אחד מכלי השיווק מבית Google. כלי זה מהווה מקור הכנסה העיקרי של Google והוא מאפשר למשווקים לפרסם מודעות שיופיעו בתוצאות החיפוש או באתרים אחרים המשתתפים בתוכנית השותפים של גוגל. התוכן המופיע במודעות מורכב ממילות מפתח שמחירן נקבע על פי נפח החיפושים ועל פי רמת התחרות עליהן. ניתן לקבוע את התשלום על המודעות לפי PPC –
Pay Per Click - תשלום על כל לחיצה על המודעה או לפי CPM -
Cost per mille - תשלום על כל 1000 חשיפות של המודעה.
מדובר בתוכנית השותפים של google המאפשרת למשווקים למכור שטחי פרסום לאחרים, כלומר המשווקים יכולים לפרסם מודעות של google באתרי התוכן שלהם. לרוב מדובר במודעות שהן משלימות או רלוונטיות לתוכן הקיים באתר. מדובר בכלי שעוזר למשווקים להרוויח כסף בעזרת גוגל. ניתן לקבל את התשלום לפי PPC – תשלום על כל לחיצה על המודעה או לפי CPM - תשלום על כל 1000 חשיפות של המודעה.
טקסט עוגן, מדובר בטקסט המכיל בתוכו קישור, מעין היפר לינק. ניתן להרכיב את הטקסט עוגן מכל מילה שנבחר ולקשר אליו כל קישור שנרצה. לטקסט עוגן יש חשיבות בקידום האתר, במיוחד אם אנו מעוניינים לקדם ביטוי מפתח שיפנה לעמוד מסוים באתר כלשהו. טקסט עוגן מאותת למנוע החיפוש אודות האתר או העמוד המקושר לטקסט ועל הרלוונטיות שלו לביטוי.
את הטקסט עוגן נהוג לשלב במאמרים שונים, כאשר יש הקפדה על הרלוונטיות של הטקסט עוגן לתוכן המאמר. אם נשלב את הטקסט עוגן הבא: " יועצת שינה" (עם קישור לאתר של יועצת שינה) במשפט הבא: "אז הרופא והיועצת שינה החליטו שהכי נכון לתינוק הוא לישון כמה שיותר שעות שינה בכדי לחזק את המערכת החיסונית שלו" – השילוב של הטקסט עוגן במשפט זה מתאים. עם זאת, אם תשלבו את הטקסט עוגן במשפט הבא: "הקופאית הכניסה את כל המוצרים לשקית והעבירה אותם ללקוחה, באותו הזמן עמדו מאחורי הלקוחה עוד אנשים ביניהם יועצת שינה והם לא הבינו למה לוקח לקופאית הרבה זמן להכניס את המוצרים לשקית" – השילוב של הטקסט עוגן במשפט זה לא מתאים ואף מרגיש כפוי וגוגל יכולה לעלות על קישורים כפויים מסוג זה שלא בהכרח קשורים לתוכן.
מדובר בתג שבעזרתו ניתן לתאר את התמונה. תג ALT נועד עבור אנשים עם מוגבלויות, כגון עיוורים שאינם יכולים לראות את התמונה אך נעזרים בתיאור הטקסטואלי של התמונה על מנת להבין באיזו תמונה מדובר. בנוסף, תגית זו נועדה עבור מנועי החיפוש שלא יודעים לסרוק תמונות ולהבין מה הן מכילות, אז הם נעזרים בתיאור הטקסטואלי בכדי להבין מה התמונות מכילות. תגית ALT נחשבת לאחד מהפרמטרים שמשפיעים על דירוג האתר במנוע החיפוש.
קיצור של Robot. מדובר בתוכנה שאוספת מידע ומבצעת פעולות בדרך חיקוי של משתמש רגיל. הם דואגים לעדכן אתרי אינטרנט ומאגרי מידע, מתחזים למשתמשים ובודקים אתרים שונים על מנת לאתר עסקאות משתלמות, או על מנת לקיים שיחות לקבלת מידע וייעוץ כמו צ'אטבוט ועוד. ניתן להשתמש בבוטים למטרה זדונית כמו גניבת קבצים וגרימת נזק לאתר על ידי השתלת הבוט במחשב הפרוץ. בכדי למנוע כניסה של בוטים לאתרי האינטרנט, נוהגים לבקש מהמשתמשים לעבור מבחן טיורינג – captcha בעת התחברות לאתר. מדובר במבחן אינטיליגציה אשר משתמש רגיל יצליח לעבור אותו בקלות ואילו הבוט יתקשה בכך. ישנם 2 מבחנים טיורינג נפוצים לסינון הבוטים:
1. מבקשים מהמשתמש להקליד בשדה את הרצף שמופיע לו בתמונה ליד השדה – השדה מכיל בדרך כלל רצף משובש של אותיות ומספרים.
2. מבקשים מהמשתמשים לזהות תמונות מתוך גלרית תמונות שקשורות לקטגוריה מסויימת כגון מכוניות.
קידום אתרים בדרך שהיא לא ישרה ולא חוקית בעיניי google, למשל קניית קישורים או פרסום מאמרים לא איכותיים ועמוסים בביטויי מפתח עם קישורים לאתרים שאותם רוצים לקדם. מדובר בשיטות שיכולות לשפר את המיקום של האתר בטווח קצר, אך בעתיד אותם המקדמים עלולים להיענש על ידי גוגל עקב שימוש בשיטות אלו. המטרה של גוגל היא להציג למשתמשים תוכן איכותי ורלוונטי ביותר ואלו שנעזרים בשיטות קידום שחורות לא בהכרח פועלים לפי עקרונות של גוגל.
