Taking too long? Close loading screen.

תוסף יוסט – Yoast לקידום אתרים -המדריך המלא

קידום אתרים הוא חלק אינטגרלי מבניית האתר ותחזוקתו השוטפת. כאשר מדברים על קידום אתרים מקצועי זה אומר שנצטרך להעמיד לרשותנו לא רק את הידע אלא גם את הכלים הטובים ביותר בתחומם.

במאמר הזה אציג לכם את אחד הכלים החזקים ביותר לקידום אתר הוורדפרס שלנו. התוסף המדובר יעזור לנו בעיקר בכל הנוגע לקידום ‘On page” אצלנו באתר. גבירותי ורבותי, קבלו בבקשה את תוסף יוסט. למי שמתעניין, הוא נקרא כך על שם מפתחו ההולנדי יוסט דה-פאלק ועם שם כזה הוא חייב להיות טוב, נכון?

במאמר הזה:

  • נלמד כיצד להתקין את יוסט וההגדרות השונות
  • נראה כיצד עובדים עם התוסף ומהם יתרונותיו

מדוע בכלל תוסף SEO?

האמת שזו שאלה לא רעה בכלל. הוורדפרס תומך בקידום אתרים באופן טוב וניתן להגיע לתוצאות מעולות. תוסף הYOAST עושה את העבודה לנוחה ויעילה הרבה יותר. כאשר העבודה יעילה ומתבצעת באופן מהיר וחלק, זה משפר גם את איכותה. תוסף היוסט מאפשר לנו להכניס אוטומציה וסיסטמיות לשינויים רוחביים שנעשים בצורה סיזיפית. תכונה נוספת של התוסף היא שניתן לערוך שינויים רוחביים יעילים יותר לפי חיתוכים שונים, למשל סוגי עמודים.

נקודה אחרונה, שבקלות היתה יכולה להיות גם הראשונה היא שהתוסף חינם והוא מצוין בגרסתו החינמית. עכשיו צריך באמת עוד סיבות?

חשוב להבין מה יוסט לא מציע לנו – הוא לא מציע ‘קידום אתרים בלחיצת כפתור’ כמו שרבים מצפים ממנו. זה אפילו לא הגיוני, אחרת כולם היו ‘לוחצים על הכפתור’ ועדיין, לכל ביטוי יש רק מקום ראשון אחד בגוגל (על פני אותם מאפייני מיקום ופילוח כמובן…)

נקודה נוספת שכבר אני רוצה לציין היא הרמזור. התוסף מציג התראות לפי צבע (COLOR_CODED מה שנקרא) בצבעי הרמזור. צבע ירוק אומר שהכל כשורה, צבע כתום מכריז על בעיה וצבע אדום אומר שהבעיה קריטית. הבעיה היא שלעיתים התראות הצבע לא מאד רציניות או שניתן להתעלם מהן מכל מיני סיבות. זה קצת מפריע לעין בהתחלה וצריך להתרגל לנושא אבל כמו שתושבי עוטף עזה הולכים לישון בשקט עם התראות צבע אדום, גם אנחנו ננסה.

התקנה והגדרות ראשוניות

כמו התקנה של כל תוסף, נכנסים מלוח הבקרה של הוורדפרס לתפריט התוספים ומחפשים את Yoast. שימו לב שאתם בוחרים את התוסף הנכון, הדרך הכי בטוחה היא לבדוק את מספר ההורדות…

אם אתם בוחרים התקנה דרך האשף, אתם תתקלו בהגדרות הבאות, נעבור עליהן בקצרה:

