Taking too long? Close loading screen.
mm

בניית קישורים – איך לעשות את זה נכון?

בניית קישורים היא אחת מהדרכים החשובות ביותר שבהן יש לצעוד בדרך לפסגת הר ה-SEO. האלגוריתם של לארי פייג’ וסרגיי ברין, המייסדים של גוגל, קובע שככל שמספר רב יותר של אתרים (איכותיים) מקשרים לאתר נתון, כך הוא כנראה איכותי יותר וניתן לסמוך עליו יותר. בסופו של דבר, אם אתר מקבל קישור, כנראה שהבעלים של האתר שנתן את הקישור סומך על הנכתב באתר המקושר. מדובר בהמלצה לכל דבר, קצת כמו עקרון “מפה לאוזן”.

הבעיה מבחינת גוגל היא שככל שעבר הזמן, מקדמי אתרים למדו כיצד לנצל את האלגוריתם הזה למען הצרכים שלהם – ולא באופן חיובי. בניית קישורים נהפכה לקלה מדי ליישום, וקישורים לא אמינים ולא איכותיים הטו והטעו באופן מהותי את אלגוריתם PageRank. האתרים שקיבלו קישורים רבים, על אף שהם לאו דווקא היו איכותיים או אותנטיים, קיבלו דירוג גבוה ומוקמו בהתאם בראש רשימת התוצאות.

עדכון PENGUIN ועדכונים עוקבים נוספים סתמו את הגולל על ההתנהלות הסוררת הזאת. כיום, על מנת שבניית קישורים תשפיע לטובה על דירוג האתר, כפי שהתכוונו המשוררים פייג’ וגרין, ולא תגרור הענשה מצד גוגל – יש לעשות את זה טוב, נכון וחכם. במקום לנצל לרעה את האלגוריתם, יש לרתום אותו לטובה. אז איך עושים את זה נכון?

תוכן איכותי, נטוורקינג ושיתופי פעולה

הנה מילה ששומעים הרבה בכל הקשור לקידום אתרים אורגני – תוכן. למעשה, שומעים עליה כל הזמן ובכל מקום, ובצדק. בתוך ים הניסיונות הכושלים לקדם את האתר באופן שגוי, מי שיוצר ומייצר תוכן איכותי, עוד עשוי להצליח לעשות את זה נכון. תוכן איכותי יכול להיות כל דבר שתרצו, מתוכן מילולי, אינפוגרפיקה, סרטון – ועוד. ברגע שיצרתם תוכן איכותי באמת, כבר עשיתם צעד חשוב שעשוי לגרום לאנשים מסוימים במקומות מסויימים לקשר אל התוכן שלכם.

בפועל, בהנחה שהתוכן שלכם לא ויראלי בצורה יוצאת דופן, כנראה שתצטרכו לתת לו עוד דחיפה קלה על מנת שיתחיל להדביק אנשים אחרים. הלכה למעשה, כדאי שלתוכן שלכם יהיה איזה “קטע”. תנו לו תנופה כלשהי. השקיעו מחשבה בדבר “עוקץ” מסוים שניתן להקנות לו וימשוך תשומת לב חיובית.

בשלב הבא, כדאי להשקיע חשיבה רבה בקהלים ובקבוצות הרלוונטיות שעשויות להתעניין בתוכן שיצרתם, ויראו לנכון לשתף אותו ולקשר אליו. האנשים האלה אמורים להיות לרוב אנשים מאותו תחום תוכן או אנשים שמתעניינים בתחום שבו התוכן שלכם עוסק. כדאי לפתח קשרים עם אותם אנשים וליצור סוג של נטוורקינג ושיתופי פעולה. האנשים הללו הם הפלטפורמה הוירטואלית עליה יקודם התוכן שלכם.

אם יש אפשרות לפנות למובילי דעת קהל ולאנשים משפיעים במיוחד, ולהצליח לשכנע אותם בדבר איכות התוכן שלכם – כמובן שסיטואציה כזאת טומנת בחובה יתרונות אדירים, מבחינה מיתוגית, מבחינת היקף הטראפיק שתקבלו ומבחינת איכות הקידום האורגני. מה שנקרא – סיטואציה של ניצחון-ניצחון.

