7 אתרים שניתן לקבל מהם השראה
אנחנו בונים אתרים ונמשכים לקריאייטיב בצורה בלתי מוסברת. בגלל שאנחנו מי שאנחנו, אנחנו אוהבים מוחות קריאייטיביים שניתן לשאוב מהם השראה, ולא קשה למצוא כאלה על פני הקנבס הנפלא שהוא רשת האינטרנט. חוויית משתמש – UX – מהווה חלק בלתי נפרד מאתרי אינטרנט עכשוויים. הרבה יותר קל להשאיר את הגולש באתר והרבה יותר קל להעביר לו את המסרים שאנו רוצים להעביר לו כאשר הוא “שלנו”, כאשר תשומת הלב שלו נתונה לנו והוא מוכן לשתות את מה שיש לנו לומר לו. עדיין לדאבוננו ניתן למצוא לא מעט אתרים מיושנים, אך בכל הנוגע לאותם אתרים מודרניים, עדכניים ומרשימים – מהם קשה להסיר את העין. מהם אנחנו רוצים לראות עוד וכאלו אנחנו אוהבים ליצור. אתרים שיוצרים אינטראקציה מתמדת עם הגולש, שמשלבים סאונד, שמספרים סיפור צבעוני ומהפנט. אתרים שכוללים פיצ’רים ייחודיים ושפה מיוחדת. מצאנו לכם מספר אתרים שכאלה – אתרים שהם בגדר פנינים יפות. גלילה נעימה.
1. אתר: blacknegative
נתחיל באתר הזה, פשוט כי מדובר באתר מרהיב. יש מראות שובי לב, האתר הזה שובה את המוח ואת רוב החושים. כשנכנסים אליו, כל מה שרואים זה מסך שחור עם כיתוב קצר שכולל את שם האתר. מכאן מתחילים לגלול, והגלילה שלו ייחודית למדי ומדמה את מסך הטאץ’ – גם במחשב הנייח. האתר כולו משובץ תמונות מרשימות באיכות גבוהה ומוזיקת אמביינט ייחודית שקל להישאב אליה ולאסקפיזם שהיא משרה. האתר הזה מייצג מספר במאים, מעצבי סאונד ומעצבי אתרים, מפתחים וצלמים. הם אומרים שהם מנסים להפוך את הרשת למקום טוב יותר ולספק השראה לאנשים וליוצרים. לפחות לפי האתר הזה, יש מצב שהם מצליחים.
בעת הגלישה נפרסת בפנינו למטה האפשרות לעבור בלחיצת כפתור בין דפים שונים באתר. סביר להניח שכל גולש שיתקל באתר הזה באופן כזה או אחר ישאב אליו. מרוב שחווית המשתמש היא ייחודית, שונה ומעניינת וקל להישאב לתוכה, יכול להיות מעט קשה להבין בתחילה במה האתר עוסק. מדובר למעשה בווריאציה מסוימת של אתר תדמית שמציג פרויקטים ועבודות של האנשים שמעורבים בו. הדברים נעים מהר ובשילוב של הנפשות, תמונות וסרטונים וכל העת מתקיימת אינטראקציה יחסית גבוהה עם הגולש. הוא מינימליסטי בטקסט, אבל ממקסם בצורה חכמה את כל החוויה – כמעט בלי מילים.
2. אתר: Timroussilhe
האתר מציג גלילה פרלקסית ומייצג בחור שעוסק בפיתוח אתרים יצירתי. במסך הראשוני מופיע כיתוב שאומר “אל תלחץ עליי”, וניחוש מושכל אומר שרוב האנשים כנראה שכן ילחצו. לא קורה שום דבר מרגש במיוחד כשלוחצים, מלבד כך ששם האמן מתפרק לאותיות שמתעופפות על פני המסך, ובמקביל כתוב “לעזאזל, כעת גלול למטה”. גימיק נחמד שכזה. כאשר ממשיכים לגלול, מוצגות עבודות שונות שלו ממרוצת הזמן והמספור שלהם מ-1 עד 10 ממשיך לעקוב אחרינו ככל שאנו ממשיגים להתקדם בין העבודות. הצגה נרחבת יותר של פרויקט שהוא ביצע מצריכה לחיצה עליו, ובעקבותיה הוא מתעורר לחיים בצורה של סרטון. האתר קליל, אינטראקטיבי, מעניין, יוצא דופן וקולע בול. הקופי גם הוא קריאייטיבי, שנון, קליל ומצחיק. גם במקרה הזה מדובר במינימליזם מדויק. אתר אחד ששווה אלף מילים.