  • מצב אתר בניה או אתר קיים. אם אתם בוחרים ‘בניה’, התוסף יורה לגוגל לא לאנדקס אותו. אם אתם בוחרים בזה, רצוי מאד גם להכניס לכם משימה בלוח השנה לבטל את התוסף. זה יהיה לא נעים אם תעשו לאתר אופטימיזציה אבל תשכחו אותו על מצב ‘בניה’ ביוסט.
  • סוג אתר – זה עוזר מעט לתגיות האוטומטיות שנוצרות באופן שונה לפי סוג האתר. לא קריטי האמת.
  • מי אתם – הפרטים שיוזנו כאן לגבי עסק או עליכם כאדם פרטי ישפיעו על תגיות המטא. אחת התוצאות הישירות היא תצוגה שלכם או של פרטי העסק בגוגל לצד תוצאות החיפוש (נקרא knowledge graph).
  • הגדרות רשתות חברתיות – גם המידע הזה יכול למצא את עצמו בגרף הידע של גוגל ומומלץ למלא את הפרטים.
  • פוסטים ועמודים – התוסף שואל אתכם אם תרצו לאנדקס את העמודים השונים. התשובה היא: כן, אנחנו רוצים.
  • כמות הכותבים באתר – מאד חשוב לציין זאת. וורדפרס מייצר גרסאות ארכיון לכל כותב ויוצר על ידי כך תוכן משוכפל. אם התוסף ידע כמה כותבים קיימים, הוא יוכל להגיד לגוגל איזה עמוד הוא התוכן המקורי וכך למנוע שכפול.
  • השתלבות עם Google search console  – האינטגרציה תעזור לכם למשל לוודא שאין באתר עמודי 404.
  • אופטימיזציה לכותרות – התוסף מאפשר ליצור תבנית אחידה לכותרות שמכילה למשל את שם האתר, כותרת, שם עמוד ואפילו ניתן להגדיר את סוג המפריד (_-) בשביל נראות טובה יותר בתוצאות חיפוש למשל.
  • טיפים ופירוט לגבי התוסף בתשלום – הבנתם…

העבודה עם YOAST

לתוסף יש הרבה פונקציות, מאמר אחד לא יספיק בשביל לעבור על כולן. סתם שתדעו, יוסט מציעים קורסים ללימוד ההפעלה של התוסף בשלוש רמות מחיר. הקורס היקר אפילו כולל הדרכה אישית וליווי. אני לא בטוח כמה זה יהיה יעיל לאתרים בעברית, אבל זה משדר את הרצינות. להלן מבחר פונקציות שימושיות של יוסט:

  • ניהול תוכן – יוסט עוזר לנו ליצור טקסטים מותאמים לקידום אורגני. באיזור התחתון של העורך נמצא היוסט והוא מסמן לנו בשיטת הרמזור על בעיות אפשריות וחומרתן כגון: מחסור בקישורים פנימיים, תגיות מטא קצרות או לא מתאימות ומילות מפתח במיקום שגוי (דורש הגדרה ראשונית שלהן). מומלץ להפעיל כאן את הראש ולא לקחת את צבעי הרמזור כתורה מסיני.
  • ניהול תוויות מטא – התוסף מאפשר לנו להגדיר את תצורת ברירת המחדל של תגיות המטא שמופקות לעמודי התגיות והארכיון. ניתן גם להגדיר חסימה של אותם עמודים בשביל להמנע ממצב של שכפול תוכן.
  • התממשקות עם רשתות חברתיות – ניתן בעצם להגדיר כיצד יראו הפוסטים מהרשתות, את התכנים עצמם התוסף עדיין לא יכתוב בשבילכם.
  • עריכת מפת אתר – הפיצ’ר הנחמד כאן הוא שניתן להגדיר את הגודל המקסימלי של המפה שמופקת אוטומטית עם עידכון האתר. זה מבטיח שתמיד תהיה מפת אתר עדכנית ולא מכבידה מידי.
  • למתקדמים – ניתן להיכנס להגדרות פרטניות ולהגדיר דברים כמו גישה לתוכן והגדרות כיצד יופיע בפירורי הלחם של גוגל.

סיכום

אני לא אוהב להשתמש בסופרלטיבים, אבל תוסף היוסט הוא תוספת הכרחית כמעט לכל אתר וורדפרס. מה שיפה הוא שכבר הגרסה החינמית מספקת הרבה מאד פיצ’רים ונותנת הרבה שימושיות. אין פלא שהתוסף הזה כל כך נפוץ בקרב הפלטפורמה.

המאמר באדיבות  דניאל זריהן מקדם אתרים וכותב בלוג על שיווק באינטרנט

נכתב ע”י:

SignUp
עדכונים שוטפים יכולים לעזור ליצור חויית משתמש טובה יותר לגולשים שקוראים את התכנים שלכם

תגובות 0
+ הוסף תגובה
0