7 טיפים לשיפור ה-CTR במודעות הממומנות
בפרסום בגוגל קיימים טריקים רבים לשיפור ה-Click-Through Rate, הלא הוא אחוז ההקלקה על המודעות שלנו ב-Google AdWords. בעיקר בתחומים שבהם יש תחרות רבה על תשומת הלב של הגולש, כדאי לנצל את האפשרויות העומדות לרשותנו ולהשתמש באותם טריקים בצורה חכמה. אין דרך אחת ליצור מודעה שילחצו עליה – יש הרבה, לכן כדאי לבצע בדיקות ולראות מה עושה עבורנו את העבודה, ומה גורם בסופו של יום לאנשים ללחוץ. התורה הבסיסית גורסת שעל מנת לשפר את שיעור הלחיצה, יש להופיע בזמן הנכון, לבלוט כמה שאפשר, לשחק על הרגש וליצור אינטראקציה עם הגולש. הנה 7 טיפים לשיפור ה-CTR במודעות הממומנות:
1. להוסיף ספירה לאחור
דרך מצוינת לגרום לגולש ללחוץ על המודעה היא להפעיל עליו לחץ מתון. לתת לו דחיפה קלה. ניתן להוסיף שעון עצר שסופר לאחור – עד לתאריך ועד לשעה והדקה שנבחר. זה מיועד למצבים שבהם אנחנו מציעים מוצר, הטבה או מבצע לפרק זמן מוגבל. באופן כללי, זהו טריק שיווקי ידוע שמטרתו לגרום לאנשים לבצע פעולה מבלי לחשוב יותר מדי, ומתוך חשש לפספס או להצטער בדיעבד.
ניתן להתאים את מועד הסיום כך שהוא יוצג לגולש בהתאמה לאזור הזמן הפרטי שלו, וניתן להתאים אותו כך שהוא יופיע בכל מקרה לפי איזור הזמן של חשבון ה-AdWords שלנו – המפרסמים. שתי הפונקציות הללו מתאימות למצבים שונים. אם ההצעה שלנו אינה מוגבלת או תלויה בשום אופן בהתרחשות כלשהי במיקום גיאוגרפי מסוים, כדאי להתאים את מועד הסיום שלה לאזור הזמן של הגולש – אם הוא חי בישראל ואם הוא חי בצרפת, מועד הסיום עבורו יהיה שונה – בעוד 4 שעות או בעוד 6 שעות במקרה הזה. במידה וההצעה תלויה באירוע שמתרחש במיקום גיאוגרפי ספציפי, כדאי להתאים את מועד הסיום לחשבון המודעות שלנו, כי היא רלוונטית יותר למי שחי או נמצא באותו איזור זמן. ההצעה תסתיים באותו רגע בעבור כולם. עבור מי שחי בישראל השעה תהיה 20:00, ועבור מי שחי בצרפת השעה לרוב תהיה 18:00. למי שרוצה לנסות יכול ללחוץ כאן
2. להוסיף ל-URL את ביטוי המפתח
אם האתר שלנו מוכר נעליים ואחד מביטויי המפתח שאנחנו מתחרים עליו עם המפרסמים האחרים הינו “נעלי ספורט”, כדאי שב-URL המוצג לגולש כחלק מהמודעה, הלא הוא ה-Display URL, יופיע הביטוי “נעלי ספורט” בסוף הכתובת. הגולשים מעוניינים בדיוק וברלוונטיות. כאשר הם מחפשים מענה לשאילתת החיפוש שלהם, זה ברור מאליו שיש סיכוי גבוה יותר שהם ילחצו על מודעה שבה הם מזהים את אותו ביטוי שהם חיפשו. אם הם מעוניינים לרכוש נעלי ספורט, ובכתובת המוצגת במודעה הם יחזו בביטוי “נעלי ספורט”, הם יגידו לעצמם: הנה, זה נראה רלוונטי. זה לאו דווקא חייב להיות החלטה ברמה המודעת, אלא אפילו רק מתוך הבחנה בזווית של העין. ניתן להוסיף את ביטוי המפתח גם בחלקים אחרים במודעה, כמו למשל בכותרת שלה, ולא רק ב-URL. בכל אופן, מדובר בטריק פשוט אך יעיל מאוד.
3. שימוש בהתאמות באופן נכון
התאמה רחבה תגרום לכך שהמודעה שלכם תוצג יותר פעמים, אך לרוב מה שאנו רוצים זה שהיא תוצג בזמן הנכון, וכך נוכל להגדיל את ה-CTR שלה. במקום להשתמש בהתאמה רחבה, כדאי להשתמש בהתאמה לביטוי, בהתאמה מדויקת ובהתאמה שלילית. אם אתם מוכרים רק נעלי ספורט, אתם לא רוצים להופיע כשהגולש מחפש “נעליים אלגנטיות”. כדאי למקד את הביטויים כמה שיותר, ולהופיע רק כאשר הגולש מחפש ביטויים מסוימים שהם בוודאות רלוונטיים למה שאתם מציעים. כדאי להשתמש בחוכמה גם בביטויי זנב ארוך שהם ביטויים רלוונטיים, ממוקדים וספציפיים יותר, ולרוב התחרות עליהם נמוכה באופן משמעותי.
