Taking too long? Close loading screen.
mm

איך ליצור מודעה שתשפיע על הגולש?

תופתעו לשמוע שלמה שאתם כותבים במודעה שלכם יש משמעות אדירה על אחוזי ההקלה של מי שנתקלים בה. כל מילה שנבחר בה היא ברת משמעות ותשפיע על ה-CTR של המודעה. המלצתנו היא להשתדל לתת לגולש את מה שהוא חיפש – אם תכללו את מילות המפתח בכותרת המודעה שלכם, תגדילו את הסיכוי שהוא ימצא בה עניין ויסתקרן לדעת יותר.

מעבר לכך, כמובן שכדאי ליצור מודעות מעניינות. מודעות בעלות מלל מושך ומפתיע, כזה שיקרוץ לגולש וידגדג לו להבין מה ההצעה או מה התוכן שיש בתוך האתר. הרי כל גולש נחשף באופן מתמיד לכמויות עצומות של תוכן והצעות פרסומיות בכל רגע שבו הוא גולש. כשנחשף בפניו דף התוצאות של מנוע החיפוש, הוא יקבל מספר רב של אפשרויות שביניהן הוא יגלול באופן מהיר למדי, אלא אם נצליח לעניין אותו ממש בחטף. כשהוא כבר קורא את המודעה שלנו, כדאי שהיא תהיה מפתיעה, מעניינת, צבעונית ומושכת. תהפכו את המודעה שלכם לאישית, כזאת שמשקפת את הרגש של הלקוח, שמציעה לו הצעה מעניינת ושעונה על הצורך הספציפי שלו.

אחת ההתמחויות שלנו בחברת EVEREST היא פרסום בגוגל, אז החלטנו לחלוק נתח קטן מהניסיון שלנו וחלק מסודות המקצוע שעוזרים לנו ליצור מודעות בעלי אחוזי הקלקה גבוהים מהרגיל.

לכלול את ביטויי המפתח בתוך כותרת המודעה

למערכת Google AdWords יש כלי שנקרא Dynamic Keyword Insertion, ואם נבחר להשתמש בו ביצירת המודעה, הוא יאפשר לנו לכלול באופן אוטומטי את ביטויי המפתח שלנו בתוך המודעה שהגולש יראה. כמובן שביטוי החיפוש שהגולש הכניס בשורת החיפוש לא תמיד זהה לביטוי המפתח שהגדרנו, לכן יכול להיווצר מצב שבו הגולש יראה וריאציה דומה לביטוי שהוא חיפש ולא את אותו ביטוי באופן מדויק – אבל גם זה שימושי עבורנו.

הפסיכולוגיה שעומדת מאחורי השימוש בכלי הזה היא ברורה למדי. כאשר הגולש מחפש ביטוי מסוים, ואז רואה אותו בכותרת המודעה, קיימת סבירות גבוהה שהוא יסיק שהמודעה רלוונטית מאוד למה שהוא חיפש. הביטוי שהיה לו בראש והוא החליט לכתוב בשורת החיפוש, מייצג מבחינתו את מה שהוא צריך. כאשר הוא יראה אותו או וריאציה דומה שלו מופיעים בכותרת המודעה, הוא ירגיש שקיים סיכוי טוב שהאתר שנמצא במרחק הקלקה אכן יעניק לו את הערך והתוכן שאחריהם הוא תר.

להשתמש במילים הנכונות

מעבר ליכולת ליצור מודעה אישית יותר, יש שלל מילים ספציפיות שניתן להשתמש בהן על מנת למשוך את העין של הגולש אל עבר המודעה שלנו. תכללו מילים שמביעות רגש ונסו לשקף את מה שהגולש מרגיש בזמן החיפוש. זה לא קל וזה מצריך הבנה עמוקה של קהל היעד, אך זה אכן אפשרי.

מילים כמו “הזדמנות”, “בלעדי” ו-“זמן” הן מילים טובות בשביל להעביר את המסרים שלנו. כמובן שגם “חינם” ו-“מתנה” הן מילים טובות. באופן כללי, יותר מומלץ להשתמש במילים בעלות קונוטציה חיובית מאשר במילים בעלות קונוטציה שלילית, אבל לפעמים גם מילים שליליות, שלוחצות על הרגש, מעוררות הזדהות ומשקפות ללקוח את מה שהוא מרגיש – עשויות לעשות את העבודה.

תוספי מודעות

תוספים גורמים למודעה שלנו לבלוט ולתפוס שטח גדול יותר מהמסך, ובפרט במובייל. הם מאפשרים לנו לכלול את מיקום העסק, להוסיף דרכי התקשרות, להוסיף קישורים לעמודים ספציפיים באתר – ועוד. במבחן התוצאה, הם משפרים את רמת החשיפה ואת אחוזי ההקלקה ולא עולים לנו יותר מבחינה כלכלית. מומלץ להשתמש בכמה שיותר תוספים רלוונטיים לעסק, אם נותנים לכם – תיקחו. אין זה אומר שהתוספים תמיד יוצגו או יוצגו במלואם, והדבר תלוי בין היתר בדירוג ובמיקום המודעה, אך עליכם לעשות ככל שמתאפשר לכם על מנת לשפר את הסיכויים שלכם להצליח.

