אך כדאי לשאוף ליצור אינטראקציה עם הגולשים, לעניין ולסקרן אותם ככל האפשר, לספק להם מידע חשוב ולהשתמש בתמונות וסרטונים באיכות גבוהה.
קידום ממומן
קידום ממומן הפך במידה מסוימת לשם נרדף לפרסום בפייסבוק וגם לפרסום בגוגל. זהו חלק בלתי נפרד מניהול הדף, כל עוד רוצים לפנות ללקוחות פוטנציאליים, להגדיל את כמות המכירות והחשיפה של העסק, להוביל אנשים לאתר או לדף נחיתה, להגדיל את רשימת התפוצה, לקבל לידים חדשים ולמתג את העסק. קידום ממומן הוא בגדר תורה של ממש, מלאכה שצריך ללמוד ולהשחיז עם הזמן. יש לא מעט דברים ללמוד על מנת לשפר את יכולת הטירגוט וההגעה לקהלים נכונים ומדויקים ויכולת הכתיבה השיווקית. מערכת ניהול המודעות של פייסבוק מציעה מגוון אפשרויות שונות לקידום העסק, והיא משתנה ומתעדכנת כל הזמן, לכן חשוב להישאר עם היד על הדופק ולא לפספס את העדכונים והחידושים האחרונים.