Taking too long? Close loading screen.
mm

10 דברים שכל מפרסם חייב לדעת על GDN

רשת ה-GDN או בכתיב מלא, ה-Google Display Network, כוללת מעל למיליון אתרים, בלוגים, אפליקציות וסרטונים ששותפים ברשת המדיה של גוגל. מדבר בכלי רב עוצמה שמאפשר לנו לבצע רימרקטינג, שזהו שיווק מחדש – מייצרים קמפיין לגולשים שהביעו מעורבות/עניין וכו’ במוצר/מותג וטרם רכשו, כאשר המטרה היא לרדוף אותם עד אשר הם יזדקקו למוצר בשנית ובאופן טבעי יגיעו אלינו.

ברשת GDN ניתן ליצור מודעה ויזואלית ולהציג אותה ב-Gmail, ב-YouTube, בבלוגים, בפורומים ובאתרים רלוונטיים לנושאים ולתחומי העניין שהגדרנו מראש. אם אנחנו מוכרים למשל ציוד למטייל, כנראה שנרצה להופיע בפורום של טיולים, טרקינג וציוד רלוונטי. הגולש לא חייב לבצע חיפוש על מנת להיחשף למודעה שלנו (בניגוד לפרסום ב-Google Search Network) – ניתן להגיע אליו כשהוא כבר גולש באותו רגע, בנוחותו המרבית, בנקודה מסויימת באינטרנט כשהנושא שלה רלוונטי למה שאנחנו משווקים. קל, חכם, נכון.

כמו בכל תחום בעולם, יש דברים שהם בגדר ידע שחובה לרכוש – ולא יעזור בית דין. אם אתם עוסקים בפרסום האתר והעסק שלכם דרך מערכת Google AdWords, ושואפים להגיע לאנשים הנכונים בזמן הנכון, כדאי שתקראו את מה שיש לנו לומר. מומלץ לקרוא בפרט כאשר מעוניינים לא רק לפרסם, אלא גם לבצע פרסום יעיל ולהביא תנועה משמעותית לאתר שלכם. קריאה נעימה.

1. לעשות סטוקינג ללקוח

קמפיין רימרקטינג הוא אפשרות אדירה בכל סוג של פלטפורמה פרסומית, וזה נכון גם לפרסום בגוגל. לקוחות שכבר ביקרו באתר שלכם, מכירים אתכם ואת ההצעות שלכם, אולי אף רכשו מכם שירות או מוצר והתרשמו ממי שאתם – אלו לקוחות שאתם רוצים לפנות אליהם מחדש.

מדובר בלקוחות חמים, בניגוד לגולש האקראי ברחבי הרשת, שנחשף לאינספור תכנים, והוא מוגדר כקר יותר. רימרקטינג אפשרי דרך ה-GDN וחובה עליכם לנצל את האפשרות הזאת. ניתן לפנות לאותם גולשים פעם נוספת ולעקוב אחריהם למעשה לאתרים ובלוגים אחרים ברשת, ובכך להאריך את הפרסום ולגרום לו להיות עגול ומקיף יותר. הכו בברזל בעודו חם. ניתן גם להשתמש ברשימות מיילים ותפוצה של אנשים ספציפיים ולבחור לפנות אליהם באופן פרטני.

גולשים רבים אינם מבינים כיצד הם ממשיכים לראות מודעות מסוימות, על אף שהם כבר לא מחפשים אותן באופן אקטיבי, וקמפיין רימרקטינג מהווה למעשה חלק מההסבר לתמיהה שלהם.

2. ליצור מודעה רספונסיבית

מודעות רספונסיביות מתאימות את עצמן למכשיר ולמסך שדרכו צופים במודעה, מבחינת גודל, נראות ופורמט. כיום, עם ריבוי המכשירים וריבוי האתרים ושטחי הפרסום השונים, חשוב מאוד שהמשתמש יוכל לצפות בהודעה באופן אופטימאלי בכל מצב, מבלי שתהיה חתוכה או שתקרטע בכל אופן. זאת דרך מעולה להתגבר על מגבלות טכניות רבות ועל הצורך להתאים כל מודעה לכל שטח פרסומי נפרד. אם אינכם בעלי ידע בעיצוב גראפי או שאתם מעוניינים לחסוך השקעה כספית במעצב גראפי חיצוני שיתאים את המודעה לכל שטח פרסומי, האפשרות ליצור מודעות רספונסיביות בתוך הממשק של Google AdWords היא יעילה במיוחד עבורכם. הממשק של גוגל יעשה את ההתאמות הדרושות בכל פעם שהמודעה תוצג.