הנעה לפעולה

מילים אחרות שניתן להשתמש בהן דוחפות את הלקוח ללחוץ על המודעה. אם אתם רוצים משהו, פשוט תגידו אותו. הלקוח רוצה ללחוץ על מודעה ולמצוא את המידע שהוא מחפש, הוא כבר שם, הוא חם, הוא רק צריך דחיפה קטנה בשביל לעשות את מה שאתם רוצים שהוא יעשה והוא רוצה בעצמו לעשות. תניעו אותו לבצע את הפעולה הרלוונטית עבורכם.

תציעו הצעה מעניינת

בסופו של יום – למה שהלקוח יבחר דווקא בכם? קיים סיכוי סביר שהוא אינו מכיר אתכם. גולשים אוהבים הצעות מעניינות, ובינינו – מי לא? תדגישו לגולשים שאתם מציעים הצעה מיוחדת באופן פרטני ובמיוחד להם, ושכדאי להם לנצל אותה. ניתן לכתוב למשל שהם יקבלו הנחה מסוימת, הטבה כלשהי או כל רווח אחר, שהמבצע מוגבל בזמן ושזה עוד רגע נגמר ולא חוזר.

לפעמים הברור מאליו עובד הכי טוב

תשאלו את הגולשים שלכם שאלות. שאלות ברורות מאליהן, שאלות רטוריות, כאלה שהתשובה אליהן ידועה לכולם ואתם שואלים פשוט בשביל ליצור איתם אינטראקציה. לא שאלות מסובכות או שאלות שאולי התשובה אליהן לא תהיה ברורה או חד משמעית. תשאלו שאלות שהתשובה אליהן היא אחת: כן. בית הילל ובית שמאי תמיד יסכימו במקרה אחד, וזה שטוב לגרום ללקוח הפוטנציאלי להסכים אתכם ולהסיק שהחשיבה שלכם דומה. תגרמו לעניינים להראות פשוטים ותפשטו אותם עבורו.

להיות עדכני וטרנדי

עידן הניו מדיה והרשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם ועוד) חושף אנשים לחדשות ולכל מה שקורה בקצב מסחרר. בכל רגע נתון יש משהו ויראלי, משהו סוחף, משהו שמושך תשומת לב רבה מהקהל הרחב. כולנו זוכרים אירועים ידועים לשמצה כגון “טיסת השוקולד” ואירועים אחרים ששברו את הרשת בישראל. נסו לכלול במלל של המודעה שלכם אירועים עדכניים וטרנדים שההמון מכיר ויוכל אכן לזהות כמשהו שהוא מכיר כשהוא יראה את המודעה. זאת דרך טובה לרתום את תשומת הלב של הגולש, לגרום לו לקרוא את כל המודעה וכמובן שגם ללחוץ עליה בסופו של דבר.

מספרים, גבירותיי ורבותיי, מספרים

כדאי לכלול כמה שיותר מספרים ותיאורים כמותיים ומדידים של כל מה שאפשר לכמת. מספרים מראים ללקוח שהכל מחושב ומנוטר ונותנים לו מסגרת אמפירית להתייחס אליה. מספרים עוזרים למודעה להראות אמינה ומהימנה יותר. כשאתם מציעים לגולש הצעה מסוימת, השתמשו במספרים ובאחוזים. כשאתם מספרים לו על הצלחה שלכם, תכמתו לו את ההצלחה. עדיף לכלול מספר ספציפי ככל האפשר ולא מספר מעוגל, נניח לשם הדוגמא לכתוב 548 ולא 500 או 550.

חקר מתחרים 

לכל עסק יש מתחרים. למה שלא תציצו לראות מה המתחרים שלכם עושים? תמיד טוב לשאוב השראה לרעיונות חדשים. הרי אותם עסקים עוסקים בתחום העיסוק שבו אתם עוסקים, לכן הבחירות שלהם רלוונטיות עבורכם – גם להם יש ניסיון והיכרות עם קהל היעד, ואם הם מריצים קמפיין כבר תקופה ארוכה ובאופן מקצועי, סביר שיהיו להם תובנות טובות לגבי אילו מודעות עובדות, איך כדאי לכתוב ומה המסרים שכדאי להעביר.

ניסוי וטעייה

איך שלא נסתכל על זה, לא מדובר במדע מדויק. כל האנשים המצליחים של ימינו יעידו שהדרך להצלחה רצופה באינספור כישלונות. במקרה הזה מדובר יותר בניסיונות מאשר בכישלונות, אבל הנקודה עומדת בעינה. בשביל להצליח יש גם לנסות ולטעות בדרך. תבדקו לסירוגין מודעות רבות בעלות קופי שונה. זאת הדרך הטובה ביותר להבין מה עובד הכי טוב עבורכם ועבור הגולשים שלכם.

mm
נכתב ע”י:

הר האוורסט, ההר הגבוה בעולם, הוא אתגר אשר יחידי סגולה מעטים הצליחו לטפס עליו. הטיפוס על ההר הוא אתגר אנושי ורוחני אשר דורש הכנות, פיזיות ורוחניות. ובנוסף ליווי מקצועי ועבודה יסודית. שכן טעויות יכולות לגרום לאסונות. אנחנו בחברת אוורסט מבקשים לקחת אתכם לפסגה ביחד איתנו. ולהוביל אתכם יד ביד בדרך הבטוחה לפסגת ההצלחה בשיווק הדיגיטלי של המאה ה- 21.

Facebook Pagelike Widget
SignUp
עדכונים שוטפים יכולים לעזור ליצור חויית משתמש טובה יותר לגולשים שקוראים את התכנים שלכם

תגובות 0
+ הוסף תגובה
0