איך לעבוד עם אאוטבריין?
פלטפורמת אאוטבריין היא ללא ספק המהלך המסחרי-האינטרנטי המעניין ביותר שקרה ברשת מאז שגוגל הכניסה לתמונה את אדסנס ואת אדוורדס. חברת הסטארטאפ הישראלית כבר הספיקה לנגוס בנתח העצום של שוק השיווק הדיגיטלי, תחום שמגלגל מיליארדים בשנה, סכומים המטפסים בכל רבעון.
את החברה הקימו האחים ירון (מנכ”ל) ואיתן גלאי עם אורי להב, ומאז הקמתה גייסה החברה לא פחות ממאה מיליון דולר, אשר מוכיחים כל סנט וסנט שהושקעו בה. הרעיון של אאוטבריין הוא להציג תכנים שיכולים לעניין את הגולשים בתחתית המאמרים במגזינים אינטרנטיים כגון וואלה, Ynet, מאקו וכו’, ולעודד את הגולשים להיכנס לאותם התכנים המומלצים בעזרת הפנייה “עוד כתבות שיכולות לעניין אותך”/ “המלצות נוספות”:
השירות של Outbrain הוא תחום שהיא המציאה, והוא נחשב לתחום החם ביותר בשיווק הדיגיטלי של היום.
Outbrain–אז איך המנגנון עובד?
האלגוריתם של Outbrain סורק את אתרי הרשת, ומזהה תבניות גלישה שונות של הגולש תוך יצירת סטטיסטיקות מדויקות להפליא המצליחות להפיק המלצות לתוכן שיעניין את הגולש הספציפי בכל זמן נתון. המלצות אלו ניתנות לגולש בסוף עמוד התוכן שהוא נמצא בו, ומוצגות בצורה שיוצרת מעבר טבעי להמשך קריאה.
התוצאה היא דפדוף ברשת האינטרנט בדומה לדפדוף במגזין, כאשר העמודים שתפגשו הם תמיד עמודים שיעניינו אתכם, עמודים שהתוכן שלהם מתאים בדיוק למה שאתם מחפשים. נשמע כמו משהו חיוני, נכון? כך חשבו בדיוק ענקיות השוק העולמי, כאשר הן בחרו להשתמש בשירותים של Outbrain באתרים שלהם. מדובר בחברות גדולות כגון CNN, Fox News, The Guardian ועוד רבות וטובות. הסקרים סביב החברה מראים סימנים טובים בלבד, והעתיד נראה מבטיח במיוחד.
יש גם תחרות על שטחי פרסום מול גוגל
אותם שטחי הפרסום שחברת Outbrain הולכת וכובשת אינם חדשים. הם נמצאים במרבית האתרים הגדולים והקטנים, רק שעד כה אוכלסו על-ידי מודעות של חברה אחרת, חברה בסדר גודל של מדינה קטנה. Outbrain נכנסה בסערה לשוק שהיה עד כה בידיה של גוגל, עם שירות האדוורדס והאדסנס.
קשה לתאר כיצד חברה ישראלית היושבת בנתניה מתחרה בגוגל בצורה כה יעילה, אך לזכותה של גוגל יאמר כי לא פשוט לנצח חברה בפלח שוק שהיא המציאה.
שירותי הפרסום של גוגל מתבססים על עקרונות שונים מאלו של Outbrain, כאשר האסטרטגיה של האחרונה מתקדמת יותר, והרבה יותר אינטואיטיבית. גם הסקרים וגם הסטטיסטיקות מהשטח מראים כי ציבור הגולשים מעדיף לבחור בתוכן שקורץ לו מאשר ללחוץ על פרסומת, כך שהפלטפורמה של Outbrain תופסת תאוצה ומלחיצה לא מעט עובדים בגוגל.
כיצד “עסקים קטנים ובינוניים” יכולים ליהנות מהפלטפורמה? לצד שמות גדולים כמו CNN, תוכלו לזהות לאט-לאט לא מעט שמות קטנים מאוד של אתרי תוכן ומפרסמים שנהנים מפלח השיווק החדש של Outbrain, אשר מאפשרת כעת גם לאתרים קטנים יותר להתחבר לשירות, להתקין את הפלטפורמה ולהצטרף לגל החדש והמרגש של שיווק רשתי יעיל.
בנוסף, יאמר לזכותה של אאוטבריין שהיא מאד מקפידה בכל הקשור לתכנים המפורסמים דרכה, שכן חשוב לה שיהיו איכותיים ויעניקו ערך לגולשים. לכן כשאתם באים לפרסם בפלטפורמת אאוטבריין, הקפידו ליצור תוכן איכותי, אינפורמטיבי ומעניין ברמה שהגולשים באמת ירצו לקרוא את התכנים שלכם. אם תנסו לפרסם תוכן ספאמי שכל מטרתו היא למכור לגולש, אאוטבריין יפסלו אותו ולא יפרסמו אותו.
סרטון הדרכה (באנגלית) להקמת קמפיין במערכת של Outbrain