מדריך להקמת קמפיין בפייסבוק
איך לפרסם בפייסבוק?
פרסום בפייסבוק טומן בחובו קשת של יתרונות בעבור כל בעל עסק שרוצה לקדם את העסק שלו או בעבור המפרסם שעושה את זה בשבילו. מדובר במערכת פשוטה באופן יחסי ועוצמתית באופן אבסולוטי. היא מאפשרת לנו לעשות פרסום חכם, להגיע לאנשים הנכונים בדיוק כירורגי שמשתפר ככל שהקמפיין מתקדם, לקיים סינכרון בין האתר או דף הנחיתה לקמפיין, לבצע שיווק מחדש ולהציע שלל הצעות ללקוחות קיימים וללקוחות פוטנציאליים.
כמובן שיש לדעת לעשות את זה נכון, וזה אומר קודם כל להיות בעל הידע הטכני להרים קמפיין כהלכתו. קיימים סוגים שונים של קמפיינים המשמשים למטרות פרסומיות שונות וכוללים פיצ’רים שונים והזדמנויות אחרות למפרסם. חברת אוורסט אוהבת את מה שהיא עושה – בניית אתרים ושיווק דיגיטלי. החלטנו להגיש לכם על מגש של כסף את האפשרות להכניס כסף לעסק שלכם דרך פרסום בפייסבוק. להלן המדריך שלנו להקמת קמפיין בפייסבוק – כולל צילומים והסברים מפורטים. לחגור חגורות, יצאנו לדרך.
שלב יצירת הקמפיין
טיפ: חשוב לבחור את מטרת הקמפיין שמייצגת את המטרה שאותה אתם מייחלים להשיג. אם אתם רוצים להשיג מעורבות בפוסט מסוים, להפנות גולשים לדף נחיתה, לקבל לידים לכל מטרה, למשוך אנשים לביצוע המרות באתר או בדף נחיתה חיצוני – תבחרו את מטרת הקמפיין שמשקפת את אותה המטרה. האלגוריתם של מערך הפרסום ידע להגיע לאנשים שקיים סיכוי גדול יותר שיבצעו את הפעולה המיוחלת.
קיימות מספר מטרות לבחור מהן:
Brand Awareness – לעורר מודעות לעסק או למותג.
Reach – חשיפה למספר גדול של אנשים.
Traffic – להביא תנועה וגולשים לאתר.
App Installs – קידום אפליקציה.
Video Views – קידום צפיות בוידאו שיצרתם.
Lead Generation – השגת לידים לעסק דרך טופס פנימי שקיים בתוך פייסבוק.
Post Engagement – השגת מעורבות בפוסט – לייקים, שיתופים, תגובות.
Page Likes – הגדלת מספר העוקבים בדף.
Event Responses – קידום של איבנט.
Messages – משיכה של אנשים שישלחו הודעות לדף.
Conversions – ביצוע המרות באתר חיצוני שבבעלותכם.
Catalog Sales – קידום מוצרים למכירה.
Store Visits – קידום של חנות על בסיס של קירבת מקום.
טיפ: חלק מהמטרות הללו אינן ברות משמעות קונקרטית ולא כדאי לבחור בהן. קמפיין של לייקים לדף לא מביא ערך אמיתי ולרוב מדובר בלייקים חלולים וחסרי משמעות. זה אמנם משפר את המספר מבחינה כמותית, אבל זה לא שווה כמעט דבר מבחינת קידום העסק בפועל, ולכן לא כדאי לבזבז על כך משאבים כספיים. עדיף שהלייקים יבואו בדרך טבעית יותר. לדעתנו, גם קמפיין של קידום Event הוא חסר משמעות לרוב – עצם כך שגולש מסמן שהוא יגיע לאירוע, לא אומר שזה יקרה. קמפיינים שמבוססים על חשיפה יעילים כאשר יש בידינו קהל ממוקד מאוד ומאפשרים לנו להגיע לגולשים בעלות נמוכה פר חשיפה. בגלל שאותו קהל הוא כבר צר ומרוכז ומתאים מאוד למוצר או לשירות שהעסק מציע, עצם החשיפה עשויה להספיק.