מדובר ברשימת קישורים המופיעים בבלוג והם מפנים לבלוגים אחרים שעוסקים באותו התחום בו עוסק הבלוג או לבלוגים שמספקים תוכן משלים לבלוג. קישורים אלו מכילים תג DoFollow וניתן להשיג אותם בעזרת החלפת קישורים או שיתוף פעולה הדדי.
מדובר בשיעור יציאה מדף בודד, כאשר משך זמן הפעילות של אותו המשתמש שנטש את הדף עומד על 0 שניות. אחוז הנטישה מתייחס למשתמשים שלא ביצעו אינטראקציה באותו הדף, כולל משתמשים ששהו בדף מעל ל-15 דק' בקריאת התוכן ויצאו ממנו ללא ביצוע אינטראקציה. אם לאתר יש 100% נטישה ונכנסו אליו כ-6 משתמשים לעומת אתר שיש לו 90% נטישה ונכנסו אליו כ-200 משתמשים, ניתן להבין שלאתר השני יש אחוז הנטישה גבוה וחמור יותר. לכן, יש להתייחס לאחוז הנטישה בערבון מוגבל.
מדובר בסוג של מכירה פומבית של ביטויי המפתח, כאשר המפרסמים מציעים את המחירים המקסימליים שהם מוכנים לשלם עבור ביטויי המפתח. אותו אחד שהציע את ההצעה הגבוהה ביותר, זוכה לכך שהמודעה שלו תופיע עם ביטוי המפתח במקום הגבוה ביותר במנוע החיפוש.
"עוגיה אינטרנטית" היא רצף של אותיות ומספרים האוגרת מידע על הפעילות של המשתמש באינטרנט או באתר מסויים. מטרת העוגיות הללו היא לתעד ולאסוף מידע על ההתנהגות של המשתמש באתר או ברשת. אמנם, מדובר בחדירה לפרטיות המשתמש, אך Cookies יכולים לסייע בשיפור חוויית המשתמש בכך שאתרים יכולים להציג למשתמש מידע רלוונטי ומותאם לו על בסיס המידע שנאסף עליו בקבצי Cookies.
דוגמא לכך ניתן למצוא באתר המוכר נעליים, אם משתמש מבקר בפעם הראשונה באתר ובוחר בקטגוריה של נעלי ספורט של חברת אדידס, בפעם הבאה שהמשתמש יבקר שוב באתר, האתר יידע להציג לו כבר מהתחלה סוגי נעליים של חברת אדידס בזכות קבצי ה-Cookies שתיעדו את בחירתו בפעם הראשונה. ניתן למחוק את קבצי ה-Cookies בעזרת ההגדרות של הדפדפן, כך שאם משתמש מחק את קבצי ה-Cookies שלו ויכנס שוב לאתר של הנעליים, האתר יתייחס אליו כמבקר חדש לחלוטין.
מדובר בדף מטמון ששומר את הגרסה האחרונה של האתר שנסרק על ידי Google. לעיתים השינויים שאנו מבצעים באתר לא נסרקים מיידית ולכן יכול להיווצר מצב שגוגל תציג את הגרסה האחרונה שאונדקסה על ידה (בעזרת דף מטמון) ולא את השינויים החדשים. לכן, ניתן להאיץ או לבקש מגוגל שתסרוק מחדש את האתר המעודכן בעזרת כלים שונים המיועדים לכך.
זחלן, מטרתו היא לסרוק את כל הדפים באתר שלכם ולאנדקס אותם. בכדי שהזחלן יסרוק את האתר שלכם לעיתים קרובות, יש לפרסם באתר תכנים חדשים אחת לכמה זמן. ניתן למנוע מהזחלן לסרוק ולאנדקס עמודים מסויימים בעזרת קובץ robots.txt או תגי nofollow / noindex.
המרה. מדובר בפעולה שהמפרסם/בעל העסק מעוניין שהלקוח יבצע. כשמדברים על המרה באתר, מתכוונים לפעולות שמעוניינים שהגולשים יבצעו כגון רכישת מוצר באתר או השארת פרטים ליצירת קשר. יש מיקרו המרה ויש מאקרו המרה, כאשר מיקרו המרה הוא בעצם הפעולות הקטנות שהגולש מבצע לקראת מאקרו המרה – ההמרה הגדולה. למשל ניתן להגדיר את רכישת המוצר כמאקרו המרה, כאשר מיקרו המרה יהיה צפייה בסרטון שמדבר על המוצר ומכיל בתוכו לינק לעמוד רכישת המוצר. ניתן למדוד את כמות ההמרות בגוגל אנליטיקס, על ידי הגדרת יעדים ואיוונטים.
שם מתחם, מדובר בשם של האתר שמבדיל אותו משאר האתרים. הדומיין מורכב משם האתר ומסתיים בסיומת של מיקום האתר כגון il (ישראל) או uk (אנגליה) או בסיומת של המוסד אליו שייך האתר כגון ac או gov. דוגמאות לדומיינים שונים: walla.co.il -
walla שם האתר, il ישראל,
moin.gov.il -
moin שם האתר (משרד הפנים), gov מוסד ממשלתי, il ישראל.
תוכן משוכפל, מדובר בתכנים מועתקים המופיעים באתרים שונים. Google מנסה להילחם באתרים שמכילים תכנים מועתקים ומורידה את הדירוג שלהם במנוע החיפוש.
