Taking too long? Close loading screen.

 5 תוספי וורדפרס שיכולים לפגוע לכם בקידום האתר

בואו נודה בזה : למרות כל השיפורים והעדכונים שוורדפרס הציגה בשנים האחרונות, רוב האנשים שבונים את האתר שלהם בעצמם ויש להם ניסיון קודם עם המערכת, יתקינו כמה תוספים פופולאריים ברגע שהם יסיימו את ההתקנה. הסיבה היא שהיום עולה הדרישה הן מצד גוגל והן מצד הגולשים לאתרים מהירים יותר שמשתמשים בתקנים הכי מעודכנים, כאלו שוורדפרס לא תמיד תומכת בהם מהקופסה.

המאמר מאת דניאל זריהן.

תוספים כאלו יכולים להיות תוספים לכיווץ תמונות, תוספים לשמירה של האתר בזיכרון מטמון (או בענן – CDN), תוספים שמשנים מבנים שונים בתוך וורדפרס, תוספים לגיבוי וכן הלאה. כמו שאפשר לשים לב, רוב התוספים היותר “חזקים” הם תוספים טכניים בעיקרם שמשנים את הליבה של המערכת, וכאן בדיוק מתחילה גם הבעיה : אלו בדיוק התוספים שיכולים להביא לתוצאות בלתי צפויות ולכן לפגוע בין היתר בקידום של האתר (SEO).

על מה בדיוק אנחנו מדברים? הנה רק כמה דוגמאות נפוצות:

תוספים ממקורות לא ידועים

תוספים ממקורות לא ידועים עשויים להתקין קוד זדוני בתוך האתר, החל מכזה שגונב סיסמאות ועד כזה שהופך את המחשב של מי שהודבק בקוד למפעל שכורה מטבעות קריפטוגרפים עבור ההאקר…

למרבה המזל, קל יחסית לא ליפול בפח הזה:  לעולם אל תתקינו תוסף שלא דרך הספרייה הרשמית של וורדפרס (אפשר לגשת אליה ישירות מתוך לוח הבקרה). גם בתוך ספריית התוספים של וורדפרס, שימו לב שאתם מורידים תוספים פופולאריים ומעודכנים עם כמה עשרות ביקורות של גולשים לפחות.

תוספים שמשנים את המבנה של וורדפרס או משכפלים עמודים

הרבה מאוד תוספים (כולל אלו שמיועדים ספציפית לקידום אתרים כגון Yoast), נותנים לכל עמוד או פוסט כברירת מחדל כתובת חדשה על סמך הכותרת או הקטגוריה הרלוונטית. אם הכתובות ארוכות מדי, ובמיוחד בעברית, נוצרות כתובות לא ידידותיות לגוגל שגם קשה לקשר אליהן או לשתף אותן, מה שיכול להוביל במקרים מסוימים גם לקישורים שבורים מאתרים חיצוניים.

לכן, ההמלצה היא ליצור כתובות מותאמות אישית באופן ידני של שתיים-שלוש מילים לכל היותר.

תוספים אחרים הם כאלו שמבצעים הפניות מעמודים קיימים לעמודים אחרים. חשוב מאוד לבדוק שההפניות האלו באמת עובדות, אחרת עשויים להיווצר עמודים כפולים או עמודים שמפנים לעמוד הבית במקום לעמוד האמיתי שהם אמורים להפנות אליו.

קטגוריה נוספת היא של תוספים שמשכפלים דפים מכל מיני סיבות. לדוגמה, כאלו שיוצרים גרסאות של האתר בשפות שונות דרך תרגום אוטומטי. במקרים האלו לכל דף חייבת להיות כתובת ייחודית, כל תוסף שמשנה את התוכן של העמוד בזמן אמת יכול “לשגע” את גוגל. אם העמודים מאוד דומים אחד לשני, חייבות להיות גם הגדרות קנוניקל מתאימות, אותן אפשר לבדוק ידנית בתוך הקוד של כל דף.

תוספים “לאופטימיזציה” של תוכן

הרבה אנשים (וכנראה גם מתכנתים…) לוקחים את כל העניין של אופטימיזציה לתוכן צעד אחד יותר מדי ומשתמשים בתוספים שיוצרים קישורים אוטומטים בין עמודים בתוך האתר. אלו יכולים להיות קישורים מתוך התוכן או רשימה של עמודים נוספים לקריאה (גם לטאבולה ואאוטבריין יש פונקציה כזו).