3. אתר: alquimiawrg
https://www.alquimiawrg.com/#/home
סוכנות דיגיטלית שגורסת שהצוות שלה כולל למעשה אלכימאים דיגיטליים שמבשלים עבודות מותאמות אישית לחברות ולעסקים שהם מפרסמים. האתר משתמש בחלקו בגלילה פרלקסית ובשפות HTML5, CSS ו-JS. הוא שומר על שפה מיתוגית אחידה לכל אורך הדרך ומציג את הצוות בראשי תיבות שמדמים את האותיות המסמלות את היסודות הכימיים מהטבלה המחזורית המפורסמת. כל האתר מעוצב בצבעי שחור-לבן. תזוזה של העכבר במסך הראשוני של האתר יוצרת תנועה ותחושה של תלת ממדיות. כאשר מדפדפים בין הדפים, קיימת כל הזמן תחושה של תנועה שבאה לידי ביטוי גם בהחלקה של העמודים מעמוד לעמוד. ההצגה של הפרויקטים של הצוות מוצגת בצורה ויזואלית מעניינת וכאשר דף מסוים נטען, קיים בר טעינה קטן בתחתית האתר.
4. אתר: madwell
אתר יוצא דופן לחלוטין וניתן להבין זאת כבר מהרגע הראשון. מדובר בחברה של עיצוב ופיתוח שמציגה דרכו את הפרויקטים ואת החזון שלה. הדף הראשון ניחן בתלת ממדיות ובתחושה של עומק, וכולל אפקטים של תנועה ואלמנטים ניכרים ומשמעותיים של גלילה פרלקסית. עיגולים קטנים שכוללים את הסימן “+” בתוכם מובילים את הגולשים לעמודים הפנימיים. התמונות בתוך העמודים הן גדולות וצבעוניות. כל חוויית המשתמש מרשימה מאוד ומתבססת על הרבה צבע ותנועה ואין רגע דל במהלך הגלישה. האתר כן מספק טקסטים ומידע מילולי, אך משקלם קטן ביחס להתפרצות האדירה של התמונות וההנפשות שנפרשות על הקנבס שלו. אין ספק שהוא עושה שימוש טוב במדיה הדיגיטלית.
5. אתר : graphicnovel-hybrid4
http://graphicnovel-hybrid4.peugeot.com/start.html
אתר של פג’ו שמציג טכנולוגיה חדשה של החברה בצורה חדשנית ומרהיבה. האתר יפהפה ועושה שימוש נרחב בגלילה פרלקסית. מדובר למעשה בקומיקס דיגיטלי שנפרס בפנינו – מעין רומן גרפי. ניתן לבחור בחלק העליון האם להציג אותו באופן אוטומטי או לבחור לגלול באופן ידני. אפשר לבחור להציג את הסיפור עם סאונד ובלי סאונד. הגרפיקה מרשימה מאוד ואין ספק שמדובר בחוויית משתמש מגניבה שמנצלת את הפלטפורמה עליה היא מוצגת. כשאנו מדברים על אתרים חווייתיים ויוצאי דופן, זו בהחלט דוגמא מעולה. זו ראיה לכך שגם חברת מכוניות יכולה להציג את הטכנולוגיות ואת המוצרים שלה ולשבות את העין והלב של הגולש באופן מרענן ומפתיע.
6. אתר: nytimes
http://www.nytimes.com/projects/2013/tomato-can-blues/index.html
פרויקט של הניו יורק טיימס שמציג סיפור עיתונאי באופן לא שגרתי. לא רק מלל שחור על גבי לבן, אלא אפשרות להאזין לו בלחיצת כפתור ואף להוריד את גרסת השמע למחשב או למכשיר הנייד. במקום אילוסטרציות רגילות, האתר משתמש בהנפשות צבעוניות ויפהפיות שמזכירות גם הן, כמו האתר הקודם, ויזואליה של רומן גרפי. בצורת ההצגה הזאת, הסיפור העיתונאי מועבר למעשה במספר דרכים שונות ומשאיר חותם גדול יותר על הגולש. האתר מנצל את האפשרויות הדיגיטליות באופן מקסימאלי, וכמובן שתוך שימוש בפונקציות שבהן עיתון או פרינט רגיל אינו מסוגל להשתמש.
7. אתר: humbertpoyet
חברת אדריכלות והאתר שלה שמציג פרויקטים שהחברה ביצעה. ניתן לגלול בצורה נוחה בין הפרויקטים ולהתרשם מכל פרויקט באופן מרהיב. התמונות גדולות, מרשימות ומדברות בעד עצמן והגלילה משדרת קלילות, תנועה וזרימה טבעית. הגישה לתפריט הראשי נמצאת בכל רגע בלחיצת כפתור בראש העמוד. העיצוב והאווירה האלגנטיים מתאימים לתדמית של החברה, כאחת שעוסקת בעיצוב ובתכנון של מבנים יוקרתיים. בהחלט אתר שמספק חווית משתמש נעימה ומותאמת לקהל היעד.