למה כדאי לכם להשקיע בסטורי באינסטגרם?
הנתונים מצביעים על מאות מיליוני צפיות יומיות בסטוריז שונים ברחבי האינסטגרם. זה לא מפתיע בהתחשב בכך שהסטורי בהחלט יושב “בול” על המכשיר הנייד שדרכו מבוצעת רוב הגלישה. השקעה בסטורי כיום היא בגדר להכות בברזל בעודו חם, והוא בהחלט לוהט, וזאת כבר סיבה מצוינת לעשות זאת. מעבר לכך, הסטורי טומן בחובו יתרונות רבים עבור כל מי שמפרסם את עצמו באינסטגרם. הוא עוזר לגייס עוקבים חדשים, הוא לא מצריך מאיתנו עבודה דקדקנית והשקעה רבה, הוא כיפי, בעל פן אישי, מושך מעורבות מצד הגולשים ועוזר לנו לשמור על קשר עם העוקבים הקיימים בקלות רבה.
עוקבים חדשים
לסטורי נחשפים גם אנשים שלא מכירים אתכם, וברור שאחת המטרות העיקריות של כל מפרסם היא להיחשף לקהלים חדשים ולהשיג עוקבים חדשים לעסק. כיום ניתן לתייג בסטורי את המיקום שלכם ולהוסיף האשטאג לבחירתכם, ובכך לאפשר לגולשים לראות אותו עוד יותר בקלות. אם התוכן יעניין אותם, הם יכולים להתחיל לעקוב אחריכם דרך קבע. זאת דרך מצוינת להגדיל את הקהילה, את החשיפה למותג ואת כמות העוקבים.
רגע מזוקק אחד
בניגוד להעלאות הרגילות שנשארות לנצח, אלא אם מוחקים אותן, הסטורי מחזיק רק 24 שעות ומתפוגג לאחר מכן. מסיבה זאת, אין צורך לצאת מגדרכם ולהשקיע בצורה יוצאת דופן בעיצוב הצילום או התמונה, והגולשים גם לא מצפים שתעשו זאת. הסטורי הוא תיעוד של רגע מזוקק אחד מהיום יום, כזה שהוא לא יותר מאנקדוטה. מדובר בצילום שלוכד את הרגע או כמו שאומרים באנגלית – Captures the moment. אם אתם עסוקים בעסק או בכל עשייה שהיא, העלאת סטורי תיקח מכם מעט מאוד זמן וחיש קל תוכלו לחזור לעיסוקים שלכם.
יותר אישי, פחות פורמאלי
הסטורי הוא פחות מעונב, פחות רשמי והרבה יותר אישי – וזה עובד. כשרוצים לתקשר בצורה בלתי אמצעית עם הלקוחות והעוקבים ולהביא רעיון או קונספט מסוים לידי ביטוי בצורה הכי ישירה וטבעית שיש, כדאי להשתמש בפונקציה הזאת.
ניסוי וטעייה
בגלל שהסטורי נעלם תוך יממה מבלי להותיר זכר והוא פחות מחייב, אפשר להשתמש בו גם בשביל לבצע כל מיני ניסויים קריאיטיביים וקונספטואליים ולבדוק מהי רמת המעורבות המתקבלת בתגובה מצד הגולשים. במידה והם אהבו את הרעיון ואת הביצוע, תוכלו לפרסם את הסטורי באופן קבוע על הדף ולהמשיך באותו קו יצירתי. אם הם לא אהבו או פחות אהבו – לא קרה שום דבר. ניסוי וטעייה הוא באופן כללי ומתמיד חלק מהשיווק הדיגיטלי, לרבות פרסום בגוגל ובפייסבוק.
מעורבות גבוהה
הסטורי הוא כיפי וקליל, בדיוק כמו הפלטפורמה של אינסטגרם כולה, והגולשים אוהבים להגיב לו וליצור איתו מעורבות. כנראה שמיותר לציין כמה קריטי לשמור על מעורבות גבוהה ולגעת דיגיטלית בגולשים, וזוהי אחת ממטרות העל של השיווק הדיגיטלי כולו. אם אתם כבר משקיעים בפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם ברמה זו או אחרת, אתם לבטח כבר יודעים את זה.
דרך מצוינת לעדכן
עובדים על מוצר חדש שאתם עומדים להשיק? הסטורי מהווה דרך נפלאה לעדכן את הלקוחות באופן ויזואלי בכל מה שקורה בעסק שלכם. ניתן להשתמש בו על מנת ליצור טיזר למוצר או שירות חדש שאתם בדרך להציע. אם אתם עובדים על יצירה מסוימת, ניתן לחלוק בסטורי את ההתקדמות ביצירתה. כך ניתן לשמור על קשר מתמיד עם הגולשים והלקוחות; לגרום להם לגלות עניין ולפתח ציפיות; לספר להם מה קורה אתכם ומה חדש אצלכם; להראות להם שאתם כל הזמן מתחדשים ומעדכנים, שהגלגלים נעים ושהפעילות אצלכם זורמת ודינאמית – או בקיצור, לעשות רושם ממש טוב.
24 שעות זה 24 שעות
כשמעלים סטורי לא צריך להתחשב בשעה, כי יממה זו יממה והסטורי יופיע בסופו של דבר באותן שעות בדיוק, גם אם תפרסמו בבוקר וגם אם תפרסמו בערב.
קישורים
במידה ויש לכם חשבון עסקי עם 10,000 עוקבים או יותר, תוכלו להוסיף קישורים לסטוריז שלכם. זהו כמובן יתרון משמעותי כאשר רוצים למשל לפרסם מוצר מסוים או מבצע לאותו מוצר בסטורי, ואז לשלוח את הצופים בו לדף חיצוני על מנת לבצע רכישה. באופן כללי, ניתן לשלוח אנשים לערוץ היוטיוב שלכם, לדף הפייסבוק או לאן שרלוונטי עבורכם. עצם היכולת לקשר מהסטורי לדף נחיתה או אתר אחר היא בעלת משמעות רבה, ואם החשבון שלכם מסוגל להשתמש בה – כדאי שתנצלו זאת.