כל זה טוב ויפה, אבל יש כאן שתי בעיות:

1.יותר מדי קישורים שיוצאים מכל עמוד הם לא בהכרח דבר טוב ולפעמיים יכולים לאותת לגוגל שמדובר בספאם

2.לפעמים התוספים האלו יוצרים כמה קישורים זהים לחלוטין באותו העמוד. בדרך כלל גוגל מתייחס רק לקישור הראשון, אבל מי שסובל באמת הוא הגולש שלוחץ על אותו קישור כמה פעמיים.

בכל מקרה, בגרסאות האחרונות של וורדפרס יש מנוע חיפוש פנימי עבור קישורים פנימיים, כך שאם אתם רואים תוסף שנועד לפונקציה הזו, סביר מאוד להניח שמדובר בתוסף ישן ולא רלוונטי.

הגדרות לא נכונות בתוספים לקידום אתרים

תוספים לקידום אתרים הם כלי עוצמתי ביותר שיכול לשפר את הביצועים של האתר בגוגל ללא היכר באמצעות שליטה מלאה בכל עמוד, הגדרות של תגים ספציפיים וכן הלאה. ברוב התוספים יש הגדרות מתקדמות שחסומות כברירת מחדל, ויש סיבה טובה לכך: הגדרות לא נכונות יכולות לגרום לחסימה של עמודים חשובים, ליצור עמודים עם מעט תוכן או קישורים ארוכים מדי (כפי שכבר הסברנו).

לדוגמה, לפני כמה זמן, Yoast שינה בטעות את הגדרות ברירת המחדל של פתיחת התמונות, כך שבמקום לפתוח כל תמונה בשכבת על, היא נפתחה בעמוד נפרד שלא היה בו שום דבר חוץ מהתמונה… הסיפור הזה קצת יצא מפרופורציות, אבל בהחלט אפשר להאמין שהוא פגע בחלק מהאתרים שהתקינו את הגרסה האחרונה של התוסף.

בשורה התחתונה, אם אתם לא חייבים להתעסק עם ההגדרות המתקדמות של התוספים האלו, אל תגעו בהן. אם אתם זקוקים לפונקציה ספציפית ולא בטוחים בדיוק מה היא עושה, יש בדרך כלל תיעוד מלא של כל התוסף עם תיאור לכל פונקציה ולמה בדיוק היא נועדה.

תוספים כבדים

תוספים כבדים הם ללא ספק הרעה החולה של כל התחום : במקרה הפחות גרוע הם גורמים לאתר לעלות קצת יותר לאט, ובמקרה היותר גרוע הם עשויים לגרום לאתר לא לעלות כלל או ליצור עומס על השרת ולגרום נזק משני לאתרים אחרים שיושבים אתכם (בדרך כלל באחסון שיתופי). בכל מקרה, אלו תופעות שגוגל לא ממש אוהב ובמקרים מסוימים יכולות להשפיע על האופן בו האתר מוצג בגוגל ואפילו על הביצועים שלו.

הטיפ החשוב ביותר הוא לבדוק אם אין תוספים אחרים מעודכנים יותר שמשיגים את אותה פונקציה או מספר פונקציות שעד היום השתמשתם בתוסף נפרד לכל אחת מהן.

סוג ספציפי של תוספים שצריך לנקוט איתם במשנה זהירות הם תוספים לגיבוי ושחזור: לפעמים אתרים נעשים גדולים מאוד מבחינת הנפח שהם תופסים על השרת ואתם מוצאים את עצמכם מגבים כמה עשרות ג’יגות טובות שיכולות לחרוג מנפח האחסון הכולל שמוקצה לכם. במקרים האלו עדיף להסתייע במישהו שיש לו יותר ניסיון ויכול להגדיר את התוסף נכון. לדוגמה, יש תוספים שיכולים לגבות את האתר בלילה כאשר התנועה היא דלילה.

דרך נוספת ולא פחות יעילה היא לעבוד עם תוספים שאפשר לכבות חלק מהתכונות שלהן. בסופו של דבר, כל תכונה נוספת גורמת לסריקה והפעלה של עוד חלקים בקוד ולפעמיים גם קריאות לשירותים חיצונים (הרבה קריאות קטנות יכולות להצטבר לפרקי זמן משמעותיים).

משתמשים מתקדמים יכולים לבדוק את העומס על השרת עצמו דרך לוח הבקרה (לדוגמה, cPanel) באופן דומה לבדיקה של מנהל המשימות על המחשב המקומי.

נכתב ע”י:

Facebook Pagelike Widget
SignUp
עדכונים שוטפים יכולים לעזור ליצור חויית משתמש טובה יותר לגולשים שקוראים את התכנים שלכם

תגובות 1
+ הוסף תגובה
1