3.מודל התמחור של ה-GDN

במקום לשלם פר לחיצה, כמו בפרסום ברשת החיפוש הרגילה של גוגל, כאשר יוצרים קמפיין מדיה ב-Google Display Network, לרוב משלמים פר 1000 חשיפות. הדינאמיקה השונה של קמפיין מדיה מציגה מודעות גם ללקוחות שלא חיפשו ביטוי מסוים שקשור לחנות או לאתר שלכם, ולכן התמחור הוא שונה באופיו. קמפיין מהסוג הזה טוב מאוד ליצירת חשיפה רחבה לעסק. דרכו ניתן להמשיך את התהליך הפרסומי של הטמעת המודעות למותג בקרב קהל היעד.

4. טירגוט מדויק

קמפיין ב-GDN מתבסס על בחירה של קהלים, אתרים רלוונטיים ותחומי עניין. הוא מאפשר לנו לבנות קהל צר סביב נושא מסוים או לבחור להציג את המודעות שלנו רק באתרים מסוימים. כל נושא ההגעה לאנשים הנכונים והיכולת לבחור אותם בפינצטה היא חשובה מאוד כשמדובר בפרסום באינטרנט. אם אנחנו מוכרים חולצות של קבוצות ונבחרות כדורגל, נרצה להופיע באתרי ספורט מסוימים ובכל אתר, פורום, בלוג וסרטון שעוסק בספורט ובכדורגל. קמפיין מדיה מאפשר לנו לעשות את זה תוך שמירה על טירגוט מדויק ויעיל במיוחד. המלצתנו היא להשתמש באפשרויות הטירגוט השונות, אבל לא להצר את גבולות הגזרה יתר על המידה.

5. לבחור איפה לא להופיע

ניתן לבחור לא רק באילו אתרים ספציפיים כן תרצו להופיע, אלא גם באיפה לא תרצו להופיע, וזה לא פחות חשוב כשרוצים למקסם את התקציב. אם אתם מכירים אתרים שאינם אמינים, שהם לא רלוונטיים מכל סיבה ושמי שמבקר בהם קרוב לוודאי שלא יתעניין במוצר שלכם – אל תפרסמו שם. אם אתם מוכרים מוצרים מזון מן החי, אל תפרסמו באתר שאמנם עוסק במזון, אך במזון טבעוני.

6. קהלים דומים

כשיש בידיכם זהב טהור בדמות רשימות תפוצה ורשימות של אנשים שנצבעו על ידי קבצי ה-cookie של האתר שלכם, זה הזמן להשתמש בהן. מעבר ליכולת לעשות רימרקטינג לאותם אנשים, כנכתב לעיל, ניתן לתת לגוגל למצוא קהלים שדומים לקהל שכבר צברתם. לכל עסק יש קהל או קהלים שהם קהלי יעד, יש פרופיל מסוים של לקוח שקיימת לגביו סבירות גבוהה יותר שיתעניין במה שהעסק מציע. אם כבר יש בידיכם רשימה של אנשים רלוונטיים, איתור אנשים בעלי מאפיינים דומים יחשוף אתכם לקהלים שהם אמנם אחרים, אבל דומים, ובכך תוכלו להגדיל את קהל היעד שלכם ולמצוא אנשים רלוונטיים נוספים בלחיצת כפתור. זה יעיל וחשוב לשיפור אחוזי ההקלקה וההמרה של הקמפיין שלכם, וחובה לרתום את הכלי הזה לטובתכם.

7. היצמדות לתקציב

קל להוציא כספים בפרסום דיגיטלי בכלל ובפרסום בגוגל בפרט. כל כך הרבה תנועה, כל כך הרבה אתרים וכל כך קל לחרוג מהתקציב. בפרט כאשר מדובר בתקציב מוגבל יחסית, לא כדאי להתפרע אלא להתנהל בחוכמה ולשמור על מסגרת וגבולות התקציב שהגדרתם מראש. אין להסתנוור מכמות האפשרויות וגובה הפוטנציאל. הוא אמנם גבוה, אבל כך גם גבוהה ההזדמנות לבזבז כסף לשווא. כדאי להגיע לאנשים הכי רלוונטיים, להראות את המודעה במיקומים הכי נכונים ולזנוח את המודעות ואת המיקומים שלא עושים עבודה טובה. אם הצגה באתר מסוים לא מניבה תוצרת, תפסיקו את זה בזמן, אבל רק אחרי שנתתם לו צ’אנס ראוי להוכיח את עצמו. אם באנר מסוים לא עושה את שלו, הגיע הזמן שלו לעבור לארכיון.

