Taking too long? Close loading screen.
mm

איך לגרום לאתר שלך להמיר יותר?

ישנן כל כך הרבה דרכים להוביל את המשתמש להמרה באתר שלכם. הדרך הטובה ביותר היא לגרום למשתמש ליהנות מהגלישה באתר, לקבל את המידע שהוא בדיוק רצה וליצור אתכם קשר בצורה המהירה ביותר. בזכות הפיתוחים הטכנולוגיים נוצרו כלים, קודים ותוספים שיכולים להעשיר את האתר שלכם וליצור למשתמש אפקט של “וואו” עד למצב שירצה להשאיר את הפרטים שלו או לרכוש את המוצר שלכם. ריכזנו עבורכם מספר דרכים לשדרג את האתר ולשפר את יחס ההמרה:

חווית משתמש טובה

מדובר בפרמטר חשוב מאד שיכול לדחוף את המשתמש לכיוון ההמרה המיוחלת. עם זאת הוא גם עלול להוות מכשול בגלל חווית משתמש גרועה, עד כדי כך שיגרום למשתמש לנטוש את האתר ולא להשאיר פרטים. כיום, ידוע שגוגל מתייחסת לחוויית המשתמש כאחד הפרמטרים שמשפיעים על קידום האתר בגוגל.  אז איך ניתן ליצור חווית משתמש טובה? כשאתם באים לבנות אתר או לשדרג אתר קיים, יש לקיים מחקר מתחרים. בדקו מה קיים באתרים של המתחרים, בדקו באילו אלמנטים הם השתמשו על מנת להעצים את חווית המשתמש – האם הם נעזרו באובייקטים שזזים וקופצים לעיני הגולש כמו בדוגמא הבאה:

או האם עיצבו את האתר עם ויזואליות מדהימה כמו שניתן לראות באתר של חברת Case3d שעיצבה את עמוד הצוות בצורה מקורית:

הם מציגים את תמונות הצוות כך שכל פרצוף מתחלף עם פרצוף אחר בדיוק מושלם תוך כדי שאתה גולל למטה, כפי שניתן לראות בגיפ הבא:

דוגמא נוספת לחברה שיצרה חוויית משתמש מוצלחת היא לנסות למכור את המוצר שלך בדרך של סיפור: חברת סודהסטרים מנסה למכור בקבוק רב פעמי בצורה משעשעת עם מסר המכיל אקט חינוכי שבאמת מצליח לשכנע אותך לרצות לרכוש את המוצר:

כפי שתוכלו לראות, התפתחנו מאד מבחינה טכנולוגית כך שניתן להמציא ולייצר אובייקטים חדשניים שיעשירו את חוויית המשתמש. בעזרת מחקר המתחרים ניתן לקבל רעיונות והשראה ולייצר לאתר אובייקטים יחודיים עם טאצ’ אישי. עם זאת, היזהרו מלהפציץ את האתר שלכם באובייקטים, שכן בסופו של דבר הרעיון הוא להוביל את המשתמש לביצוע ההמרה ואסור שהוא יילך לאיבוד בין כל האובייקטים. לכן צריך לעשות זאת בצורה חכמה, כך שהם יובילו את המשתמש לכיוון ההמרה כפי שסודהסטרים עשתה. יש גם לשים דגש על ניווט קל ומובן באתר, כך שכאשר המשתמש מגיע לאתר שלכם הוא צריך להבין מה עליו לעשות בכדי להגיע מנקודה א לנקודה ב כאשר נקודה ב’ היא בעצם נק’ ההמרה. לכן חשוב לדאוג שהניווט יהיה קצר ולא מעייף.