כלי מבית Google אשר מאפשר לבעלי האתרים להתנער מקישורים חיצוניים שמפנים לאתר שלהם. לרוב מדובר בקישורים לא טובים שמגיעים מאתרים לא סמכותיים או לא רלוונטים או שליליים כגון אתרי ספאם או כאלו שמשמשים כחוות קישורים/חממת תוכן. קישורים אלו יכולים לעשות נזק לתדמית של האתרים. ניתן להתנער מאתר/דומיין שלם או מקישורים ספציפיים כגון עמודים מסויימים שמכילים קישור לאתר המקודם.
מדובר בתג שנותן פקודה לגוגל לסרוק את הקישור שמפנה לעמוד או אתר אחר. תגים אלו מעבירים כוח – "מיץ קישורים" אל העמודים אליהם הם מקשרים.
מדובר בקוד שמגדירים עבור מדידת אינטרקציות המתבצעות באתר כגון לחיצה על צור קשר, לחיצה על Play של סרטון וידאו וכו'. כל לחיצה נחשבת להמרה.
הקוד של ה-Event מכיל 4 פרמטרים חשובים:
1. category (קטגוריה – סוג הקטגוריה כגון event)
2. action (סוג הפעולה – כגון click)
3. lable (שם התווית- כגון phone)
4. value (ערך – נמדד במספרים הערך של קליק אחד הוא 10 ש''ח).
מסחר אקלטרוני המתבצע באתרי אינטרנט או באפליקציות כאשר המשתמשים יכולים לרכוש מוצרים או שירותים. ישנן 2 קטגוריות בתחום המסחר האלקטרוני: B2C – Business to Customer - עסקה שמתבצעת בין לקוח פרטי לעסק שמוכר לו את שירותיו או מוצריו בעזרת חנות וירטואלית ו- B2B – Business to Business – עסקה שמתבצעת בין שני ארגונים/ עסקים.
קישורים חיצוניים, מדובר בקישורים שמפנים לאתר מסוים מאתרים אחרים. מדובר באחת מפעולות הקידום שתורמות או מזיקות לדירוגו של האתר במנוע החיפוש. כדי להשיג קישורים חיצוניים טובים, יש להשיג קישורים חיצוניים מאתרים סמכותיים, כאלו שמחזיקים בוותק רב או שנחשבים לפופולריים או מאתרים רלוונטיים שעוסקים באותו התחום של האתר.
מדד מעורבות הגולשים בפייסבוק. רמת ה-Engagement נמדדת בכמות הלייקים, התגובות והשיתופים. פוסטים שזכו למעורבות גבוהה זכו לציון Engaging post, ואותם הפוסטים יזכו להופיע בדירוג גבוה במנוע החיפוש של פייסבוק. רק מנהלי הפוסטים זוכים לראות אם הפוסט זכה בציון Engaging post.
המאמצים המוקדמים, אלו הראשונים שישתמשו במוצר/ בשירות. לרוב מדובר במובילי דעה שלהם יש השפעה על קהל היעד. אם הם יאהבו את המוצר, הם יוכלו להשפיע על אחרים להשתמש באותו המוצר/השירות. בדרך כלל המאמצים המוקדמים זוכים ליחס מיוחד מחברות הנעזרות בהם לקבלת משוב על המוצר/ השירות.
אדובי פלאש, תוכנה המאפשרת להציג מולטימדיה (משחקים, אנימציות, סרטונים) באתרי האינטרנט. מדובר בתוכנה שהופכת את האתרים לעשירים במדיה ומשפרים את חווית המשתמש. עם זאת, קובץ Flash לא נגישה לזחלנים של גוגל. הזחלנים של גוגל נעזרים נעזרים בטקסט בזמן הסריקה ובמקרה של תוכנת פלאש, הטקסט לא נגיש להם. כתוצאה מכך, הזחלנים עלולים לדרג אותו במיקום נמוך, למרות שהוא יכול להיחשב כאתר איכותי.
File Transfer Protocol, פרוטוקול להעברת קבצים ממחשב אחד למחשב אחר. ניתן להעביר קבצי תוכנה ונתונים, קבצי מולטימדיה כגון מוזיקה, תמונות וכו'.
מערכות לניהול תוכן נעזרות בפיד. הפיד מרכז במקום אחד את החדשות/הפוסטים המגיעים ממקומות שונים והוא חוסך מהמשתמשים את הצורך להיכנס בנפרד לכל מקום ומקום בכדי לראות את החדשות/הפוסטים.
Fear of missing out, פחד מהחמצה. מאז התפתחות הרשתות החברתיות, התאפשר לגולשים לעדכן על חייהם ולהתעדכן בחיים של אחרים בכל רגע נתון. בעקבות זאת, מפלס החרדה מפספוס עדכונים עלה. כלומר, נוצר מצב שאנשים החלו לחשוש מלפספס עדכונים של אחרים או אירועים של אחרים. אם הם לא יבדקו בכל פרק זמן נתון את העדכונים הם עלולים לפספס אותם ולהיוותר מאחור. כתוצאה מכך, הם דואגים להתעדכן באופן כפייתי ברשתות החברתיות. המפרסמים מנצלים את תופעת ה-FOMO ומוכרים לגולשים מוצרים עם סיסמאות כגון "אל תפספסו! כולם כבר רכשו..", או שמפרסמים תמונות של מובילי דעה שמשתמשים במוצרים, או שמפעילים טיימר לסיום המבצע מה שמניע את הגולשים לרכוש את המוצר על מנת שלא יפספסו אותו.