4. להוסיף סמלים למודעה
כל מה שניתן להוסיף למודעה באופן שהוא אינו מוגזם ושומר על רלוונטיות לתוכן שלה ראוי להילקח בחשבון כאשר אנחנו בונים אותה. מחקרים מראים שגולשים מבחינים באחוזים גבוהים יותר במודעות שבולטות יותר לעין שלהם, ולכן גם לוחצים עליהן יותר. ניתן להשתמש למשל בסמלים כגון %, &, # או ™,© ו-®. אנשים רגילים לראות את האותיות האלפביתיות הרגילות, אך סמלים כאלה ואחרים בהחלט נפוצים פחות ולכן מושכים יותר תשומת לב. סמלים של זכויות יוצרים יכולים בנוסף גם לעזור במידת מה למיתוג ולנראות של העסק.
הסמלים הסטנדרטיים מותרים לשימוש, אך אין להשתמש בהם באופן מוגזם, חזרתי או באופן שאינו רלוונטי למודעה. מעבר לכך – לא ניתן להשתמש לרוב בכוכביות, בולטים או אליפסות, מלבד כאשר מקבלים אישור מיוחד לעשות זאת. אישור שכזה עשוי להתקבל במקרה שבו רוצים להוסיף דירוג בכוכביות למסעדה או לבית הארחה כלשהו. בנוסף, לא ניתן לכלול סימן קריאה בכותרת.
5. שימוש במספרים
מספרים הם דרך טובה גם למשוך תשומת לב וגם לכמת דברים, ואנשים אוהבים שמכמתים להם כל מה שרק אפשר. הצגה של דבר-מה מסוים בתור ערך מספרי ממחיש אותו באופן שהוא מצד אחד מינימליסטי וקל לתפיסה, ומצד שני גורם להעצמה שלו. אפשר לציין למשל את כמות הלקוחות שעבדתם איתם, את אחוז ההנחה במבצע שאתם מריצים כעת, את המחיר הנוכחי של המוצר, את עצם העובדה שאתם זמינים 24/7 (במידה וזה נכון) ובאופן כללי להשתמש במספרים בכל דרך שהיא רלוונטית. כשהגולש רואה מספר, הוא יכול להבין מה בדיוק הוא עשוי להרוויח, וזה בהחלט מפשט לו את המצב ומקל עליו את הבחירה.
6. לתפוס כמה שיותר מקום
מה יותר בסיסי מלתפוס כמה שיותר מקום? ישראלים צברים מחוספסים דואגים לקבל את כל מה שנותנים להם. ניתן להגדיל את נפח המודעה שלנו על ידי כך שנוסיף תוספים – Extensions. האלגוריתם בתורו בוחר אילו מבין התוספים להציג על פי דירוג המודעה והרלוונטיות שלה לחיפוש שבוצע. להוסיף תוספים לא עולה לנו כסף, מה שרק הופך את השימוש בהם לעוד יותר ברור מאליו.
קיים מגוון של תוספים. ניתן להוסיף למשל תוסף מיקום שיציג את מיקום העסק. ניתן להוסיף תוסף התקשרות שיכלול במודעה כפתור לביצוע התקשרות ישירה עם העסק. ניתן להוסיף Sitelinks, שהם קישורים ישירים לדפים מסוימים בתוך האתר, כמו דף של מוצר, דף של מבצע או כל דף אחר. ניתן להוסיף גם תוספי מחיר, תוספי יתרונות – ועוד. התוספים לא רק מגדילים את נפח המודעה, אלא גם עוזרים לשכנע את הגולש לבחור בה. הם כוללים תוכן פרקטי וחשוב, מניעים לפעולה ובאופן כללי מגדילים באופן ניכר את ה-CTR.
7. אופטימיזציה למובייל
בעידן שבו המובייל צובר תאוצה מתמדת, חשוב שהאתר יהיה מותאם למכשיר הנייד וכך גם המודעה עצמה. אופטימיזצית האתר למובייל עובדת על שיפור מהירות הטעינה שלו, כך שלא ייקח לו זמן רב להיטען. היא עובדת על שיפור ממשק המשתמש במובייל באופן ספציפי ושיפור נוחות הניווט והגלישה באתר, כך שהגולש לא יצטרך לעשות “זום” כל הזמן ויוכל לקבל את כל המידע שהוא זקוק לו בקלות ובפשטות.
בכל הנוגע למודעה עצמה, כדאי להשתמש באפשרות להרחיב את המודעה על ידי שימוש בכל שדות הטקסט האפשריים ושדות הנתיב. כמובן שניתן להוסיף תוספים, כמו שציינו בטיפ מספר 6. תוסף להתקשרות טלפונית, תוספי Sitelink ותוספי מיקום יעילים מאוד במקרה של מודעות במובייל. ברמת הקופי, כדאי להיות מדויקים ולהסביר ללקוחות באופן תמציתי ועצמתי למה כדאי להם לבחור בעסק שלכם ומה מייחד אותו.
אם אתם צריכים עזרה בקידום האתר בגוגל באופן אורגני או קידום ממומן בגוגל, צרו איתנו קשר: 073-7024384 ונשמח לעזור.