שלב יצירת סדרת מודעות – איפה שחלק גדול מהקסם מתרחש
טיפ: זה החלק החשוב ביותר ביצירה של קמפיין איכותי בפייסבוק. סדרת מודעות כוללת את הקהל שאליו נפנה ומספר הגדרות שמנחות את האלגוריתם להגיע לאנשים שאליהם אנו מעוניינים להגיע. פייסבוק מציבה לנו כלים מעניינים ומתוחכמים בכל הקשור להגעה לקהל הנכון. אם אנחנו לא יודעים מי בדיוק הקהל, נוכל להשתמש בהם על מנת ללמוד מי הקהל שלנו בפייסבוק. מערכת הפרסום נותנת לנו את כל האגוזים שאנחנו צריכים, רק צריך לדעת להשתמש בשיניים שלנו.
קיימות מספר אפשרויות בסיסיות לפילוח קהל: גילאים, מגדרים, מיקומים, שפות, תחומי עניין, התנהגויות, נתונים דמוגרפיים ונתונים הקשורים לעבודה ולהשכלה. נסו לבנות בראש פרופיל של הקהל שלכם. אתם כבר אמורים להכיר אותו מהעבודה השוטפת בעסק. אם העסק חדש, נסו לחשוב למי הכי רלוונטי להגיע. חשוב לדעת לצמצם את הקהל ולדאוג להגיע לאנשים הנכונים, במיוחד כאשר עובדים בתקציבים נמוכים ויש פחות מקום לטעויות או לחוסר יעילות.
טיפ: האלגוריתם של פייסבוק הוא חכם. אולי יותר מכל אחד אחר. מפרסם חכם יודע לתת לאלגוריתם להזיע ולעשות את העבודה בעצמו. האלגוריתם מזהה מי הם האנשים שמגיבים לקמפיין שלנו ולמודעה שיצרנו. לאחר מכן הוא מוצא, בתוך גבולות הגזרה של הקהל שהגדרנו, את אותם אנשים שדומים לאנשים שכבר ביצעו המרה או יצרו מעורבות כזאת או אחרת – ומציג בפניהם את המודעה. עבודה פרסומית מדויקת וחכמה תגרום לצמצום נכון של הקהל, אך עדיין תיתן לאלגוריתם מספיק מרחב תמרון לעשות את שלו. זה מה שנקרא להגיע ל-sweet spot וזה עניין של ניסיון, של הבנה ושל היכרות עם המערכת. מעבר לכך, כל מקרה וכל עסק לגופו.
זהו גם שלב קביעת התקציב. קיימת אפשרות להגדיר תקציב Daily – יומי או תקציב Lifetime – תקציב לכל התקופה, כאשר התקציב מתחלק באופן שווה, פחות או יותר, בין כל הימים. אין אפשרות להשיב את הגלגל לאחור – לאחר שהקמפיין נוצר, לא תוכלו לשנות בדיעבד את הבחירה. גם ברמת יצירת הקמפיין קיימת אפשרות להגדיר תקציב מקסימלי לכלל הקמפיין – כל הסדרות גם יחד.
יצירה חכמה ומתקדמת של קהלים
יצירה של קהל על פי תחומי עניין זה אחלה, אבל האפשרויות הטכניות של פייסבוק כוללות הרבה מעבר לכך, וחשוב לדעת לנצל אותן עד תום.
פיקסל – Pixel – קוד מעקב של פייסבוק שניתן לשתול בראש דף הנחיתה או האתר שלכם, ומטרתו ניטור של הלקוחות שמבקרים בו. ניתן להשתמש בפיקסל לצביעה של קהלים, לבירור היעילות המעשית של כל קמפיין, כל סדרת מודעות וכל מודעה, ולקבל מידע ספציפי יותר בנוגע לדפוסי גלישה של לקוחות באתר שלנו. זהו כלי חשוב במיוחד שאסור לפסוח עליו.