תכיפות. מספר הפעמים שגולש נחשף למודעה שלכם. ככל שהתדירות של חשיפת המודעה לגולשים גדלה, כך גדל הסיכוי שהגולשים יזכרו את המודעה ואת המותג שמופיע בה ובהתאם גדל הסיכוי שיביעו מעורבות במודעה. ממוצע תדירות החשיפה לגולש יכול לנוע בין 1-2 חשיפות ואפילו יותר. ממוצע תדירות החשיפה תלויה בתקציב של המפרסם ובקהל היעד.
כלי למעקב אחר התנהגות המשתמשים באתר וניתוח המידע שנאסף עליהם. בעזרת Google Analytics ניתן להבין את התנהגות המשתמשים, מאין הם מגיעים לאתר, כמה זמן הם מבלים באתר, מה הוביל אותם לביצוע המרה או להיפך מה מנע מהם לבצע המרה. הנתונים מוצגים בצורה של גרפים וניתן ללמוד להשתמש בכלי בעזרת סרטוני הדרכה של Google.
מדובר בפעולות שהמטרה העיקרית שלהן היא פגיעה באתרי המתחרים בדרכים לא ישרות, למשל יצירת קישורים לא טובים המפנים לאתרי המתחרים מאתרים מפוקפקים כגון אתרי פורנו והימורים או הפצצת קישורים המפנים לאתרי המתחרים בזמן קצר. Google טוענת שהיא יכולה לזהות את ההתקפות הללו, אך זה לא תמיד נכון. גם Google יכולה לטעות ולחשוב שאתר שהותקף ביצע את הפעולות הללו בעצמו, במיוחד אם מדובר באתר חדש שעדיין לא הספיק לבנות את המוניטין שלו במנוע החיפוש. Google Bowling שייך לתחום Black Hat SEO.
כלי מבית Google לזיהוי וניתוח מגמות של חיפושים ומילות מפתח. בעזרת הכלי ניתן לדעת אילו ביטויים חיפשו הכי הרבה בשנה מסויימת וגם ניתן ללמוד אילו ביטויים מחפשים יותר בחודש מסויים או בתקופה מסויימת. למשל ניתן לבדוק באיזה חודשים יש נפח חיפושים גדול יותר עבור הביטוי קייטנה. לפי Google Trends ניתן לראות שנפח החיפושים הגדול ביותר עבור הביטוי קייטנה הוא בחודשים מאי – יולי.
מדובר בפרופיל עסקי בגוגל. אותו הפרופיל הוא בעצם כרטיס ביקור של עסק מסוים שמופיע במנוע החיפוש וכאשר גולש מקליד בשורת החיפוש את שם העסק, הוא ייתקל בכרטיס הביקור של העסק לצד התוצאות הרלוונטיות של מה שחיפש. ניתן להוסיף לכרטיס הביקור מידע על העסק, פרטי התקשרות, דירוגים, מיקום העסק ועוד. מדובר בפרופיל שיכול לעזור בדירוג האתר במנוע החיפוש.
HyperText Markup Language, היא שפת תוכנה המתבססת על תגיות בעזרתם כותבים ומעצבים אתרי אינטרנט. מנועי החיפוש יודעים לקרוא את שפת ה-HTML ולכן רצוי לדעת את השפה הזו ברמה בסיסית על מנת שתוכלו להכניס בקוד תגיות שיכולות לתרום לקידום האתר.
HyperText Transfer Protocol, הוא פרוטוקול תקשורת מרכזי באינטרנט שנועד להעברת קבצי HTML ואובייקטים שונים המכילים תמונות, סרטוני פלאש ועוד. HTTP מאפשר לנו לגלוש ברחבי האינטרנט וכאשר אנו רוצים להיכנס לאתר מסוים, הפרוטוקול דואג לשלוח בקשה לשרת של אותו האתר, להציג לנו את העמודים שלו.
Hypertext Transfer Protocol Secure – מדובר בחיבור בין Http לפרוטוקול SSL כאשר האחרון הוא פרוטוקול אבטחה הדואג להגן על תעבורת המידע שבין המשתמש לשרת. תפקידו הוא למנוע ציתות או שיבוש בתוכן המועבר בין שני הצדדים. ב-2014 הודיעה גוגל שתחשיב את פרוטוקול Https לאחד מהפרמטרים שמשפיעים על דירוג האתר במנוע החיפוש.
מדובר באחת משיטות הקידום של Black Hat SEO. בשיטה זו מסתירים את הטקסט מעיני הגולשים בדרכים שונות כגון: צביעת הטקסט בצבע הרקע, שימוש בקובץ CSS שימקם את הטקסט מחוץ לעיני הגולש, הפיכת הטקסט ללא קריא על ידי הקטנת הגופן ועוד. המטרה של שיטה זו היא לגרום למנועי החיפוש לסרוק את התוכן (שמכיל כמות גדולה של ביטויי מפתח) מבלי שתוכן זה יפגע בחוויית המשתמש. לא רצוי להשתמש בשיטה זו, שכן Google יכולה לעלות על זה ולהעניש אתרים שינקטו בשיטה זו.
קישורים פנימיים, מדובר בקישורים שמופיעים בעמודים באתר ומפנים לעמודים אחרים באותו אתר. חשוב לשלב קישורים פנימיים בעמודים בצורה חכמה כך שיהיו רלוונטים לתוכן של אותם העמודים ושיהיה הגיון מאחורי ההפניה לעמוד אחר. קישורים פנימיים יכולים לעזור להבנת ההירכייה של האתר ויכולים לעזור בקידום האתר על ידי חיזוק עמודים עיקריים שמקבלים הכי הרבה הפניות מעמודים הפנימיים.