8. סוגים שונים של מודעות

מודעות ב-GDN הן בעלות פן ויזואלי משמעותי, וחשוב מאוד לנצל אותו עד תום. ניתן כאמור ליצור מודעות רספונסיביות ובאופן כללי להשתמש בתמונות אישיות שצילמתם, תמונות שעברו עיצוב גראפי מרשים, תמונות ממאגרי תמונות חינמיים, אנימציות וסרטים ליצירת באנר מושך, צבעוני ומעניין. המודעות יכללו גם כיתוב הכולל כותרת, כתובת אתר וטקסט קצר. המלצתנו היא לתת לחומר הויזואלי לדבר ולכלול טקסט מינימאלי וישיר. את המודעות ניתן להציג בצורה מותאמת גם ב-Gmail ובאפליקציות שונות.

כאשר מקימים קמפיין רימרקטינג, יש אפשרות להשתמש בסוג מסוים של מודעות ייעודיות שמציג מוצרים ושירותים שהגולש בחן בעת הגלישה. יכול להיות שהגולש התלבט ולא לקח החלטה לבצע רכישה, אך הצגה נוספת של המוצר, הפעם באתר אחר, תיתן לו את הדחיפה הקלה שלה הוא זקוק על מנת לחזור ולהשלים את הרכישה. שוב מדובר בהזדמנות לעשות פרסום יעיל וחכם למי שיודע להשתמש בכלים הנכונים.

9. בדיקות תקופתיות ואופטימיזציה

הדבר החשוב ביותר שיש לעשות בכל סוג של קמפיין מסוג PPC הוא לבדוק אפשרויות שונות ולמצוא מה עובד הכי טוב – וללכת איתו. גלו נאמנות למה שמביא לכם הצלחה. בצעו בדיקות במקביל ולסירוגין וגלו מה עובד הכי טוב עבורכם, והשקיעו יותר כסף במודעות שמביאות לכם יותר תנועה ויותר המרות ובאתרים שמספקים את הסחורה. הצלחה של קמפיין לאורך זמן תלויה רבות באופטימיזציה שיש לעשות בשביל לשפר ולשמר ROI גבוה.

10. מודעות ב-Gmail

שירות הדואר האלקטרוני של גוגל הוא הפופולארי בעולם ואנשים רבים מבלים בו שעות רבות בכל יום. מודעות שמוצגות ב-Gmail נראות כמו הודעות דוא”ל רגילות ומגיעות לתיבות דואר אישיות. יש לכלול כותרת קצרה ומסקרנת שתמשוך את בעל תיבת הדואר ללחוץ על המודעה, ואז תפתח לו המודעה שיצרתם. במקרה הזה תשלמו פר לחיצה, ולא פר 1000 חשיפות.

אם אתם רוצים לדעת יותר על קידום ממומן בגוגל ועל איך אנחנו בחברת אוורסט עושים את זה,  צרו איתנו קשר: 073-7024384.

חברת אוורסט מתמחה גם בפרסום בפייסבוק וקידום אתרים.

mm
נכתב ע”י:

הר האוורסט, ההר הגבוה בעולם, הוא אתגר אשר יחידי סגולה מעטים הצליחו לטפס עליו. הטיפוס על ההר הוא אתגר אנושי ורוחני אשר דורש הכנות, פיזיות ורוחניות. ובנוסף ליווי מקצועי ועבודה יסודית. שכן טעויות יכולות לגרום לאסונות. אנחנו בחברת אוורסט מבקשים לקחת אתכם לפסגה ביחד איתנו. ולהוביל אתכם יד ביד בדרך הבטוחה לפסגת ההצלחה בשיווק הדיגיטלי של המאה ה- 21.

SignUp
עדכונים שוטפים יכולים לעזור ליצור חויית משתמש טובה יותר לגולשים שקוראים את התכנים שלכם

תגובות 0
+ הוסף תגובה
0