איך לכתוב כותרת שיווקית למייל?
כותרת לדואר אלקטרוני
כתיבה והפצה של ניוזלטר היא אחת מהדרכים היעילות ביותר לתקשר עם רשימות תפוצה וקהל לקוחות קיים, בין אם מדובר באנשים שהשגתם דרך פרסום בפייסבוק ופרסום בגוגל או דרך העבודה השוטפת במרוצת הזמן. בין כל ערמות המיילים הנאספות בכל יום בתיבות דוא”ל רבות ברחבי הרשת, המטרה שלכם היא לגרום לאנשים לשים לב דווקא לכותרת של המייל שלכם וכמובן שגם ללחוץ עליה. אחוזי ההקלקה תלויים בסופו של יום באיכות הכותרת שתבחרו לכתוב. הנה לכם כמה טיפים יעילים לכתיבה של כותרות שיווקיות לתפוצה של הניוזלטר שלכם.
חד וברור
כדאי שהכותרת שלכם תהיה ברורה ופשוטה במסר שלה ובמלל שלה. זכרו שרוב האנשים בשנת 2018 מקבלים אינספור מיילים יום-יום. יכול להיות שבזמן שהם יגיעו למייל המסוים שלכם, הם יהיו עייפים מיום העבודה וממטלות שונות ויפספסו בקלות התחכמויות, שנינויות למיניהן ומשחקי מילים. כדאי להימנע מסיבוכים מיותרים במלל, ברעיון ובמסר וללכת על קו מילולי חד, פשוט וברור.
היו ספציפיים
כדאי שהכותרת לא תהיה רק צלולה וברורה, אלא גם ספציפית. אם נדמה לרגע קט את המסר שלכם לתפוז, אז כשאתם זורקים לאדם מסוים תפוז אחד ויחיד – קל לו לתפוס אותו. אם תנסו לזרוק לעברו כמה תפוזים בבת אחת, כנראה שהוא יפספס את כולם – או כמו שנוהגים לומר: תפסת מרובה – לא תפסת. הכותרת שלכם צריכה לשקף מסר אחד ויחיד ולהיות ספציפי ככל האפשר.
מה יוצא לי מזה
אז כן, אנשים מקבלים הרבה מיילים. חלקם חשובים יותר, חלקם חשובים פחות. הם מהר מאוד ימפו מיילים שהם קיבלו לתיבת הספאם או ימחקו אותם כליל. הכותרת הברורה והספציפית שלכם צריכה גם להבהיר למי שקוראים אותה מה יצא להם מהקלקה ומהמשך הקריאה של המייל. הכותרת צריכה לתת תשובה מוחצת לשאלה הנצחית: למה?
לדייק בעובדות
כל מי שנמצא ברשימה שלכם ומקבל את המייל רוצה לקבל מידע מדויק. יצירה וטיפוח של אשליות שיתבררו מהר מאוד ככוזבות וכאשליות שווא יצרו תחושה של אכזבה ואנטי-קליימקס בקרב הקורא. אל תבטיחו דבר-מה בשביל לגרום לאנשים לפתוח את המייל, אל תספרו חצאי אמיתות, אל תגזימו בלי בסיס ואל תיצרו כותרת שהיא בגדר click bait גרידא. זה רק ייצור אנטיגוניזם כלפיכם וכלפי מה שאתם משווקים וישיג את המטרה ההפוכה, וחבל. הבטחתם יונה? תנו יונה.
טוב להתנסות בחיים
איך שלא נתסכל על זה, אין נוסחא אחת לכתיבה של כותרת שיווקית, כמו שאין נוסחא אחת לעשייה של כמעט שום דבר אחר. תמיד כדאי להתנסות ולנסות אפשרויות שונות. בחרו כמה דרכי פעולה שנשענות על העצות שנרשמו לעיל ובדקו מה עובד לכם טוב יותר ומוביל לאחוזי הקלקה גבוהים יותר.
שימוש נבון במילות תואר
יותר מדי מילות תואר או מילות תואר מפוצצות ומוגזמות יצרו תחושה של שיווקיות יתר וחוסר אמינות. תחושה של “כבר ראינו את זה”. המגננות האנטי-פרסומיות של האנשים שיקבלו את המייל ישר יכנסו למצב של עבודה. מילות תואר הן חשובות, אך כדאי להשתמש בהן במידה הנכונה ובצורה נבונה – מילה אחת מדויקת בהחלט מספיקה.
מה חסר לך
טקטיקה טובה בכל הקשור לכתיבת כותרת שיווקית יעילה למייל היא להדגיש בפני הקוראים מה חסר להם כרגע ויש ביכולתם להשיג אם רק יקראו את המייל. להדגיש בפניהם שזה נמצא מתחת לאף שלהם ופשוט מתפספס. זה יכול להיות לדוגמא ידע מועיל, כלי מסוים שהם יכולים לעשות בו שימוש או טריקים וטיפים מגוונים. אם תדגישו בפניהם שיש עדכון או חדשה שהם טרם שמעו עליה, שיש דרך טובה לייעל את העבודה שלהם, לשדרג את השגרה או להשיג כל דבר שעשוי לשפר את איכות חייהם – תוכלו לעורר אצלם עניין אמיתי. אולי הם אפילו לא ידעו שזה חסר להם, אז כדאי לספר.