אתר המאגד בתוכו מספר רב של קישורים המפנים לאתרים או עמודים אחרים. מטרת האידנקס הוא להציג בצורה מאורגנת ומקוטלגת את הקישורים על מנת להקל על למשתמשים במציאת אתר/עמוד מסויים.
אינפוגרפיקה, הצגה חזותית של המידע בצורה ברורה וקלה להבנה. ניתן להעביר סיפור שלם או סטטיסטיקות בעזרת אינפוגרפיקה. מדובר באחת מהדרכים להעברת התוכן שהיא לא בדרך של טקסט רגיל. מומלץ לשלב במאמרים אינפוגרפיקות שיעזרו למשתמשים להבין במהירות על מה המאמר מדבר. אינפוגרפיקה טובה יכולה לסייע במקרה של מאמר מורכב שמכיל נתונים רבים שנחשבים למשעממים לקריאה או למורכבים להבנה (כגון אחוזים וסטטיסטיקות), כאשר הצגתם בצורה חזותית מקלה על ההבנה של המאמר.
שפת תוכנה המאפשרת יצירת עמודים אינטרקטיביים ודינמיים. ניתן לשלב את השפה בקבצי HTML.
ביטוי מפתח יכול להכיל מילה אחת או מספר מילים ותפקידו הוא לתאר את תוכן העמוד. הגולשים נוהגים להשתמש בביטויי מפתח בזמן שהם מבצעים שאילתות במנועי החיפוש. ישנם ביטויי מפתח שיש עליהם תחרות גבוהה, כלומר שיש להם נפח חיפושים מאד גדול כגון "מסעדות בתל אביב" וישנם ביטויי מפתח שיש להם תחרות נמוכה, כלומר יש להם נפח חיפושים קטן כגון "מסעדה בוכרית". הביטוי הראשון נחשב לביטוי גנרי ופופלרי ואילו הביטוי השני נחשב לביטוי נישתי. רצוי לקדם אתרים בעזרת שילוב של ביטויי מפתח פופולריים ונישתיים.
כלי מחקר מילים מבית Google המספק תמונה מלאה על ביטויי המפתח. דרכו ניתן לדעת לאיזה ביטוי נפח חיפושים גדול יותר, באיזה חודשים מחפשים אותו ומהי עלותו של כל ביטוי מפתח בהתאם לרמת התחרות. בנוסף, הכלי מציע רעיונות לביטויי מפתח משלימים או דומים.
נוהגים להשתמש בכלי זה לקידום ממומן ולקידום אורגני.
מדובר בדחיסה של ביטויי מפתח מרובים בתוכן העמוד, גם עד לרמה שאין קשר תחבירי בין ביטוי המפתח למשפט, כאשר המטרה היא שמנועי החיפוש ידרגו את אותו העמוד על בסיס ביטויי המפתח ששולבו בתוכן העמוד. לא רצוי לנקוט בגישה זו, שכן פעולה זו פוגעת באיכות התוכן ומרתיעה גולשים מלרצות לקרוא את התוכן.
בניית קישורים - תהליך בו יוצרים קישורים חיצוניים מאתרים שונים המפנים לאתר שאותו אנו רוצים לקדם. מדובר בפעילות PR שעוזרת לקידום האתר אך עלולה גם לפגוע בו אם יוצרים קישורים מאתרים לא טובים. בכדי להימנע מזק לאתר, יש להשיג קישורים מאתרים הנחשבים לסמכותיים בעיניי גוגל או לאתרים שרלוונטיים לאתר המקודם (עוסקים באותו התחום שהאתר המקודם עוסק בו). דוגמא לקישור לא טוב, הוא קישור שיפנה לאתר העוסק בהתקנת גגות מאתר העוסק ברפואת שיניים שכן אין קשר בין שני האתרים. קישור טוב הוא קישור שיפנה לאתר העוסק בהתקנת גגות מאתר שעוסק בבעלי מקצוע או שמוכר כלי עבודות - שכן יש קשר בין 2 האתרים כי עולם התוכן שלהם דומה.
מדובר בחוות קישורים המכילה קישורים רבים המפנים לאתרים חיצוניים. המטרה בקישורים אלו היא לקדם את אותם האתרים החיצוניים בעזרת ההפניות. אתרים אלו נחשבים לאתרי ספאם ובעלי סמכות נמוכה מאד ו-Google מדרגת אותם במיקומים מאד נמוכים. לא רצוי להיעזר בחוות קישורים לקידום האתר שכן זה יכול להשפיע לרעה על מיקומו של האתר. מדובר בגישת Black Hat SEO.
דף נחיתה, מדובר בעמוד אחד בלבד המכיל מסר קצר וממוקד, כאשר מגיעים אליו בעיקר דרך קמפיין. המטרה העיקרית של דף נחיתה היא להניע את המשתמש לביצוע פעולה מסויימת כגון השארת פרטים, רכישה של מוצר או יצירת קשר.
מדובר בתגיות HTML שמספקות מידע על אתר מסויים למנוע החיפוש כך שיוכל לאנדקס אותו בקלות ובצורה נכונה. לתגיות יש חשיבות רבה במיוחד בקידום אתרים כאשר רוצים להתריע לסורקים של גוגל על תכונות מסויימות של האתר בעזרת תגיות שונות כגון: Titles, Meta Keywords, תג Robots וכו'.