מהירות האתר

בזכות שיפור מהירות האינטרנט, התרגלנו לקבל דברים במיידיות. כך שאם לאתר מסוים לוקח זמן להיטען, אנו נעשים קצרי רוח ומחליטים לנטוש אותו או שאנו עלולים להיכנס לאתר עם מצב רוח עצבני וזה הדבר האחרון שאנחנו רוצים. לכן רצוי לדאוג לכך שהאתר שלכם ייטען במהירות. רצוי שייטען פחות מ-3 שניות, כך שהגולש לא ירגיש שעובר “נצח” למרות שכולה עברו 5 שניות. בכדי לקצר את זמן הטעינה של האתר רצוי לבדוק קודם את הציון של מהירות האתר בעזרת מבחן מהירות האתר של גוגל PageSpeed Insights. אם האתר קיבל ציון נמוך, תוכלו להוריד את התוסף WP Rocket שעושה עבודה נפלאה ומקצר משמעותית את זמן הטעינה. דרך נוספת לצמצם את זמן טעינת האתר היא על ידי כיווץ התמונות באתר בעזרת התוסף WP Smush Pro. שני התוספים שהזכרתי עולים כסף, אך שווים את זה. דרך נוספת להגדיל את מהירות האתר היא למחוק עמודים או להסיר תוספים/פלאגינים שאתם לא זקוקים להם. אם בכל זאת לוקח לאתר שלכם זמן להיטען, ניתן לגרום למשתמש להמתין בכייף על ידי יצירת עמוד טעינה משעשע:

אפשרו למשתמש ליצור אתכם קשר בכל מצב

לאחר שהמשתמש קרא את האינפורמציה של האתר והבין שזה בדיוק מה שהוא צריך או שמעניין אותו לקבל מידע נוסף, אתם צריכים לדאוג שיהיה לו קל ליצור אתכם קשר. בכדי להקל עליו, יש לפזר באתר נקודות שונות ליצירת קשר. עם זאת, היזהרו מלהפציץ בנקודות ליצירת קשר, כך שלא יווצר מצב שזה יפריע למשתמש ויסתיר את התוכן מעיניו. להלן המקומות הטובים להוסיף צור קשר:

ניתן להוסיף אייקון של בועית ליצירת קשר למטה בצד השמאלי של המסך (אם האתר באנגלית, אז בצד הימני) כך שילווה את המשתמש בכל העמודים שהוא גולש בהם. ברגע שירצה ליצור קשר, הוא יוכל ללחוץ על הבועית והיא תיפתח בצורה של צ’אט, מדובר בדרך שלא מפריעה או מסתירה את התוכן מעיני הגולש:

מקום נוסף שרצוי להוסיף צור קשר הוא במובייל – צור קשר צף שמלווה את המשתמש בכל העמודים והוא לא מפריע לתוכן של האתר:

צור קשר צף

מקום נוסף להוספת דרך ליצירת קשר הוא יצירת עמוד של צור קשר כשניתן להגיע אליו דרך התפריט העליון של האתר – זוהי דרך קלאסית ליצירת קשר:

צור קשר

ניתן גם למקם בחלק העליון של האתר:

או לשלב בתוכן עצמו בדף הבית בצורה חכמה, כך שהמשתמש מרגיש שקיבל את המידע שרצה ועכשיו הוא מעוניין ליצור קשר:

ניתן לשלב גם בפוטר או בפופ אפ. החוכמה היא לשלב את הדרכים ליצירת קשר באתר כך שלא יעיקו על המשתמש ושיהיו זמינים לו בדיוק כשירצה ליצור אתכם קשר.

תוכן עם ערך

אחד הדברים שיכולים לגרום למשתמש להישאר באתר שלכם, הוא ליצור תוכן איכותי ובעל ערך ושלא יהיה שיווקי מדי. הרי בסופו של דבר המשתמשים רוצים לקבל ערך עבור מה שהם חיפשו, וכיום כשאנו מפוצצים במידע רב ולעיתים אף ספאמי, דווקא אתר שמציג תוכן איכותי ימשוך אליו יותר גולשים. בנוסף, היזהרו שלא להעמיס בתוכן, לפחות לא בדף הבית או בעמודים המרכזיים. אל תעייפו את הגולשים עם תוכן רב. כמו כן דאגו לשלב תמונות בתוכן כך שיהיה קל לקרוא ולהבין, ניתן גם להעביר את המסר בעזרת התמונות, את התמונות תוכלו לקחת ממאגרי תמונות חינמיות. הנה דוגמא טובה להעברת המסר בצורה קצרה ומדליקה:

