3 כלים שיעזרו לכם בקידום האתר
עבודתם של מקדמי אתרים יכלה להיות סיזיפית לולא היו כלים לקידום אתרים, שכן מדובר בעבודה שחורה הדורשת ליקוט איטי ומדויק של פרטים ונתונים סטטיסטיים מרחבי הרשת. וזאת בכדי ליצור מיפוי מדויק של עשרות נתונים, כאשר בעזרתם ניתן ליצור מערך קידום אורגני (או ממומן) יעיל עם מנגנון משומן היטב שכל מילה בו שקולה, וכל משפט בו מהדהד בראשו של הקורא. ממשפטי מחץ של קריאה לפעולה, דרך טקסטים מרתקים הגורמים לקורא לחוש אמון וביטחון בחברה, ועד למיילים שיווקיים יעילים ברשימות התפוצה. הנתונים שמקדמי האתרים אוספים הם הבסיס להצלחה שלהם.
ישנם כלים ותוספים רבים החיוניים לקידום אתרים אורגני, אך השאלה היא באיזה מהם להשתמש? ריכזנו עבורכם 3 כלים מומלצים וחשובים שיוכלו לעזור לכם בקידום האתר ושאנו נוהגים להשתמש בהם בעבודותינו.
ZEFO
מדובר במנגנון SEO ריכוזי שהיה חייב להתקיים בזמן כזה או אחר ובצורה כזו או אחרת. בעזרת ZEFO ניתן להתממשק עם API ל-Google Analytics ול-Search Console של האתר אותו אתם מנהלים. לאחר ההתממשקות, ZEFO מתחילה באיסוף והצגת נתונים עדכניים על האתר שלכם:
- מיקום ביטויי המפתח עליהם האתר מדורג במנוע החיפוש – כמובן שעליכם להזין את ביטוי המפתח שאתם מקדמים במערכת
- מעקב אחר הקישורים שמפנים אל האתר שלכם – עליכם להעלות את הקישורים החיצוניים למערכת ו-ZEFO תוכל להתריע בפניכם על אנשים שהסירו את הקישורים שמפנים לאתר שלכם, פעולה שעלולה לפגוע בדירוג שלו
- תנועה לאתר – בגלל ש-ZEFO מסונכרנת עם Google Analytics ועם Search Console, היא יכולה להציג לכם נתונים ותרשימים שיציגו את כמות הטראפיק לאתר שלכם
- הצגת שגיאות– ZEFO תציג לכם בצורה מסודרת את השגיאות שצריך ומומלץ לתקן באתר והיא אף מדרגת את רמת הקריטיות לתיקון השגיאה. בין השגיאות שניתן למצוא הן: כתובת Canonical שגויה, מחסור ב- Meta Description ועוד.
- יצירת דוחות – ZEFO מאפשרת יצירת דוחות בשילוב גרפים ונתונים עבורכם ועבור לקוחותיכם
- ועוד
Majestic
מדובר בכלי הממפה ומנתח את הקישורים הקיימים באינטרנט. כך שאם אתם רוצים לדעת באילו קישורים חיצוניים המתחרה שלכם משתמש Majestic הוא הכלי עבורכם. כלומר, Majestic יציג לכם רשימה של כל הקישורים החיצוניים שמפנים לאתר של המתחרה שלכם. כך תוכלו לקבל רעיונות מאילו אתרים לבקש שיטמיעו הפניה לאתר שלכם, כלי זה יעיל לכל מי שעוסק בבניית קישורים. בנוסף, Majestic גם מציג נתונים על רמת האיכות של דומיין מסוים מבחינת הסמכות והרלוונטיות שלו:
Trust Flow – מדד זה מודד את איכות הדומיין. הוא מתבסס על כך שככל שאתר מסוים מקבל יותר קישורים חיצוניים מאתרים סמכותיים וחזקים, כך מדד ה-TF שלו יעלה. כלומר איכותו עולה.