תג מטא תיאור, תפקידו הוא לתאר בקצרה את תוכן העמוד. התיאור מופיע בתוצאות מנוע החיפוש מתחת לכותרת העמוד. יש חשיבות רבה להתאמה ולרלוונטיות של התיאור לתוכן העמוד, כי אם התיאור לא יהיה מותאם לעמוד, הגולש עלול לחוש "שעבדו עליו" ולנטוש את האתר במהירות דבר שעלול לפגוע בדירוג של האתר במנוע החיפוש.
מדובר בפלטפורמה הממפה ומנתחת את הקישורים הקיימים באינטרנט. היא מציגה את הערך של הקישורים המפנים לאתר מסוים, את כמות הקישורים המפנים אליו וכן את רמת איכותם. בעזרת כלי זה, ניתן להבין באילו קישורים המתחרים נעזרים על מנת לקדם את האתר שלהם, כמו כן ניתן גם להבין באילו קישורים כדאי להשתמש בכדי לקדם את האתר שלנו.
מדובר באתר שהוא העתק של אתר אחר והוא משמש כגיבוי לאותו האתר. לרוב מדובר באתר שמעוניין להציע את התוכן/השירות שלו למדינה אחרת בנוסף למדינה בה הוא מפרסם. במקרים אלו, נוהגים להקים אתר דומה לאתר המקור אך בשפה שונה, ומכיוון שגוגל לא אוהבת אתרים עם תכנים משוכפלים, אותם אתרי מראה יכולים בעזרת תגיות מיוחדות לסמן לגוגל את האתר "המקורי" ולא להעניש את 2 האתרים בהעתקה. אתר מראה צריך להיות בנוי בצורה נכונה כך שגוגל יבין שאותו אתר מראה מיועד לפלח מסוים באוכלוסייה.
ניווט באתר מאפשר לגולש להבין כיצד להגיע מעמוד אחד לעמוד שני. ניווט טוב יעזור למשתמש להבין איפה הוא נמצא וכיצד עובדת ההיררכיה של האתר. יש לניווט השפעה מכרעת על חווית המשתמש מבחינת נוחות הגלישה באתר.
מדובר בתג שנותן פקודה לגוגל לא לסרוק את הקישור שמפנה לעמוד או אתר אחר. התג מונע העברת סמכות לאותו הקישור. משתמשים בתג זה לרוב באתרי חדשות או תוכן (בלוגים) שלא רוצים להשפיע על דירוג של אתרים אחרים בעזרת העברת כוח – "מיץ קישורים".
אופטימיזציה של האתר בסביבה החיצונית שלו. ישנם גורמים ב- Off Page שמשפיעים על דירוגו במנוע החיפוש כגון קישורים חיצוניים מאתרים שונים שמפנים לאותו האתר.
אופטימיזציה של האתר בסביבה הפנימית שלו. ישנם גורמים רבים ב-On Page שמשפיעים על דירוגו במנוע החיפוש כגון היררכיה נכונה של האתר, כותרות, שילוב נכון של ביטויי מפתח, קישורים פנימיים וכו'.
התוצאות שמופיעות בדפים של מנוע החיפוש. מדובר בתוצאות לא ממומנות אלא אורגניות (לא נדרש לשלם עליהן כסף). כל עמוד מכיל כ-10 תוצאות והאידיאל הוא להגיע לעמוד הראשון של גוגל, כי רוב המשתמשים מסתמכים בעיקר על התוצאות שמופיעות בעמוד הראשון והשני.
מדד שבודק את כמות הקישורים החיצוניים שמפנים לאתר מסויים, ככל שהאתר קיבל יותר קישורים, כך הוא נתפס כרלוונטי יותר ואמין יותר. עם התמסחרות הקישורים והפגזת הקישורים החיצוניים, מנוע החיפוש של גוגל התחיל להסתמך פחות על ה-PageRank והתחיל להתייחס יותר לפרטמטרים אחרים כגון איכות התוכן באתר, חווית המשתמש באתר וסוג הקישורים החיצוניים - אם הם מגיעים מאתרים סמכותיים ואיכותיים. מנוע החיפוש התחיל לנקוט בגישת האיכות על פני הכמות.
מדובר בשם של עדכונים מבית גוגל, כאשר המטרה העיקרית שלהם היא להילחם באתרי ספאם המציגים תוכן באיכות נמוכה מאד שהתחילו לעלות במיקומים במנוע החיפוש. גוגל מעוניינת לספק לגולשים את התוצאות הרלוונטיות ביותר למה שהם חיפשו ולכן אתרים אלו פוגעים במטרה של גוגל, כי הם לא מספקים תוכן רלוונטי למה שהגולשים חיפשו. עדכוני פנדה מתעדכנים מעת לעת ויש להם יכולת לזהות אתרי ספאם.
עדכון פינגווין הוא עדכון מבית גוגל שהושק בשנת 2012. העדכון נועד להילחם באתרי ספאם שהצליחו להגיע לדירוגים הראשונים במנוע החיפוש בעזרת פעולות פסולות בקידום אתרים כגון "בניית קישורים", דחיסת ביטויי מפתח בתוכן, תוכן דל ולא איכותי ועוד. גוגל דואגת לעדכן את האלגוריתם של פינגווין אחת לכמה זמן ומשכללת את היכולות שלה במציאת אתרי ספאם ובדחיקתם ממנוע החיפוש.
