Taking too long? Close loading screen.
mm

מה זה תג קנוניקל ומה התפקיד שלו?

תג קנוניקל הוא קוד HTML שהמטרה העיקרית שלו היא למנוע סריקה של עמודי תוכן משוכפלים. ברוב האתרים, בעיקר באתרי מסחר שמוכרים מוצרים דומים נוצר מצב של תוכן משוכפל, כלומר לא תמיד דואגים לתיאור שונה וייחודי לכל עמוד מוצר אלא שמים בכולם את אותו התיאור עם הבדלים קטנים ביותר (למשל צבע, מידה, מחיר) במיוחד אם מדובר במוצרים דומים. כתוצאה מכך נוצר מצב שבזמן הסריקה של האתר, גוגל עלולה לחשוב שהאתר מחזיק בעמודים משוכפלים. מדובר במצב שגוגל לא אוהבת ועקב כך היא עלולה לפגוע בדירוג של האתר. עוד מצבים בהם יכול להיווצר תוכן משוכפל: עמודים המכילים גרסאות הדפסה שונות, עמודים המכילים פרמטרים שונים ב-URL שלהם כאשר מדובר באותם עמודים למשל www.exmple.co.il ו-exmple.co.il ועוד.

אז מה תג הקנוניקל באמת עושה?

תג הקנוניקל בעצם מאותת לגוגל על כתובת ה-URL המועדפת על בעל האתר, למשל במקרה של עמוד ששוכפל שלו יש 2 URLs עם פרמטרים שונים: www.exmple.co.il וexmple.co.il-, ניתן להגדיר תג קנוניקל שיציג לגוגל שהכתובת המועדפת והעיקרית היא www.exmple.co.il, אך זה לא בהכרח ימנע ממנו לסרוק את exmple.co.il, עם זאת גוגל לא יגדיר את ה-URL האחרון כמועדף. פעולה זו תמנע מגוגל לחשוב שיש לאתר תוכן משוכפל. את התג מטמיעים בחלק של ה-Head בקובץ HTML.

בשנת 2009, כל מנועי החיפוש, ביניהן גוגל, החליטו לתמוך בתג הקנוניקל ולעודד בעלי אתרים להשתמש בתג זה שכן, התג חוסך להן ולבעלי האתרים כאב ראש רציני. למנועי החיפוש זה חוסך זמן סריקה מיותר של עמודים משוכפלים ולבעלי האתרים חוסך זמן על חסימה ומחיקת עמודים משוכפלים.

מה שכן חשוב לדעת, שתג הקנוניקל הוא בגדר המלצה בלבד, כלומר התג לא מחייב את מנועי החיפוש לסרוק רק את העמודים המועדפים, אך ברוב המקרים מנועי החיפוש כן מתייחסים לתג הקנוניקל. אנו כן ממליצים להטמיע את תג הקנוניקל למרות שמדובר בתג המלצה בלבד, על מנת להימנע ממצב של עמודים משוכפלים. הקוד של תג קנוניקל מוצג כך: <link rel=”canonical” href=”http://www.example.co.il” /> , וממליצים להטמיע בקוד URL באופן מלא ולא חלקי, כלומר שיכיל את כל הפרמטרים – למשל להוסיף את www ואת https כך שתג הקנוניקל “יכסה” את הכל ולא ייווצר מצב שחסר פרמטר בתג הקנוניקל מה שעלול להוביל לכך שיהיה URL עם פרמטר שלא נשקל ויגרום לשכפול תוכן.

אם ככה, אז למה לא להשתמש בהפניות 301?

יש מקרים בהם לא תמיד ניתן להשתמש בהפניות 301, למשל במקרים בהם יש עמודי מוצר שמציגים את אותו התוכן אך עם מידות שונות או מחירים שונים – למשל אם יש גולש שנכנס לאתר של אופניים חשמליים ונכנס לעמוד שמציג את כל האופניים החשמליים וה-URL של אותו העמוד הוא: www.exmple.co.il/bicycle ואותו הגולש רוצה לראות את האופניים עם המחיר הזול ביותר, כלומר עשה סינון של מחירים אז הגולש יועבר לעמוד אחר שהתוכן בו הוא אותו תוכן אך הסידור שלו שונה וה-URL שלו שונה: www.exmple.co.il/bicycle?price=cheap בפועל מדובר באותו עמוד עם תוכן משוכפל. במצב זה לא נרצה להשתמש בהפניות 301, כי בהפניות 301 אנחנו מאותתים לגוגל שעמוד מסוים כבר לא קיים ועבר לכתובת אחרת קבועה ולכן כל פעם שמגיעים לכתובת הישנה יש לעבור אוטומטית לכתובת החדשה, כאשר הכתובת הישנה כבר לא תהייה זמינה לגולש. במקרה הזה, אנחנו רוצים ש-2 הכתובות יהיו זמינות לגולש ולכן הפניית 301 לא מתאימה פה. תג הקנוניקל כן יתאים למקרה הזה שכן הוא מאפשר את קיומן של 2 הכתובות אך מציג לגוגל את הכתובת המומלצת ביותר שהיא: www.exmple.co.il/bicycle ומבקש ממנה שלא לסרוק את הכתובת: www.exmple.co.il/bicycle?price=cheap .

תג קנוניקל משפיע באופן חיובי על קידום האתר, שכן הוא מונע סריקה מיותרת של עמודים משוכפלים, בכל מקרה ידוע שתוכן משוכפל פוגע בדירוג של האתר ומחליש בכוחו ולכן רוב מקדמי האתרים דואגים לשלב את תגי הקנוניקל בעבודה שלהם.

אנו מזמינים אתכם להתייעץ עם אוורסט המתמחה בקידום אתרים ופרסום בגוגל על תג הקנוניקל והפניות 301.

mm
נכתב ע”י:

נירית טלר מעוז, מנהלת SEO ותוכן בחברת אוורסט. התחילה מניהול אתרי תוכן ובלוגינג והתגלגלה לתחום ה-SEO. עשתה תואר ראשון בתקשורת במרכז הבינתחומי ושימשה כמנהלת תוכן במועדון היזמות. רוקדת סלסה קרוב ל-7 שנים, בעיקר סלסה קובנית וקיזומבה :)

Facebook Pagelike Widget
SignUp
עדכונים שוטפים יכולים לעזור ליצור חויית משתמש טובה יותר לגולשים שקוראים את התכנים שלכם

תגובות 0
+ הוסף תגובה
0