Citation Flow – מדד זה מודד את כמות הדומיינים המקשרים לאתר מסוים, כך שככל שיש יותר דומיינים המקשרים לאותו אתר כך המדד ה-CT שלו עולה בהתאם.
בכדי לדעת אם מדובר בדומיין חזק וטוב, האידיאל הוא שה-TF שלו יהיה גבוה מה-CT שלו, כלומר שמדובר באתר עם מערך קישורים איכותיים מאד. עם זאת, ניתן לראות בחלק מהאתרים שה-CT עובר את TF שזה אומר שיש יותר דומיינים שמקשרים לאותם אתרים אך לא כולם איכותיים. המטרה היא ששני המדדים יהיו שווים, או לכל הפחות שהמדד ה-TF יתקרב למדד ה-CT.
אם נסתכל בנתונים של האתר בתמונה, ניתן לראות שה-Trust Flow שלו גבוה, כ-59, שזה אומר שמדובר באתר איכותי מאד המחזיק במערך קישורים חיצוניים חזקים וסמכותיים ואילו ה-CT שלו הוא 48, שזה אומר שיש כ-48 דומיינים שמפנים לאתר ורובם כנראה איכותיים. זהו מצב אידיאלי לכל מקדם אתרים.
בעזרת ניתוח זה, ניתן להבין איזה ערך יש לאתר שלכם וגם ניתן להבין מאילו אתרים מומלץ לבקש שיטמיעו קישור לאתר שלכם. במקרה שלנו, היינו שמחים להטמיע קישור חיצוני באתר הזה שיפנה לאתר שלנו, רק בגלל רמת ה-TF שלו :).
Topical Trust Flow– בנוסף למדידת רמת הסמכותיות של האתר, הכלי מציג גם את הרלוונטיות של האתר כלומר הוא מציג את הנושאים/הקטגוריות הפופולריות של האתר כך שתוכלו לדעת אם מדובר באתר שמתכתב עם תחום העיסוק שלכם – כלומר אם הוא גם עוסק בתחום שלכם או בתחום המשלים לתחום שלכם.
SEMrush
מדובר בכלי למחקר מתחרים המאפשר להשיג מידע על אתרים בכל רחבי העולם:
- ביטויים – SEMrush מציג את כל הביטויים עליהם מדורג אתר מסוים וכן את כמות הטראפיק הנכנס לאתר בזכות אותם הביטויים
- מיקום הביטויים – מציג את המיקום הביטויים שהאתר מדורג עליהם במנוע החיפוש של גוגל
- בנוסף, הוא מציג את כמות הטראפיק הכולל הנכנס לאתר בזכות קידום אורגני וממומן
- SEMrush גם מציג מי המתחרה שלך, על בסיס ביטויים דומים בהם הוא משתמש.
- מציג את כמות נפח החיפושים של הביטויים עליהם מדורג האתר
- מציג את כמות הקישורים החיצוניים המפנים לאתר וכן באיזה anchor text השתמשו
בעזרת כלי זה ניתן לחקור על המתחרים שלכם ולהבין באילו ביטויים הם נעזרים על מנת לקדם את האתר וכן באיזה מיקומים הם נמצאים. כמו כן, ניתן להבין גם מי הם המתחרים שלכם.
כפי שניתן לראות, לאתר יש טראפיק של 11.9 מיליון, ויש לו 5 ביטויים שעליו הוא מדורג הנמצאים בטופ, במיקום הראשון בעמוד הראשון של גוגל. כמו כן ניתן לראות לפי הגרף (למעלה) בצד ימין שהטראפיק לאתר עולה עם השנים.
הכלי מאפשר מחקר מעמיק על המתחרים ומציע עוד שלל נתונים. מדובר בכלי חזק למקדמי אתרים. ישנם כלים ותוספים נוספים בהם ניתן להשתמש לקידום האתר ולפרסום בגוגל, אך ב-3 הכלים הללו אנו נוהגים להשתמש באופן יומיומי.