Pay Per Click, תשלום לכל לחיצה על המודעה/קמפיין. מדובר במודל עסקי בו המפרסם משלם רק על המשתמשים שלחצו על המודעה, הגיעו לאתר היעד ובילו זמן סביר באתר.
שאילתא היא המחרוזת שהמשתמש מכניס בשדה של מנוע החיפוש על מנת לקבל תוצאות רלוונטיות למה שחיפש. המחרוזת יכולה להכיל מספר ביטויי מפתח.
שיווק מחדש, מטרתה היא להחזיר את המשתמש לאתר לאחר שנכנס ויצא ממנו. בעזרת ReMarketing ניתן ליצור מודעות שיעקבו אחרי המשתמש וידרבנו אותו לחזור לאתר בעזרת מסרים שיווקים או בעזרת הצגת מוצרים שהמשתמש התעניין בהם או בהצגת מוצרים משלימים שיכולים לעורר את סקרנותו. הרימרקטינג נעזר בקבצי Cookies.
מדובר בקובץ שמטמיעים בקוד של האתר ותפקידו הוא להדריך את מנועי החיפוש אילו עמודים לסרוק ולאנדקס ואילו עמודים לא לסרוק ולאנדקס.
Return On Investment, החזר השקעה. מדד שמודד את היחס בין הכסף שהושקע בפעילות שיווקית לבין ההכנסות שהגיעו בזכות הפעילות. הנוסחה לחישוב ROI היא (עלויות – הכנסות) / עלויות = תוצאה100X. האחוז מציג לנו את החזר ההשקעה. אם השקעתי 2000 ש''ח בקמפיין, והקמפיין הניב לי כ-2500 ש''ח אז נחשב כך:
(2500-2000)/2000 =0.25, 0.25X100=25%, יש לי החזר השקעה של 25% בקמפיין.
הפניה קבועה. כאשר מקימים עמוד חדש ומעוניינים להחליפו בעמוד קיים, נוהגים לבצע ניתוב של העמוד הישן לעמוד החדש. כלומר לאחר ביצוע הפניית 301, כל מי שיגיע לעמוד הישן, האתר יציג לו את העמוד החדש. ההפניה מודיעה למנוע החיפוש שהכתובת של העמוד הישן כבר לא קיימת והשתנתה לכתובת אחרת, ובהתאם מנוע החיפוש ידאג לאנדקס את ההפניה החדשה – כלומר יאנדקס את העמוד עם הכתובת החדשה.
הפניה זמנית. מדובר בעמוד שעבר לכתובת אחרת באופן זמני, ולא משתמש בכתובת הנוכחית. במצב זה, גוגל ימשיך לאנדקס את העמוד עם הכתובת הישנה ולא עם הכתובת הזמנית.
Search Engine Marketing, תחום בשיווק הדיגיטלי כשמטרתו היא לקדם את האתר במנועי החיפוש בעזרת מודעות ממומנות וקמפיינים ממומנים (כגון באנרים).
Search Engine Optimization, תחום בשיווק הדיגיטלי כשמטרתו היא לקדם את האתר לדף הראשון במנוע החיפוש של גוגל. ישנן שיטות רבות בעזרתן ניתן לקדם את האתר במנוע החיפוש החל מבניית היררכיה נכונה של האתר, הוספת מטא תיאורים וטייטלים, בניית קישורים חיצוניים ופנימיים ועוד.
עכביש שהוא סוג של זחלן/רובוט, כשתפקידו הוא לסקור את השינויים האחרונים שבוצעו באתרי האינטרנט. הוא מחפש אחר עמודים חדשים, עמודים שהוסרו או עודכנו ומעדכן את מנוע החיפוש בשינויים שהתרחשו. העכביש מציית לכללים של קובץ robot.txt אילו דפים לאנדקס ואילו לא.
העמוד שהגולש הגיע אליו, לא נמצא. כלומר השרת לא הצליח למצוא את העמוד המבוקש ולכן הוא מציג למשתמש עמוד שגיאה – 404. ניתן לעצב את עמודי 404 ולהציע לגולשים עמודים אחרים ורלוונטיים למה שחיפשו.
העמוד שהגולש הגיע אליו נמצא. כלומר השרת מצא את העמוד המבוקש.
מדובר בתוכנה שמחקה את פעילות הזחלן של גוגל. מקדמי אתרים משתמשים בתוכנה זו על מנת לבצע אופטימיזציה באתר. התוכנה מציגה דו''ח עם הנתונים על האתר: איפה יש תגיות מטא ובאיזה עמוד חסר תיאור, איפה יש כותרות H1+H2 ואיפה חסר, כמות עמודים שקיימים באתר, איזה עמודים מחזירים סטטוס 200 ואיזה מחזירים סטטוס 404 ועוד. בעזרת הדו''ח המקיף ניתן לדעת איפה יש צורך לבצע אופטימיזציה באתר.
מטרתה היא לתאר את תוכן העמוד בקצרה. יש לה תפקיד חשוב באופטימיזציה של האתר שכן היא נחשבת לאחד מהפרמטרים העיקריים שמשפיעים על אופן סריקת העמוד בידי הזחלנים ועל כיצד העמוד ידורג בתוצאות החיפוש. בנוסף, ל-Title יש כוח להניע את הגולשים להיכנס לעמוד בתוצאות החיפוש בעזרת יצירת כותרת שיווקית ורלוונטית. נהוג לכלול בTitle ביטויי מפתח (רצוי עד 2 ביטויי מפתח).
