מה הקשר בין חיפוש פנימי באתר ל- SEO
אז מגיע לכם מזל טוב, סיימתם לבנות את האתר שלכם, הוא מרשים, מכיל מאות מוצרים ועכשיו אתם מחכים ללקוחות שבאים טיפין טיפין. אבל זה לא מספיק טוב, הרי השקעתם אלפי שקלים ויותר באתר, עמלתם ימים על הזנת המוצרים ועדיין, אתם רוצים להגדיל את נפח התנועה של הגולשים באתר, איך נעשה את זה ואיך זה קשור לעולם קידום האתרים האורגני?
נפלאות החיפוש הפנימי באתר
בואו נתחיל מכמה עובדות יבשות:
- בממוצע, 30% מהמבקרים באתר משתמשים בפונקציית החיפוש, נתון זה גובר ככל שהאתר גדול ומסועף יותר
- מבקרים שמשתמשים בפונקציית החיפוש יקנו יותר, למה? כי כשקל לנווט באתר ולמצוא את המוצרים שהם מחפשים יש סיכוי גדול יותר שהם גם ימצאו מוצר אחר שמוצא חן בעיניהם.
- הסיכוי שמבקרים המשתמשים בפונקציית החיפוש יחזרו לאתר לקניה חוזרת גובר, הרי מי לא ירצה לחזור לאתר שבו ההתמצאות הייתה קלה ופשוטה?
אוקיי, שכנעת אותי אני רץ להטמיע מנוע חיפוש באתר
רגע רגע, לא כל כך מהר. מנוע חיפוש באתר הוא כמובן מומלץ ורצוי, אבל הטמעה לא נכונה שלו יכולה לגרום ליותר נזק מתועלת. ההטמעה צריכה להיות חכמה והיא צריכה להתבסס על מה שהגולשים מחפשים וכאן מגיע לידי ביטוי הקשר שלנו בין החיפוש הפנימי ל-SEO.
תתארו לעצמכם את המצב הבא:
אתם מנהלים חנות שמוכרת מוצרי מזון שונים, הלקוח נכנס לאתר שלכם, מתרשם ממנו ומחליט שאת הקניה הבאה שלו הוא מבצע דרככם, הוא נכנס לאופציית החיפוש ומתחיל את המסע שלו באופציית החיפוש שלכם. הלקוח מחפש לחם שחור עם דגנים ומנוע החיפוש שמזהה שהלקוח רשם “לחם” מראה לו לחם לבן ותו לא. הלקוח בלי לחשוב יותר מדי יבין שהניווט והחיפוש יהיו לו קשים מדי וייקח את העסקים שלו למקום אחר.
אני לא רוצה שזה יקרה! איך אני מונע את זה?
פשוט מאד, על ידי ביצוע אופטימיזציה נכונה, מחקר מילות מפתח יעיל וחכם, מחקר שוק מקיף והרבה הגיון בריא. בואו נמשיך בדוגמא של הלחם ואיך אנחנו יכולים להימנע ממקרה שכזה:
- הטמעת מילות מפתח רלוונטיות במוצר – אבל רגע? מילות המפתח לא מתו? נכון, אבל אני לא מדבר על Meta Keywords אלא על מילות מפתח שאפשר להטמיע במוצר בכל מערכת ניהול תוכן מודרנית. הלקוח חיפש לחם שחור עם דגנים, לכן במילות החיפוש אנו נכניס ביטויים כגון “לחם שחור”, “לחם שחור עם דגנים”, “עם דגנים”. חשוב מאד להימנע מהפיתוי להכניס מילות חיפוש גנריות כגון “דגנים” כי במקום לחם הלקוח יקבל קורנפלקס ושוב יתייאש מהחיפוש.
- הצגת תוצאות חיפוש ללא מעבר לעמוד חדש – בתור צרכנים, אנחנו רוצים שחווית הקניה שלנו תהיה מהירה ויעילה, וברגע שאנחנו מחפשים מוצר הציפייה שלנו תהיה שהמוצר שאנו מחפשים יופיע מיד ושלא נצטרך לעבור לעמוד נפרד רק כדי לראות את התוצאות. לכן, חשוב מאד שמנוע החיפוש שלכם יהיה מתקדם מספיק וחכם מספיק כדי להציג את התוצאות מיידית.
- תשתמשו בשגיאות כתיב ושמות נפוצים למוצר – כולנו טועים מדי פעם, קורה. לכן, שימוש לטובתכם בטעויות כתיב נפוצות ושמות פופולאריים למוצר הוא ממש בגדר חובה! מנוע החיפוש שלכם צריך להיות מספיק חכם כדי לדעת ש “לחם שחור עם דגנים” ו”לחם כהה עם דגנים” או “לחם שכור אם דגנים” הם אותו מוצר ועליו להציג אותו לגולש.
תשתמשו בטעויות שלכם לטובתכם
זה קורה בכל חנות, הלקוח לא מצא את המוצר שהוא חיפש ומתכוון לעזוב ואתם חייבים לעצור אותו לפני שזה קורה. היום במרבית מערכות ניהול התוכן ישנם תוספים או אפשרויות מובנות של “פופ-אפ יציאה” שמטרתו הוא למנוע מהגולש לסגור את העמוד שבו הוא נמצא ולשכנע אותו להישאר באתר.
תדאגו להשתמש בכך לטובתכם וכך תוכלו גם להשתפר, תבקשו מהלקוח שירשום למה הוא יוצא או האם הוא לא מצא את מה שהוא ביקש, הרי אם לא נלמד לא נשתפר.
הבטחת שיש פה קשר ל-SEO, לא?
ועוד איך! אם נסתכל על מה שלמדנו עד כה, אנחנו נראה כמה קשרים ישירים בין מנוע החיפוש באתר שלכם לעולם הרחב של ה SEO:
- אנחנו מבצעים מחקר מילים מפורט למנוע החיפוש שלנו ותוך כדי כך גם משפרים את האתר שלנו
- אנחנו דואגים להשאיר את הלקוח באתר ולהגדיל את זמן השהייה שלו בו
- אנחנו לומדים את הלקוח שלנו, מעדכנים את האתר ומשתדרגים ביחד איתו
- אנחנו לומדים איך להגדיל את אחוז ההמרה שלנו.
אז אל תתביישו, תטמיעו מנוע חיפוש מתקדם, חכם ומהיר באתר שלכם. תגדילו את אחוזי ההמרה שלכם ואת זמן השהייה ושיהיה לכם בהצלחה!