לעשות בחירות רלוונטיות

הקישור לאתר שלכם חייב לבוא מאתר רלוונטי לתחום שלכם. אם אתם עוסקים בספורט, אינכם רוצים שהקישור יגיע מאתר העוסק בבישול או באקטואליה, אחרת לא תהיה משמעות חיובית מבחינת הקידום האורגני, ואולי אף תהיה לכך השלכה שלילית. האלגוריתם לא יראה את הפעולה הזאת בעין יפה ויתפוס אותה כניסיון לרמות אותו. הוא קצת פרנואידי אחרי כל השנים האלה, ואפשר להבין אותו.

לוודא שהקישורים חיים ובועטים

מאוד סביר שקיימים קישורים לאתר שלכם שאינם עובדים מכל סיבה שהיא. יכול להיות שמדובר בטעות אנוש, ויכול להיות שמשהו בכתובת הדף שלכם השתנה במרוצת הזמן, כחלק מהעבודה על בניית האתר, עיצוב האתר וקידום האתר. אתר אינטרנט הוא דבר דינאמי, וכדאי לשים לב שלא יצאתם מגבולות הגזרה שלו והפכתם קישורים מסוימים להיות Obsolete.

יש הפניות לאתר שלכם שאינם עובדים ומובילים רק למבוי סתום. לאחר מכן יש לדאוג לכך שהם יתוקנו על ידי פנייה לבעל האתר שבו הם מופיעים. אם זה לא צלח מכל סיבה שהיא, ניתן לבצע פעולה חד-צדדית כלשהי שתגרום לכך שהקישור יוביל לדף רלוונטי עבורכם, כמו למשל על ידי יצירת הפניית 301.

אזכורים ללא קישורים

יכול להיות שזכיתם לביקורת חיובית, אזכור חיובי או תגובה חיובית לגביי האתר שלכם, אך לדאבונכם, האזכור של האתר אינו כולל קישור אליו או לאחד מדפיו. לשמחתכם, אפשר לעשות עם זה משהו. עליכם לאתר את אותם  האזכורים, וקיימים לכך מספר כלים ברשת, ולפעול להוספת קישור לאתר שלכם בכל אחד מהאזכורים הללו. דרך טובה לעשות את זה תהיה לפנות לבעל האתר ולבקש ממנו להוסיף את הקישור המיוחל.

ליצור שם לאתר

תמיד טוב להשתתף בדיון ער הנוגע לתחום העיסוק של האתר שלכם. זאת דרך טובה להיות שיווקי מבלי להיות יותר מדי שיווקי, למתג את עצמכם כמבינים בתחום ולהעניק לעצמכם חשיפה בריאה. ניתן בין היתר להשתתף בדיונים ברשתות החברתיות ובפורומים שונים ולהוסיף קישור לאתר שלכם, כל עוד זה נעשה במידה נכונה ובמקום הנכון. אל תגזימו ואל תשתמשו בכלי הזה לרעה, אחרת האלגוריתם יזהה את זה בלי בעיה. בכל הנוגע לקידום אתרים באופן כללי ולבניית קישורים באופן פרטני – חשוב לעשות דברים בטעם ולהתהלך כמה שאפשר בגבולות הגזרה. ספאם, הגזמה וניצול לרעה של האלגוריתם יזכו אתכם בעיקר בעונשים מצד גוגל. זה פשוט לא עובד יותר.

שימוש נכון במדריכי אתרים 

כדאי למצוא מדריכי אתרים אמינים, שגוגל לא פסלה, שמספקים תוכן טוב ואמיתי ומשמשים כמקור מידע סמכותי, מהימן ובעל ערך לגולש. לרוב מדובר באינדקס העוסק בתחום ספציפי או בנישה מסוימת, ואם תוכלו להכליל בו קישור לאתר שלכם, הקישור הזה ישמש עבורכם כנדבך נוסף בדרך לקידום האורגני של האתר. אם אתם לא מכירים אינדקסים שכאלה, בירור במנוע החיפוש עצמו ובפורומים רלוונטיים יוכל לספק לכם מידע הנוגע לקיומם ומקום הימצאותם.

לעשות “סטוקינג” למתחרים

אייזיק ניוטון אמר פעם ש-“אם הצלחתי לראות למרחקים, זה כי עמדתי על כתפיהם של ענקים”. המשמעות היא שגם המתחרים שלכם, ולמעשה רוב האתרים הרציניים והמקצועיים כיום, כבר כנראה שעוסקים בעצמם בקידום אתרים. לא מדובר בסוד שרק מספר שותפי סוד מודעים לקיומו – המידע הזה הוא כבר מזמן נחלת הכלל.