מדובר במדד אמון שגוגל מסתמך עליו. המדד בודק את רמת הקירבה של אתר מסויים לאתרים סמכותיים ואמיניים כגון אתרים ממשלתיים או חדשותיים על ידי קישורים מפנים מאתרים אלו לאותו האתר. למשל אתר שמקבל קישורים מפנים מהאתרים של ynet, כנסת ומשרד הביטחון, כשאלו נחשבים לאתרים אמינים וסמכותיים, אותו האתר יקבל מגוגל ציון גבוה במדד ה-TrustRank. גוגל מאמינה שאתרים איכותיים יוציאו רק קישורים איכותיים.
מודעות ממומנות המורכבות מקישורי טקסט, פחות פולשניות מבאנרים ונתפסות כיותר אמינות ולכן הן צוברות יותר קליקים מבאנרים.
Uniform Resource Locator, כתובת אתר המכילה רצף ייחודי של תווים. לכל אתר ועמוד יש URL ייחודי לו. כתובת URL מוצגת כך: www.walla.co.il.
עדכונים של גוגל, אחת לכמה זמן גוגל מוציא עדכון פנדה או פינגווין כאשר מטרת העדכונים היא לדחוף לשוליים את האתרים הלא טובים והלא איכותיים כגון חוות קישורים או אתרים עם תוכן באיכות ירודה. גוגל שואפת להציג לגולשים את התוצאות הרלוונטיות והאיכותיות ביותר.
שימושיות. עד כמה קל למשתמש לגלוש באתר? בעזרת בדיקת שימושיות ניתן להבין האם האתר נגיש למשתמש. האם הניווט ומבנה ההיררכיה של האתר ברור למשתמש? האם המשתמש מבין מהי מטרת האתר? האם הוא מבין מהן הפעולות שעליו לבצע באתר על מנת להגיע למבוקשו?
תוכן גולשים. מדובר בתוכן שנוצר על ידי הגולשים באינטרנט בעיקר בבלוגים, ברשתות חברתיות, באתרי תוכן כמו ויקיפדיה ועוד. ניתן לקדם מותג בעזרת תוכן גולשים על ידי פרסום פוסטים שיניעו את הגולשים להעלות תמונות עם המוצר של המותג או לשתף על החוויה שלהם עם המוצר בבלוג/בפרופיל שלהם. לתוכן גולשים יש השפעה על דעת הקהל במיוחד אם היא מגיעה ממובילי דעה.
ויראלי. מודעה/סרטון/פוסט שהתפשט בצורה רחבה והגיע למשתמשים רבים מאד בזמן הקצר ביותר. לרוב זה יכול להעיד על הפופולריות של התוכן שגולשים רבים התחברו אליו. משווקים רבים שואפים ליצור תוכן מעניין או מיוחד בכדי שייהפך לויראלי ויישותף בין משתמשים רבים, כי אהבו את התוכן.
בעת הגדרת יעדים ואיוונטים, יש קטגוריה שנקראת Value. בקטגוריה זו מקצים ערך כספי משוער עבור המרה אחת, כמו מחיר מינימלי של רכישת מוצר שהוגדר כיעד. לכל יעד ולכל איוונט יש Value שונה. הערכים מוגדרים בהתאם לצרכי העסק. בעזרת הגדרת הערך של היעד/האיוונט המשווק יודע אילו המרות מכניסות לו יותר רווח.
מערכת לניהול תוכן. נחשבת לתוכנת קוד פתוח פופולרית, בנוסף היא גם נגישה לאנדקוס בגוגל. בעזרת הפלטפורמה ניתן להקים אתר חדש ומעוצב. היופי בפלטרפומה זו, היא שקל ללמוד להשתמש בה.
כובע לבן, מדובר בקידום אתרים בדרך ישרה ששומרת על הכללים של גוגל. למשל יצירת תוכן איכותי ורלוונטי שמעניק ערך לגולשים, יצירת קישורים טבעיים ולא קנויים מאתרים רלוונטיים וסמכותיים, כאשר הדגש הוא על חווית המשתמש ולא על הדירוג בתוצאות החיפוש.
World Wide Web – מארג כלל עולמי של אתרים ומסמכים ברשת האינטרנט. מטרת המארג היא לחבר את השרתים בכל העולם תחת רשת אחת ללא גבולות. טים ברנס לי הוא ההוגה של www.
מדובר בתוכנה שמטרתה המקורית הייתה למצוא קישורים שבורים באתר, אך בהמשך היא השתכללה והחלה להציג נתונים נוספים על האתר כגון כותרות ותיאורים כפולים, הפניות 301, קישורים יוצאים וכו'. מקדמי אתרים נעזרים בתוכנה זו על מנת לבנות היררכיה נכונה באתר.
תוסף בוורדפרדס שעוזר לבצע אופטימיזציה לאתר באופן שיקדם אותו בתוצאות החיפוש. התוסף מציג למשתמש כיצד העמוד יוצג בתוצאות החיפוש. הוא יכול להתריע על כותרת ארוכה מדי, או אם קיים מחסור בביטויי מפתח בתוכן העמוד, הוא גם מסמן את המקומות שצריך לבצע בהם אופטימיזציה ועוד.
מדובר בכלי ניתוח שמציג נתונים על אתר מסויים, כגון מיקום ביטויי המפתח שעליהם מדורג האתר במנוע החיפוש, כמות קישורים יוצאים ונכנסים לאתר, כמות הטראפיק הנכנס לאתר ועוד. מקדמי אתרים נעזרים בכלי זה על מנת לבצע אופטימיזציה באתרים ולעקוב אחר הנתונים.