מהי שיטת silo?
שיטת Silo היא שיטה נוחה, ברורה ויעילה לארגון תוכן באתרי אינטרנט. מדובר בארגון שמתבסס על חלוקת התוכן לקבוצות או לקטגוריות ראשיות, שמאגדות בקרבן את כל התוכן באתר שרלוונטי לאותה קטגוריה. ניתן לדמות שיטה זאת לחלוקת ספרים לנושאים מסוימים בחנות ספרים, כמו למשל מדע בדיוני, ביוגרפיות, רומנים – וכו’. לשיטה זאת יש יתרונות הן מבחינת ממשק וחוויית המשתמש והן מבחינת הקידום האורגני של האתר.
יישום השיטה בפועל
החלוקה לקבוצות מתקשרת באופן ישיר עם ביטויי המפתח העיקריים שעליהם מתחרה האתר, ולכן מתחילה במחקר מילות מפתח. לאחר שיודעים על אילו ביטויים רוצים להתחרות, ניתן לסדר את התוכן באתר בשיטת Silo. משמעות הדבר היא ביצוע של סגמנטציה של התכנים שבאה לידי ביטוי ממשי במערכת הניווט באתר, במפת האתר, בתפריטים, בעמודי מוצר וגם בבלוג. ביטויי המפתח העיקריים הם למעשה הקטגוריות שאליהן תחלקו את התכנים באתר. במידה ויש לכם חנות ספרים אינטרנטית, יש לחלק את הספרייה לקטגוריות תוכן שונות, ולוודא שכתובת ה-URL של כל עמוד תואמת את החלוקה לקטגוריה ראשית וקטגוריית משנה. גם שימוש בקישורים פנימיים שמקשרים בין עמודים שונים שלוקחים חלק באותה קטגוריה ראשית עוזר ליישום השיטה בפועל.
תרומת השיטה לחוויית וממשק המשתמש
אלמנט השימושיות הוא אלמנט חשוב מאוד בכל הקשור לחוויית הגלישה באתר. כאשר התוכן מסודר בצורה ברורה ורציונאלית, קל לגולשים להבין כיצד האתר מסודר ומה ההיררכיה שלו – ובשורה התחתונה, כיצד להשתמש בו. בנוסף, סידור פשוט, נהיר והגיוני של תוכן מקל על היכולת לזכור את הדרך להשתמש ולהתמצא באתר במהלך הגלישות הבאות שיבוצעו בו. במידה והאתר שלכם כולל חנות וירטואלית, לגולשים יהיה קל למצוא את המוצרים שהם מחפשים ולבצע רכישה, במקום להסתבך, להסתרבל ולהתייאש בדרך. שיטת Silo היא דרך יעילה וחכמה לסדר את התוכן באתר, והגולשים יוכלו להשיג ולמצוא את מבוקשם באופן מהיר.
תרומת השיטה לקידום אורגני
כדאי להתחיל בלציין שאחד מהפקטורים בקידום אתרים הוא חוויית המשתמש באתר, ולכן עצם כך שחוויית המשתמש טובה – כבר עוזרת לקידום האורגני שלו. בנוסף, שיטה זאת עוזרת לגוגל להבין בקלות ובמהירות באילו נושאים האתר עוסק, וכתוצאה מכך לאתר קל יותר להתחרות על ביטויי המפתח שעליהם הוא שואף להתחרות ולהופיע בתגובה לחיפושים הרלוונטיים. גם עצם העובדה שהקטגוריות באתר נקראות בכוונת תחילה על שם אותם ביטויי מפתח עוזרת לגוגל להחליט שאותם ביטויים אכן רלוונטיים לאתר, וכתוצאה מכך לדרג אותו בתחרות על אותם ביטויים.
ראייה לטווח ארוך
נסיים בעצה חשובה לדרך – כאשר מקימים אתר חדש ורוצים לבנות לו היררכיה ברורה של תוכן, כדאי לשקול לא רק את קטגוריות התוכן העכשוויות – אלא גם את אלו שעתידות להתווסף עם הזמן. באמצעות התחשבות בצורכי התוכן העתידיים של האתר, ניתן להניח את היסודות מראש, לבנות היררכיה נכונה ולהימנע מהצורך לבצע שינויים גדולים בהמשך הדרך.