כדאי מאוד לאתר את הקישורים הקיימים ומפנים לאתרי המתחרים ולנתח אותם. לנסות לשאוב מהם רעיונות. לראות מה הם עושים. זאת דרך טובה גם לשאוב השראה וגם לקבל מושג, למשל, לגביי אינדקסים רלוונטיים לתחום שלכם. כדאי מאוד לבצע את זה בפרט כשמדובר במתחרים ישירים או בכל אתר שרלוונטי לתחום שלכם, אם בצורה ישירה ואם בצורה עקיפה. כלי מצויין לניתוח מתחרים וקישוריהם הוא: Majestic.

עם מעט עזרה מחברים

מכירים באופן פרטני אדם שיש לו אתר או בלוג רלוונטי ויכול לקשר אליכם? אולי מדובר בקולגה, בשותף, בחבר או בבן משפחה. רוב הסיכויים שהוא לא יסרב לכם. מיותר לציין שאם תחום העיסוק של אותו אתר לא רלוונטי עבורכם, אזי אין טעם בקישור. אבל אם כן – מעולה!

קישורים שבורים

אופצייה נוספת, היא לאתר אתרים שיש בהם יש קישורים שבורים ולהתריע על כך לבעלי האתרים. בתמורה תוכלו להציע להם קישורים חלופיים (שכמובן אלו יהיו הקישורים שלכם), יש סיכוי שהם יסכימו לכך כי מי רוצה קישור שבור באתר שלו?

שיתוף קישורים ברשתות חברתיות

רצוי לשתף קישורים לאתר שלכם ברשתות החברתיות. אמנם מדובר בקישורים שהם nofollow אך הם יכולים לספק טראפיק לאתר שלכם ולהגדיל את החשיפה לאתר שלכם ואולי אף לעקוב אחריכם. פרסום בפייסבוק, או ברשתות אחרות מוסיפות לגיוון הקישורים שלכם שזה גם חשוב לקידום האתר.

לסיכומו של עניין

בניית קשרים, כמו כל אלמנט אחר של קידום אתרים אורגני, הוא עניין שמצריך השקעה רבה לטווח ארוך. יש לא מעט טריקים ודרכים לבנות קישורים באופן נכון. חלקם קלים יותר וחלקם יצריכו התמדה אמיתית, ביצוע מחקר מעמיק, סיעור מוחין וגם חשיבה יצירתית.

בסופו של דבר, מדובר במרתון, ולא בספרינט, ויש להתייחס לכך בהתאם. ככל שתשקיעו יותר ביצירת שיתופי פעולה, ביצירת תכנים טובים, במיתוג שלכם כמומחים בתחומכם וככל שתחתרו יותר להכיר מובילי דעת קהל בתחום שלכם – כך תגדילו את הערוצים דרכם תוכלו להשיג במרוצת הזמן קישורים טובים ואיכותיים לאתר שלכם. לא חשובה רק כמות הקישורים, אלא גם איכותם, אמינותם ואיכות האתרים המקשרים. רק אל תשכחו – יש נשר בשמיים, והוא בודק את כל הקישורים שלכם, אז כדאי שתעשו את זה נכון.

mm
נכתב ע”י:

הר האוורסט, ההר הגבוה בעולם, הוא אתגר אשר יחידי סגולה מעטים הצליחו לטפס עליו. הטיפוס על ההר הוא אתגר אנושי ורוחני אשר דורש הכנות, פיזיות ורוחניות. ובנוסף ליווי מקצועי ועבודה יסודית. שכן טעויות יכולות לגרום לאסונות. אנחנו בחברת אוורסט מבקשים לקחת אתכם לפסגה ביחד איתנו. ולהוביל אתכם יד ביד בדרך הבטוחה לפסגת ההצלחה בשיווק הדיגיטלי של המאה ה- 21.

Facebook Pagelike Widget
SignUp
עדכונים שוטפים יכולים לעזור ליצור חויית משתמש טובה יותר לגולשים שקוראים את התכנים שלכם

תגובות 0
+ הוסף תגובה
0