דוגמא נוספת ניתן לראות באתר של חברה בשם webpals שהציגה את השירותים שלה בצורה מקורית כך ששילבה גיפים לצד הטקסט שהסביר על השירותים:

העובדה שהם הציגו תמונות אותנטיות של העובדים ושל מקום העבודה שלהם גורמת למשתמשים להתחבר לצוות של האתר כי הם זכו לראות את ה”מאחורי הקלעים” של החברה, דבר שיכול לעודד המרה.

רספונסיביות

רוב הגולשים מחפשים מידע/מוצר בעיקר דרך המובייל, ואם האתר שלכם לא מותאם למסכים השונים של המובייל, עלולה להיווצר חווית משתמש לא טובה. המשתמש יתקשה לגלוש באתר כי הכל ייראה לו קטן ויהיה לו קשה ללחוץ על כפתורים ולנווט בין העמודים ובעקבות זאת הוא ינטוש את האתר. לכן, חשוב שתדאגו שהאתר שלכם יהיה רספונסיבי, כך שלמשתמשים יהיה קל לגלוש בו.

צבעים ממירים

יש תורה שלמה מאחורי הצבעים, החל מתכונות שמשוייכות לכל צבע, ועד להשפעת הצבע על רגשותינו ומוחינו. למשל, אדום ידוע כצבע אנרגטי המעיד על כוח, מסוכנות , אהבה ותעוזה. לעומת זאת, כתום משויך לתכונות של שמחה, יצירתיות, החלטיות והצלחה ואילו הצבע ירוק משויך לתכונות של הרמוניה ופוריות ועוד. צריך לדעת לבחור בצבעים מתאימים שידרבנו את המשתמשים ללחוץ על כפתור ההמרה. בכדי לדעת באיזה צבע לבחור, יש לבחור בצבע שיתאים לאופי של המותג או בצבע שמחזיק בתכונות של החלטיות/תעוזה/זרימה. יש גם לקחת בחשבון את סוג התרבות של קהל הלקוחות שלכם. למשל ישנם שבטים ששחור נתפס אצלם כצבע שמשוייך להצלחה ושמחה ואילו אצל המערבים, שחור נתפס כצבע טרגי ומדכא. לכן יש לדעת לבחור את הצבע בהתאם לתרבות של קהל היעד שלכם. בנוסף, יש לבחור בצבע חזק שיבלוט ברקע של האתר. לנוחיותכם אנו מצרפים אינפוגרפיקה שנלקחה מהאתר color-wheel שמציגה את התכונות המשוייכות לכל צבע לפי התרבות המערבית:

למידע נוסף על הצבעים, אנו מזמינים אתכם לעיין במאמר שסוקר את הצבעים בצורה יותר מעמיקה: Color Meaning, Symbolism, And Psychology

מקווה שעזרנו לכם.

בהצלחה!

mm
נכתב ע”י:

נירית טלר מעוז, מנהלת SEO ותוכן בחברת אוורסט. התחילה מניהול אתרי תוכן ובלוגינג והתגלגלה לתחום ה-SEO. עשתה תואר ראשון בתקשורת במרכז הבינתחומי ושימשה כמנהלת תוכן במועדון היזמות. רוקדת סלסה קרוב ל-7 שנים, בעיקר סלסה קובנית וקיזומבה :)

SignUp
עדכונים שוטפים יכולים לעזור ליצור חויית משתמש טובה יותר לגולשים שקוראים את התכנים שלכם

תגובות 0
+ הוסף תגובה
0