קהל מותאם – Custom Audience – האפשרות שלנו להכניס רשימות תפוצה ורשימות של אנשים מסוימים וליצור מהם קהל. אם יש לכם רשימות מסודרות של לקוחות או אנשים רלוונטיים, השתמשו בהם. תוכלו לפנות אליהם באופן ספציפי או ליצור על בסיס המידע שלהם קהלים דומים, כמו שיפורט בעוד רגע קט. ניתן ליצור קהל מותאם גם על בסיס אנשים שיצרו מעורבות עם הדף, השאירו ליד בקמפיין לידים, ביקרו בדף שלנו ונצבעו על ידי הפיקסל – ועוד.
קהל דומה – Lookalike Audience – האפשרות ליצור קהל דומה שמתבסס על הקהל המותאם. מה שקורה בפועל, זה שפייסבוק לוקח כמות מסוימת של אנשים, כמו שהגדרנו לו בעצמנו, בונה פרופיל של גולש שמתאים בקירוב לפרופיל של האנשים הללו מכל מיני בחינות כגון דפוסי גלישה, תחומי עניין, אישיות, נתונים טכניים – ועוד – ומוצא את הקהל שדומה לקהל שבאותו פרופיל וירטואלי. אחוזי הדמיון נעים בין 1% ל-10% וניתן לבחור ביניהם. 1% משמעותו נתח של 1% מהאוכלוסייה במדינה שהגדרנו שהאנשים שבו הכי דומים לאנשים שבקהל המותאם שלנו. מדובר בכלי רב עוצמה שכמעט ואין קמפיין יעיל בפייסבוק שלא משתמש בו.
שלב יצירת המודעה
טיפ: המשפט הראשון של המודעה שלכם הוא בעל חשיבות מכרעת. בכל אופן, אל תהיו משעממים. תהיו יוצאי דופן, תמשכו תשומת לב. אפשר להיות גם פרובוקטיביים במידה. תיצרו עניין, תמשכו מעורבות. תגרמו לאנשים לחשוב, להרים גבה. תפתיעו. הגולשים יעלעלו מהר מאוד הלאה אם לא תרתמו את תשומת הלב שלהם לצרכים שלכם תוך רגע אחד. אולי שניים, אך לא מעבר לכך. מלבד זאת, אין חוקים לכתיבה של מודעה. לפעמים כדאי לכתוב יותר, לפעמים פחות, ומה שהכי כדאי זה פשוט לנסות כמה אפשרויות. כמה תמונות, כמה טקסטים, כמה סרטונים – כמה מהכל. ככל שתנסו יותר, תגדילו את הסיכוי שלכם להצליח.
מודעה בפייסבוק תכלול טקסט, כמובן, וגם אלמנט ויזואלי כלשהו – מצגת, סרטון, תמונה, קנבס, קרוסלה של תמונות. היא יכולה גם לקדם פוסט ישיר מהעמוד שלכם, על כל מה שהוא כבר כולל. מעבר לכך, מודעה תכלול גם כותרת ובמחשב הנייח גם כותרת משנית.
טיפ: השקיעו ככל האפשר באלמנט הויזואלי של המודעה. אפשר להצליח אם משתמשים בסרטון, אפשר להצליח אם משתמשים בתמונות (ממאגר תמונות או תמונות של העסק) ובכל אפשרות אחרת. מה שחשוב הוא לבחור את התמונה הנכונה, את הסרט הנכון וכמו שכבר אמרנו, בעיקר לנסות כמה אפשרויות שונות. למה? כי אתם יכולים. זוכרים את המטאפורה של פייסבוק והאגוזים?
יש לנו עוד הרבה לספר על פרסום בפייסבוק, אבל בשביל זה תצטרכו לחכות למאמרים הבאים. בכל אופן, אם מעניין אתכם לשמוע יותר, ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון 073-7024384 ונשמח לקדם את העסק שלכם ברשת החברתית בהצלחה יתרה. אנו גם מתמחים בפרסום בגוגל וקידום אתרים אורגני.